Gå til innhold

Mod: RadioSphere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er ulovlig å kringkaste musikk uten lisens for dette. Du kan risikere å komme i alvorlige problemer med TONO (norske RIAA).

En annen ting er at de er ulovlig å bruke slike sendere i her i landet.

Det du kan gjøre for å redusere risekoen for klager/problemer er å lage deg et dempeledd på antenne-utgang som demper ned såpass at du ikke sender lenger enn du absolut må. Du kan lage den med en velger slik at du kan variere rekkevidden etter behov.

Hold deg innenfor huset med signalene så får du sikkert ikke noen problemer.

Litt ros fortjener du da. :)

Dritbra ide og kult design.

Lenke til kommentar

Pass på FM-sendingen din ja. Sending på FM-båndet er ikke lov. Har en liten sender selv og den kringkasta til hele boligfeltet. Neppe populært om du tilfeldigvis skulle stille den til å sende på en FM-bølge som er i bruk av en radiokanal.

Ellers var det en fet mod :smile:

[space]

Lenke til kommentar

Utrolig feit mod...

Jeg holder selv på med en mod med et mini-itx hovedkort. Men det er inn i en videomaskin.

Leter hver gang jeg er på kjøpesenter etter kule "kabinett" objekter.

Jeg prøvde meg litt med en kaffikanne engang men den var i minste laget.

Men det jeg lurer på Spawn er hvordan du fester hovedkortet i den metall platen? Du har vel ikke lagt det oppå har du? Har du bare borret hull til noen skruer og skrudd de fast?

CyC

Lenke til kommentar
Der er ulovlig å kringkaste musikk uten lisens for dette. Du kan risikere å komme i alvorlige problemer med TONO (norske RIAA).  

En annen ting er at de er ulovlig å bruke slike sendere i her i landet.

Det stemmer ikke helt! Man kan få kjøpt flere produkter med innebygget FMsender, bla. MP3spillere og sendere dom man kobler rett på feks. en Ipod! Saken er at disse må ha en maks rekkevidde på 5-10m.

Det du kan gjøre for å redusere risekoen for klager/problemer er å lage deg et dempeledd på antenne-utgang som demper ned såpass at du ikke sender lenger enn du absolut må. Du kan lage den med en velger slik at du kan variere rekkevidden etter behov.

Det er akkurat hva jeg har gjort. Jeg har skjerma antenna og dempet utsignalet slik at den har en maks rekkevidde på 10 meter nå, det skulle holde tenker jeg.

Men det jeg lurer på Spawn er hvordan du fester hovedkortet i den metall platen? Du har vel ikke lagt det oppå har du? Har du bare borret hull til noen skruer og skrudd de fast?

Jeg borret hull i bunnplata tilsvarende de i Hovedkortet, jeg brukte lange skruer og foret under HK med noen tykke gummipakkninger som jeg tredde rundt skruene. Altså HK blir holdt oppe fra plata med fire gummipakkninger.

Igjen, takker for alle de gode tilbakemeldingene!!!!!!

-Keep on Modding! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg driver fortsatt å sysler med RadioSpheren min, alltid noe som kan forbedres eller gjøres helt ferdig! :smile:

-Tenkte jeg skulle poste et bilde av maskinen ferdig satt opp på rommet mitt, men med "Karosseriet" av!

RSFerdig.jpg

Jeg driver å snekkrer på noen nye hjemmesider hvor jeg skal samle endel prosjekter og artikler om modsene mine, følg med..... :wink:

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

du sier at du mangler penger til et wifi kort? det kan jo kansje noen nett butikke sponse deg med,, det er jo bare å prøve det, så kansje du er heldig, om ikke er det bare å prøve neste butikk, og tilslutt vil du enten få ett, eller du vil har brukt såpass tid at du har tjent nokk til ett utenom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...