HesteHoven Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei. Leiter etter en skikkelig minfuck film. En som minner om Shutter Island. Så den idag for fjerde gang og sitter igjen med et stort smil fordi filmen bare blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Noen forslag? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Memento. Vil ikke avsløre hva som skjer men historien fortelles baklengs. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Kan anbefale "Man from Earth". Lavbudsjettsfilm, men det er en veldig, veldig god film. 1 Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) http://img858.imageshack.us/img858/6897/mindfuck1234.jpg Holy crap 0.0 Skal skjekke ut filmene dere har anbefalt. Setter pris på svar :] Endret 25. mars 2011 av datating Fjernet quote av bilde Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Vet ikke helt om jeg ville satt et likhetstegn mellom Shutter Island og «mindfuck», akkurat, men det får bli min mening. Her har du, om ikke annet, et knippe finurlige få: Enter the Void http://www.youtube.com/watch?v=lI89ovR36r0 Inland Empire Naked Lunch http://www.youtube.com/watch?v=Rd6VlYgvDqo Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Personlig syntes jeg Shutter Island ble alt for forutsigbar og kjedelig, men du kan jo prøve det på noe av Lynch? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Kan anbefale "Man from Earth". Lavbudsjettsfilm, men det er en veldig, veldig god film. Enig i denne. Var ett eller annet som fenget ved denne filmen. Ellers kan jeg anbefale Secret Window og Skeleton Key. Men de er blant filmene i bildet lenger opp. 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Run Lola Run. Dett er en film som totalt ødeleggr hjernen din, sykeste filmen noensinne! Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 The Human Centipede (First Sequence). Veldig spesiell film... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Human Centipede er ikke en mindfuck, akkurat. Det er bare en dårlig grøsser med enda dårligere effekter og skuespillere dratt inn fra gaten. Har aldri skjønt hvorfor den er blitt populær. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Donnie Darko er jo et must i den sjangeren der. Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Human Centipede er ikke en mindfuck, akkurat. Det er bare en dårlig grøsser med enda dårligere effekter og skuespillere dratt inn fra gaten. Har aldri skjønt hvorfor den er blitt populær. Er enig med deg, veldig dårlig skuespill og ikke de beste effektene. Men den er LITT unik i forhold til andre grøssere. Ser ikkje ofte på grøssere, men man kan ikke spare seg for å tenke at regissøren er litt på skråplanet Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 The Human Centipede ble vel bare populær fordi handlingen er veldig, veldig syk og spesiell. Enig med at skuespillerne ikke var noe spesielt gode. Selv om jeg likte tyskeren litt =P Eneste som gikk gjennom hodet mitt i den filmen var hvor syk han som laget filmen egentlig er? :o Det var noen lengre oppe som sa at Shutter Island ikke var noe Mindfuck film. Hva legger du i Mindfuck, da? : ) Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det var noen lengre oppe som sa at Shutter Island ikke var noe Mindfuck film. Hva legger du i Mindfuck, da? : ) Noe mer enn forutsigbare plottwists, i hvert fall. Det ligger vel i ordet: «mindfuck» = en real voldtekt av hjernen, og for min del forkommer slikt når handlingen blir for absurd eller avansert til å kunne observere filmen på en normal måte. Da jeg så Enter the Void for første gang, for eksempel, måtte jeg gi slipp på alle tanker, og tillot meg isteden å bli slukt av filmens massive visuelle inntrykk. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 A Serbian Film, om du tørr. Anbefales ikke til ømfintlige sjeler, men den fucker ganske mye med hodet ditt etterhvert Lenke til kommentar
Waco Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 "Wild Things" filmene kanskje? Eller har jeg misfårstått "mindfuck" fulstendig? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Er Martyrs godkjent som en Mindfuck film? Jeg satt iallefall og tenkte "WTF?" under mestparten av filmen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå