SineTwo Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hei, Har tenkt på en 250gb maxtor siden de koster rundt 2600,- og man får med liksom en firewire/usb 2.0 casing. Det jeg lurer på er om noen her vet om det er mulig å bytte harddisken inni, i.e. bruke det som en vanlig ekstern harddisk casing. Har den noen limitasjoner? Sånn at man kun kan bruke maxtor, eller kun ata100 eller hva? Vil helst ikke ha spekulasjoner, men erfaring fra de som vet eller har gjort noe liknende... (har forresten en icecube fra microplex.no så jeg trenger ikke anbefalinger på andre eksterne harddisk løsninger...) Takker så meget for evt. svar SineTwo Lenke til kommentar
div_ Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 snakket med en ,men han sa det ikke gikk ann..det var en ekstren harddisk laget spesifikt for maxtor boksen. håper å få svar på dette om mulig:har vært på jakt etter extern løsning på firewire..helst der jeg kan bytte harddisk i..(kommer an på hva som svarer seg når en ser på størelse harddisk)ser du har en icecube..er det en god løsning? hva er max harddisk størrelse? kan den stå på nedlastning i "dagesvis" er det viftestøy? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 ingen vifte på icecuben, den har jo selvfølgelig firewire... en ulempe er at harddiskene nå til dags blir alltid så varme, men jeg mener at den støtter ata133, i motsetning til combo driven til ice cube med usb 2 og firewire som kun støtter ata 100 i følge det jeg fikk av informasjon fra macpower.com og man kan forsåvidt ha den på lenge, har hatt den på sikkert flere timer (6-12t?) så det bør være greit, men pass på henda, ta med kjøkken mitts den harddisken blir fuckings glo'varm når den tas ut etter heavy bruk... anbefaler den da, eneste problemet er at du må la den være åpen for å lett bytte harddisker. versjonen jeg har en usb 2.0 - men mener at både firewire versjonen og usb 2.0 versjonen støtter ata 133, men går du for combo driven blir det nok kun ata 100, mail gjerne macpower.com og spør... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 EHM! Altså... Ata 100 og ata133 er jo så og sei det samme, i allefall på externe hdd'r, for der har du ingen andre harddisker og dele båndbredda med. Finn meg ein disk som yter meir enn 100 mb/sec ved lesing så skal eg gji meg, men ikkje før! Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 EHM! Altså... Ata 100 og ata133 er jo så og sei det samme, i allefall på externe hdd'r, for der har du ingen andre harddisker og dele båndbredda med. Finn meg ein disk som yter meir enn 100 mb/sec ved lesing så skal eg gji meg, men ikkje før! Det skal visst ha noe med at den ikke støtter disker over 120 eller 160gb. Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 har åpna en maxtor one touch I, har provd med en gammel samsung disc og. det funka fint regner med at one touch I og II er rimelig like inni Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 så det bør være greit, men pass på henda, ta med kjøkken mitts wink.gif den harddisken blir fuckings glo'varm når den tas ut etter heavy bruk... Glovarm blir HDDer vel ikke. Det skal visst ha noe med at den ikke støtter disker over 120 eller 160gb.Det har noe med controlleren på hovedkortet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå