siDDis Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Eg har bare hatt trøbbel med å få det til! Har prøvd istgt og iscsi-target som target og ingen av dei fungerer skikkeleg mot verken FreeBSD sin initiator eller Ubuntu sin. Eg har prøvd blant anna denne guiden http://submesa.com/data/bsd/istgt Er det nokre spesielle ting ein bør være obs på når ein setje opp iSCSI? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg gadd dessverre ikke å begynne på det engang da jeg så at istgt har minnelekkasje... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Eg fant faktisk ut av det. Det var noko så enkelt som ein defekt nettverkskabel. Nå går det så det suser. Men eg får bare 50MB/s enda det står på eige vlan og med jumbo frames. Flaskehalsen ser heller ikkje ut til å vere serveren då den makser på ca 0.3 load. Må vell vere noko anna eg kan tune? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hehe, ja, sånn kan det gå av og til. Jeg har aldri brukt jumbo frames, men leste noe om at det i noen tilfeller kunne være tregere enn vanlig. Kan dog ikke dokumentere det. Har du prøvd å måle hastigheten på forbindelsen med iperf, og sett hva du får da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå