Deaktivert Konto Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg vet ikke om andre opplever det slik, men jeg kan ha hånda i veldig varmt vann i ca 0,5-0,6 sek før jeg kjenner smerte, slik at jeg faktisk ofte opplever at jeg kan ta nedi og opp igjen og deretter forvente smerten som kommer som et 'rykk' etter at jeg har løftet hånda ut igjen. Er dette normalt, og hvorfor skjer det? Takk, DLA Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Dette er pga et "hinne" som danner seg idet kaldt og vamt treffer hverandre når du fort dypper hånden inn. Mythbusters tok opp et lignende spørsmål/myte som forklarer det bedre enn meg (hopp til 4min om du ikke gidder å se alt): http://www.youtube.com/watch?v=UZio0f7fP04 Endret 23. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Åja, stemmer det. Så den episoden. Men hvorfor føler du da 'rykket' etterpå? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Fordi hånden er våt av varmt vann..... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Smerten kan ikke komme før en kroppen godtar at den kjenner smerte. Halvsekundet er det kroppen bruker før den kan si at dette ikke er godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå