LiverBird Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 ja da gikk jeg til det skrittet at jeg skifta ut hovedkortet cpu å grafikk kort men da jeg installerte det kom jeg over et problem jeg aldri har vært borti å trenger hjelp jeg satte på cpu å vifte(sleit noe jææævlig med den vifta) så satte jeg på ram å skjermkortet alt så ut til å være helt topp siden hovedkortet har både lyd å nettverkskort så gadd jeg ikke sette inn disse jeg kobbler i alt bak å skal til å starte maskina for å starte formaten å legge inn nye drivere til HK etc etc etc jeg får opp at den IKKE finner HD...så jeg slår av bytter litt på kabler etc etc jeg slår på igjen å den finner HD å skal gå vidre jeg får da opplyst at min cpu blir satt til 1.4Ghz å at jeg må bruke noe CPU SOFT noe jeg slår av for så å gå inn i bios DET ER NÅ PROBLEMET KOMMER jeg slår på men får IKKE sendt strøm til skjermen:( står bare NO SIGNAL jeg tenker kanskje min 240W ikke er stor nok for å drive alt så jeg hiver inn mitt gammle gforce 1 kort joda alt starter å alt ser ut til å være ok men får samme beskjed at cpu er ditt å datt jeg velger å trykke vidre(husker ikke nå i farta hva det heta) å windows starter opp jeg tenker AHHH ENDELIG men nei maskina fryser da jeg skal skifte skjerm oppløsning:( rebooter å får samme feilen:( NO SIGNAL noen som har PEILING på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er det integrert skjermkort på hovedkortet? I såfall burde du ta ut AGP kortet til du har fått startet den riktig. Når det gjelder hastigheten på BIOS må du muligens sette denne selv. Sjekk bruksanvisningen for hovedkortet, fulgte det ikke med en papirutgave ligger den kansje som .pdf på cd'n. PS! Tror du bør skrive hva maskinen din består av så det blir lettere å komme med noe fornuftig svar her. En ting til, du bør forandre topic til noe som er i tråd med retningslinjene før en moderator stenger posten. Det skal være et forklarende emnefelt og overdreven bruk av utropstegn er ikke tillatt. Lenke til kommentar
LiverBird Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 ok takker aldri brukt dette forumet en venn som anbefalte jeg kan ikke gi noe mere konkret anvsining til problemet for jeg har ikke peiling på hva som kan være galt:( Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Få litt hardware specs så kan jeg se hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Ash Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 240W strømforsyning er i minste laget til dagens pcer. Har du mulighet til å prøve en annen kraftigere en? Problemene du har kan forårsakes av det. Hvis ikke det hjelper så er det flott om du lister opp komponentene du ikke får til å spille på lag. Lenke til kommentar
LiverBird Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hovedkort: Abit-KD7 Integrert lydkort og nettverks kort. Skjermkort: Geeforce4 TI4200 Hardisk: 120g og 80g Prosessor: amd Athlon xp2000 CdBrenner: NEC 48x Strøm 240W Skjerm: 15" Kabinette og strømfosyninga er over 3 år gammelt.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Bytt strømforsyning.. synes det er rart maskina starter opp i det hele tatt med den strømforsyninga der Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Bytt strømforsyning.. synes det er rart maskina starter opp i det hele tatt med den strømforsyninga der Må vel være enda mere merkelig når maskina jeg nylig solgte startet opp med en 200 watts psu: Asus A7N266-VM XP1800+ Integrert lyd- og nettverkskort Sapphire Radeon 9600PRO Western Digital 80GB SE IBM DeskStar 120GB Plextor 48X/24X/48X Og kanskje enda mere merkelig at den fungerte utmerket 8) Lenke til kommentar
Ash Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Må vel være enda mere merkelig når maskina jeg nylig solgte startet opp med en 200 watts psu: Asus A7N266-VM XP1800+ Integrert lyd- og nettverkskort Sapphire Radeon 9600PRO Western Digital 80GB SE IBM DeskStar 120GB Plextor 48X/24X/48X Og kanskje enda mere merkelig at den fungerte utmerket 8) Vel som du sikkert vet så er det forskjell på strømforsyninger. Noen 200W strømforsyninger levere mer enn en gjennomsnittlig 300Watter. Mens andre går andre veien og skryter på seg. Dagens maskiner krever stort sett minimum 300W for garantert stabil drift. Sett inn et nyere grafikkort (GF4/GFFX/Radeon 9x00, spesielt toppmodellene som krever ekstra strøm) så stiger kravet fort til 350W. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Dette er en typisk feil å få når rambrikkene ikke er kompitable med hovedkortet, har du prøvd å bytte ram ?? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Tror neimen ikke det er PSU folkens. En gammel maskin jeg hadde var: 2100+ Palamino Aopen AK75 Ti4200 DVD spiller 40X CD brenner 100mbit nettverkskort 512 pc2700 Twinmos Ram 40gig WD 7200RPM 120gig Seagate 5kab vifter og en cpu vifte. 250watt PSU Den var stabil så det holdt den, og funka som bare det. Til og med brenne cd fra cd-romen. Men den sto jo aldri på i mer enn 2 dager av gangen hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Ahh, det er nok ikke størrelsen som teller gutter.. Det kommer ann på kvaliteten på strømforsyningen også. Jeg kjører tre SCSI disker, en ATA disk + ørten kort på en tilsvarende strømforsyning som er fem år gammel. Og den har kjørt 14 dager i strekk..riktignok ikke med så kraftig CPU da. Lån en strømforsyning som er litt nyere og kraftigere av en kompis eller noe. Så får du evt. bestille ny senere hvis det er behov for det. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå