Dusken Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei! Hadde en hendelse for en måneds tid siden hvor jeg ble enig med mekaniker om å fikse en oljeslange på bilen. Mekanikeren sa om jeg satte fra meg bilen om kvelden skulle de se på skaden og reparere den iløpet av morgendagen. Neste dag er det begått innbrudd i bilen. En cdspiller er stjålet, knust rute og skade på dør. Bilen har Ansvarsforsikring. Det jeg lurer på er om det er mitt eller verkstedets ansvar? Skal verkstedet betale siden bilen står på deres eiendom da inbruddet skjedde? Takker for svar:) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Har du ansvaret for biler som står parkert på din eigendom? Med mindre det har vært avtalt særlige sikkringstiltak rundt bilen din (som garasjeplass, innegjerding, osv) så er dette noke som du tar på eiga forsikring. .']§ 28. Erstatningsansvar for forsinkelse og mangel. (1) Forbrukeren kan kreve erstatning for tap som følge av forsinkelse eller mangel. Dette gjelder likevel ikke i den grad det godtgjøres at tapet skyldes en hindring som er utenfor tjenesteyterens kontroll, og som tjenesteyteren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. [...] Som du ser så gjeld ikkje håndverkertjenesteloven dersom dette er noke som ligger utanfor mekanikerens sin kontroll. Så med mindre særlig vakthold eller beskyttelse var avtalt så har du nok ein dårlig sak. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Da forstår jeg det slik at det er mitt ansvar. De har verken gjerde eller kamera. Takk for svar! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Men du har vel hørt om verkstedet har en forsikring som kunne dekke slike skader? Det skader vel ikke å høre. Men det er viktig å anmelde forholdet ihvertfall, uansett om saken mest sansynlig vil bli henlagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå