Gå til innhold

Får ikke kontakt med min HP MediaSmart Server EX470

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en HP MediaSmart Server EX470.

Men når jeg kobler den til netteverket får jeg ikke kontakt med den.

Har koblet den opp mot hele nettverket via ruter og switch, og bare mot en switch med en pc tilkoblet. På serveren lyser "nettverkslyset" blått men jeg får ikke lys som signaliserer at ruteren har kontakt med den på hverken ruteren eller switchen. Har selvfølgelig sjekket at nettverkskabelen virker...

Noen tips?

På forhånd takk for hjelpen:-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har nettopp fått en HP MediaSmart Server EX470.

Men når jeg kobler den til netteverket får jeg ikke kontakt med den.

Har koblet den opp mot hele nettverket via ruter og switch, og bare mot en switch med en pc tilkoblet. På serveren lyser "nettverkslyset" blått men jeg får ikke lys som signaliserer at ruteren har kontakt med den på hverken ruteren eller switchen. Har selvfølgelig sjekket at nettverkskabelen virker...

Noen tips?

På forhånd takk for hjelpen:-)

Kanskje du kan teste ved å koble direkte til router først. Deretter går du inn på interfacet til routeren og sjekker at serveren har fått tildelt ip.

Dersom du ikke kjenner til hvordan man får opp interface til routeren så står dette i routerens brukermanual.

Dersom server ikke får ip så kan det virke som om det er noe feil på hardware et sted. Eller kanskje serveren ikke har fått installert OS.

HP har vel kundesupport.

Endret av perkforr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...