OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Jeg får ikke koblet til min win2003 maskin på LAN ved å bruke hostname, bare ved å bruke ip. Etter å ha googlet rundt i evigheter fant jeg ut at jeg måtte sjekke om DNS Client Servicesen var startet. Det var den ikke. Så jeg prøvde å starte den, men da får jeg bare denne feilien: Could not start the DNS Client service on Local Computer Error 1075: The dependency service does not exist or has been marked for deletion. Etter dette så gikk google tom for svar, så jeg prøver meg her. Hvordan kan jeg få løst dette? Trenger DNS Client service å kjøre eller er det en annen grunn til at jeg ikke får koblet til via hostname? Edit: Prøvde nå å starte COM+ Event System servicen etter å ha googlet enda mere, men jeg får samme feilen der, Error 1075 Endret 23. mars 2011 av tonna Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Masse svar på google: http://www.google.no/#hl=no&source=hp&biw=1920&bih=1007&q=%22Could+not+start+the+DNS+Client+service+on+Local+Computer%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=d04c2ef6d00b973a Men mest sannsynlig er det fordi det ikke er innstallert noe DNS på serveren? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Har prøvd å google med alle slags mulige vinklinger uten å finne noe som hjelper meg. Det er utrolig få resultater som har med Error 1075 feilmeldingen å gjøre. Det er DNS Client servicen jeg skal ha til å kjøre, jeg skal ikke sette den opp som dns server, så jeg skal ikke trenge å instalere noen DNS server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå