flinkflink Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei alle! Jeg studerer skandinavistikk i Serbia og er i ferd med å skrive en semesteroppgave som har med metaforer å gjøre. Så ville jeg spørre hvis noen kan nevne noen metaforer om skam, vanære, flauhet eller skamfullhet. For eksempel på serbisk kan vi si at vi føler oss veldig små i stedet for å si at vi er flaue. Eller på engelsk sier man at man ønsker å forsvinne hvis man er i en situasjon der man føler seg flau. Takk! P.S. Jeg beklager hvis norsken min er uforståelig eller dårlig, men jeg er bare i annet studieår. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Norsken din var absolutt god Vi har de samme begrepene på norsk. Å forsvinne i et svart hull/et hull i gulvet. Å føle seg liten. Tape ansikt. Å bli kastrert (hvis noen tar fra deg manndomsfølelse). Lenke til kommentar
flinkflink Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Tusen takk! Hvis noen kan legge noe til, gjør det, vær så snill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå