emrossel Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg vurderer sterkt å oppgradere fra XP til WIN7. I dag har jeg XP 32 bit og har to partisjoner C:\ og E:\. Jeg ser at det nå foreligger programvare som gjør det mulig å oppgradere uten å foreta en "clean install". Jeg er imidlertid noe skeptisk til dette og spør derfor hva jeg bør gjøre. Her er programmet jeg sikter til O&O Migration Kit. Hvis jeg benytter programmet så antar jeg at jeg må kjøre 32 bits versjonen av Win7. Jeg hadde nok oppgradert for lenge siden om det ikke hadde vært for alt arbeidet dette medfører med å legge inn programvare på nytt osv. Kan noen på en enkel måte forklare meg hvordan jeg går frem for å oppgradere med minst mulig arbeide og med god mulighet for at PCen yter godt etter at prosessen er sluttført. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Syns det programmet virket ut som en god og enkel løsning. Og ja, du må nok oppgradere til 32bits W7. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Skal du ha best ytelse ved en ny installasjon av et operativsystem, så er "clean install" absolutt det beste alternativet. Men det gir deg ekstra jobb med å installere alt av programmer og spill på nytt, og passe på backup av viktige filer, dokumenter, bilder, musikk osv. Men dette er eneste måte å virkelig få ryddet opp. Microsoft har jo ikke lagt inn støtte for en direkte oppgradering fra XP til W7, så å bruke tredjeparts programvare for å gjøre jobben er jo litt risiko. Husk å ta backup før start uansett hva du velger, og ha programmer, serie nummer osv klart. Og jeg anbefaler deg virkelig å ta en "clean install" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå