Lord_Linus Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Ligger her på sengen å leser siste nummer av Hjemme Pc. Og som sikkert mange vet så er det en slik spalte i bladet(som strekker seg over flere sider faktisk) hvor folk kan sende inn sine pc-problemer å få dem løst(forhåpentligvis), har i mange år lurt på om de sitter der inne å finner opp noen av problemene selv, siden mange av "innleggene" har en tendens til å være litt mistenklige, bare les dette: Jeg driver å rydder litt i en bunke med cd-plater som jeg kjøpte på et loppemarked, og fant et par brennte cd-er som inneholdt mange .RAR-filer. Jeg aner ikke hva disse er for noe, men ifølge sønnen til en venn av meg er disse filene ulovlige. Hva er beste måten å bli kvitt disse platene på? Må de leveres til politiet, eller kan jeg destruere dem selv? Hva er beste fremgangsmåte? Hilsen Thorvald Hvem er det som sitter hjemme å skriver dette her, og så sender det inn??? Og hvorfor trykker dem det i bladet....har ikke ledd så gått på lenge. Håper ikke pc doktorene(de er to) blir fornærmet...hvis de trenger hjelp til å skrive noen innlegg, så kan de vel bare ta noen herfra.. Og Thorvald hvis du leser dette, fort deg å bli kvitt platene, knekk dem i mange små bitter og skyll dem ned i dassen, før du får polti på nakken PS Skjønner ikke hvorfor jeg kaster bort 59,- på et dritt blad som dette, men det er en annen diskusjon.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Ser de har begynt å selge PC-Hemma i Norge. Da får du flere artige, men på svensk. Har egentlig litt sansen for slike blader. Ganske mye skriverier, både på trykk og på nettet, forutsetter ofte et relativt høyt kunnskapsnivå. Når feks HjemmePC har som utgangspunkt at leseren begynner på scratch og jobber seg videre derfra synes jeg det er helt OK. Men det blir unektelig lettere komisk innimellom. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er btw ikke siste nummer Alltid humor å lese om problemene (og løsningene) som trykkes i det bladet. Bra når spm er "Maskin henger seg, hva gjør jeg?". Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er masse latterlig i de bladene. Tidligere kjøpte jeg ett og annet for å få med platen utenpå, det tok for lang tid å laste ned feks. IE. 6.0 på ISDN. Har nå tilgang på bredbånd, ikke flere jallablekker her i huset. I mange av de svarene som blir gitt i slike blader, gis det dessuten direkte feil, og missvisende svar/råd til de som skriver inn, og som derved ikke gjør annet enn større skade. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hehe. Det er derfor fattern min sa opp abonnement med HjemmePC for flere år siden Og når ble en fil-endelse ulovlig? hahaha Og Lord_Linus. Hva var svaret han fikk? *venter i spenning* Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Det er så langt at jeg ikke gidder å skrive alt her, men han skriver blant annet dette i svaret sitt: . Filene er ikke per definisjon ulovlige, heller det motsatte. Gleder meg til den dagen da jeg(og sikkert mange andre)blir siktet for besitelse av store mengder .rar filer...blir kastet i kasjoten i mange år, og nektet tilgang til pc i de nærmeste hundre år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå