ostov Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Når jeg ser på denne ram brikken ( http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details ) Så begynte jeg å lure på om 2x 256mb ram tok bare en ram plass på hovetkorte. Stemmer dette eller svimer jeg? ostov[/url] Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Nei, det er to brikker som er matchet for å passe i dual-channel oppsett. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Hva er et dual-channel oppsett? ostov Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Et dual-channel oppsett er en finesse i nForce2-kortene. Hvis man kun bruker én minnebrikke fungerer minnekontrolleren helt som normalt, slik som på andre chipsets, men installerer en minnebrikke hver i slot2 og slot3 aktiveres dual-mode. Fordelen med dual-mode er at minnebåndbredden dobles! F.eks. har man to stk. PC2700 brikker får de sammen en teoretisk båndbredde på 5,4GB/sec. Riktignok øker responstiden på minnet noe over 10% i dual-mode (sammenliknet med nforce2 i single-mode). Men dette er baggatellmessig. Responstiden er fortsatt meget lav, og nforce2 nærmest utklasser konkurrerende chipsets. Dual-channel fungerer best om minnebrikkene er 100% identiske. Apropo matching av brikker... TwinMOS et litt morsomt navn. Det indikerer jo at modulene som brukes er som tvillinger, altså perfekt matchet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå