morti23 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Når jeg skal fjerne kjølepasta fra cpu, så må jeg ta den ut, men kan jeg la den ligge på et bord eller vil dette ødellegge noe ? noen som har en framgangsmåte? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Legg den på antistatisk plast som du får med ved kjøp av nesten alt av elektronisk utstyr. Men vær forsitkig så du ikke tar under på "pinnene"/kjernen. Her skal det helst så lite støv/berøring/kontakt som mulig. Pastaen fjerner du med aceton/isopropanol e.l Endret 23. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Legg den på antistatisk plast som du får med ved kjøp av nesten alt av elektronisk utstyr. Men vær forsitkig så du ikke tar under på "pinnene"/kjernen. Her skal det helst så lite støv/berøring/kontakt som mulig. Pastaen fjerner du med aceton/isopropanol e.l Hva hvis jeg ikke har plastikken lengere? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Da kan du bruke 3-4 kaffefiltre (som ikke loer!!!) eller tørkerull (som heller ikke loer!!!) og passe på at du ikke er elektrisk ladet før du tar på noen komponenter! Viktig at det du renser med heller ikke loer, du kan bruke både kaffefiltre og tørkepapir her også! Husk: Ikke for mye isopropanol/aceton! Ikke for mye væske rett og slett Endret 23. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Da kan du bruke 3-4 kaffefiltre (som ikke loer!!!) eller tørkerull (som heller ikke loer!!!) og passe på at du ikke er elektrisk ladet før du tar på noen komponenter! Viktig at det du renser med heller ikke loer, du kan bruke både kaffefiltre og tørkepapir her også! Husk: Ikke for mye isopropanol/aceton! Ikke for mye væske rett og slett Takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå