salOCIn Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Har bestemt meg for å docke laptopen min, en Acer Aspire 5741G. Den har et NVIDIA GeForce 320M og bare HDMI-utgang. Det jeg er ute etter er en LCD 120hz skjerm som fungerer med HDMI og som faktisk yter 120hz. Opprinnelige hadde jeg tenkt å kjøpe en Syncmaster 2233rz, men den hadde ingen HDMI-uttak, og HDMI til DVI-adapter leste jeg ikke fungerte fordi den trengte dual-link DVI. Den skjermen jeg nå vurderer er LG W2363D. Den har to HDMI-utganger, men av 1.3-versionen. I et review som jeg fant stod det også at den ikke støttet 120hz via HDMI. Also, remember that even though the monitor has HDMI 120 Hz is not enabled from these and you need a dual-link DVI input to run in 120 Hz and get a 3D picture. This also means that you cannot use W2363D as a 3D gaming monitor together with PlayStation 3 - only from a PC. På NVIDIAs sider står det at kortet mitt søtter Blu-ray 3D playback, men er ikke nevnt under 3D Gaming, Application eller Picture. Det er også oppført på siden at LG-skjermen støtter Blu-ray 3D, men antar dette er bare med Dual-link DVI. Går det an i det hele tatt å få en 120hz via HDMI opp mot bærbaren min? Går det på noen måte å konvertere HDMI-uttaket til dual-link DVI? (Noe som hadde gjort alt lettere) Har jeg oppfattet det rikitg at LG-skjermen ikke vil gi 120hz med HDMI-uttaket på bærbaren? Hvilken skjerm må jeg isåfall kjøpe for at HDMI-uttaket skal gi 120hz? Da må det isåfall være HDMI 1.4, og støtter skjermkortet mitt det? Trenger desperat hjelp. Vil ikke invistere i 120hz hvis jeg ikke får nytte av det. Tusken takk på forhånd! Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Har bestemt meg for å docke laptopen min, en Acer Aspire 5741G. Den har et NVIDIA GeForce 320M og bare HDMI-utgang. Det jeg er ute etter er en LCD 120hz skjerm som fungerer med HDMI og som faktisk yter 120hz. Opprinnelige hadde jeg tenkt å kjøpe en Syncmaster 2233rz, men den hadde ingen HDMI-uttak, og HDMI til DVI-adapter leste jeg ikke fungerte fordi den trengte dual-link DVI. Den skjermen jeg nå vurderer er LG W2363D. Den har to HDMI-utganger, men av 1.3-versionen. I et review som jeg fant stod det også at den ikke støttet 120hz via HDMI. Also, remember that even though the monitor has HDMI 120 Hz is not enabled from these and you need a dual-link DVI input to run in 120 Hz and get a 3D picture. This also means that you cannot use W2363D as a 3D gaming monitor together with PlayStation 3 - only from a PC. På NVIDIAs sider står det at kortet mitt søtter Blu-ray 3D playback, men er ikke nevnt under 3D Gaming, Application eller Picture. Det er også oppført på siden at LG-skjermen støtter Blu-ray 3D, men antar dette er bare med Dual-link DVI. Går det an i det hele tatt å få en 120hz via HDMI opp mot bærbaren min? Går det på noen måte å konvertere HDMI-uttaket til dual-link DVI? (Noe som hadde gjort alt lettere) Har jeg oppfattet det rikitg at LG-skjermen ikke vil gi 120hz med HDMI-uttaket på bærbaren? Hvilken skjerm må jeg isåfall kjøpe for at HDMI-uttaket skal gi 120hz? Da må det isåfall være HDMI 1.4, og støtter skjermkortet mitt det? Trenger desperat hjelp. Vil ikke invistere i 120hz hvis jeg ikke får nytte av det. Tusken takk på forhånd! HDMI støtter vel max 60hz ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Specifications Joda, 60 Hz tak.................. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå