FpsStu Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Skal koble to 20mA 3.5V leds til tastaturet, men jeg finner ingen vippestrømbrytere på elfa som takler så lave specs... så lurer på om det går greit å heller koble dem til scroll lock Led'en? hørte at det går dårlig. (Kanskje det er pga krektskortet), men jeg har kobla større styrker i kretskort, så mener det går greit? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 elfa -> elektromekanikk -> strømbrytere -> 1-polede nettspenningsbrytere alle disse bryterene kan du bruke Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 disse er for litt større spenninger? sånn 230v området? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 det har ingenting å si, en bryter er en bryter, du kan bruke den så lenge du ikke kjører høyere spenning enn det som er oppgitt som max. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 si meg en gang til hvorfor jeg ikke burde koble om scroll lock led som bryter? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 inne i et tastatur er det en mikroprosessor, hvis du skal koble på 2 led+ motstand til mikroprosessoren KAN det gå gale. Men det kommer jo helt an på om led'en til scroll lock er koblet til mikroprosessoren. Det er jo bare å demontere å se om kobberbanene går innom prosessoren. Men du kan jo prøve på et gammel tastatur som ligger å slenger. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 hvis du absolutt vil ha lyset styrt ac scroll lock så kan du jo sette inn en optokobler istedet for den orginale lysdioden og ta strøm rett fra strømforsyninga til tastaturet.. det er det enkleste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå