salamishit Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei Jeg kjøpte en laptop for 2 år siden på Elkjøp(desember 09). Den har fungert helt fint frem til januar 2011, skjermen begynte å flimre når jeg skal legge ned skjermen litt og noen ganger når jeg skal starte den opp så får jeg ikke bilde i det hele tatt. Sendte den inn til reparasjon sent januar, gikk 3-4 uker til jeg fikk den tilbake, de hadde byttet LCD-kabelen, men skjermen flimret fortsatt. Sendte den inn igjen for andre gang, gikk en 3 uker til jeg fikk den tilbake, sto at de hadde byttet LCD (satser på at dette er selve skjermen?), men samme feilen skjer nå og. Så da har jeg sent den inn 2 ganger uten at de har fått fikset den. Hva gjør jeg nå? Mener å ha lest et sted at hvis samme feilen skjer 3 ganger etter reparasjon så kan jeg heve kjøpet? (få pengene tilbake?) Lenke til kommentar
Fish Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er vel strengt tatt nesten 1 og et halvt år siden, egentlig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 De har ett forsøk til, får de det ikke til da så kan du heve kjøpet ja. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Feil. vist det er samme feil nå også så har du krav på og få hevet kjøpet. 2ganger for samme feil. 3 ganger for forskjellige feil Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 De skal ha den tilsendt verksted for å bekrefte samme feil 3.dje gang før reklamasjonen går igjennom. Men dette er noe butikken skal slite med, og ikke du. Du har nå opplevd samme feil 3 ganger og hvis de i butikken har den minste peil på kundeservice, går de med på å bytte maskin eller heve kjøpet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Samme feil 3 ganger skal gi rett til heving av kjøpet (penger tilbake altså). Hvis det er forskjellige feil så skal de ha 3 sjanser til reparasjon før heving av kjøp er mulig, men dette må jo regnes som samme feil i og med at symptomet er helt likt hver gang. -Stigma Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 2 spørsmål: 1: skal jeg levere den inn igjen? 2: Hvis jeg får hevet kjøpet, får jeg pengene tilbake eller ny pc? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 2 spørsmål: 1: skal jeg levere den inn igjen? 2: Hvis jeg får hevet kjøpet, får jeg pengene tilbake eller ny pc? 1: Jeg vil annta ja - av både praktiske grunner og fordi det normalt er påkrevd i alle sammenhenger. 2: Heving av kjøpet innebærer at du får pengene tilbake. Om du velger å investere de pegene tilbake i maskin bli opp til deg. Jeg tar forbehold om feil. Dette er bare så langt jeg selv forstår forbrukerkjøpsloven (og husker korrekt). Jeg kan mer enn gjennomsnittet, men jeg er på ingen måte noen ekspert på området heller. -Stigma Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Men skal jeg bare gå inn til elkjøp og si at jeg vil heve kjøpet pga samme feil 2 ganger? det virker som om det blir bare verre og verre. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå