Gå til innhold

Minnebrikker til Asus P8P67 PRO.


BRDP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant det Zamzo, men hvis ikke han skal OC'e så er det ikke noe vits i å kjøpe CL8. Da kan han like greit gå for disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

Som forøvrig også er knallbra.

Pass på at du får plass til minnebrikkene i forhold til CPU cooler, da disse brikkene har høye heatspreaders. Hvis du kjører stock cooler;altså den som følger med CPU i utgangspunktet er ikke dette noe problem! :)

Endret av Boneraw
Lenke til kommentar

Forkjellen på CL8 og CL9 er ikke merkbar om man ikke overclocker, men med de nye hovedkortene er det jo bare 2-3 tastetrykk, så har du overclocket fra 1600Mhz til 1866Mhz.

 

CL står for CAS latency, og det er hovedsaklig hvor rask RAM'en er, men du tenger, som sakt, ikke denne ekstra hastigheten hvis du ikke overclocker.

 

Jeg er 99.9% sikkert på at den CPU kjøleren passer med de brikkene, ettersom at heatspreaderne ikke er brede, men litt høye.

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. Det er det som er det fine med de nye SB mobos. Jeg OC'er fint min i7 2600K til 4.5ghz med corsair xms 8gb cl9 brikker:) Da ligger bus speed på ramen rett under 1600 mhz. (har stilt bclk til 99.6, fordi det ble mest stable og derfor blir ram-bus speed litt lavere enn 1600mhz.

Jeg tror ikke du vil merke noen forskjell om du går cl8 eller cl9 i praksis, spesielt ikke hvis du bare gamer. Du vil kanskje merke en liten forskjell hvis du OC'er ramen og kjører 1866mhz, men ved samme bus speed merker du nok ingenting. :) rett meg hvis jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

Jo, takk for det! Nå kan egentlig ikke jeg heller så mye jevnt over, men har satt meg godt inn i SB og en del hardware rundt dette ettersom jeg kjøpte ny data selv for ikke så lenge siden! Har googlet MYE og fått mange gode tips både her og i andre forum! :)

 

Lykke til med bygging!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...