Astra_fnt Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har en Palomino XP 2000+... Er det noen som har noe erfaring med å klokke en slik prosessor..? Jeg ser at mange skrur opp Vcore spenningen sin.. Er dette trygt og hva gjør den egentlig..? Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Palomino prosessorene er varme greier, faktisk endel varmere enn xp 3000+ (i hvert fall min gamle). Palomino klokker også veeeldig dårlig. Du vil nok ikke tjene så mye på å surre med det... Hvis du vil ha en overklokksvennelig prosessor, prøv få tak i t-bred b 1700+ eller 1800+ eller 2500+ barton! Lenke til kommentar
Astra_fnt Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Er bare det at hovedkortet mitt støtter hverken tbred eller barton... Har et MSI KT-266 Pro2 RU... Største hovedkortet mitt støtter er palomino 2400+.... Er det noen som vet om man må låse opp palomino prosessoren vet å koble sammen L1..? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg ser at mange skrur opp Vcore spenningen sin.. Er dette trygt og hva gjør den egentlig..? Vcore er hvor høy spenning prosessoren får. Når man overklokker noe, blir gjerne systemet ustabilt, for når prosessoren må jobbe raskere trenger den høyere spenning. Da øker man vcore litt, og forhåpentligvis er prossesoren nå stabil. Men man skal ha så lav vcore som mulig, for høyere spenning = mer varme. Øker man vcore mye forkorter det gjerne levetiden på cpu'en, og særlig P4-prosessorer liker høy spenning dårlig. Lenke til kommentar
krest Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 denne cpu er meget varm. men kan uten å måtte øke v-core klokkes til 2200 ==== 1.8Ghz dette gikk glatt. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er bare det at hovedkortet mitt støtter hverken tbred eller barton... Har et MSI KT-266 Pro2 RU... Største hovedkortet mitt støtter er palomino 2400+.... Er det noen som vet om man må låse opp palomino prosessoren vet å koble sammen L1..? Her har du metoden. http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er bare det at hovedkortet mitt støtter hverken tbred eller barton... Har et MSI KT-266 Pro2 RU... Største hovedkortet mitt støtter er palomino 2400+.... Er det noen som vet om man må låse opp palomino prosessoren vet å koble sammen L1..? Trudde bare 2400+ var tbred Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har en slik xp 2000 som du har. Får den maks opp i 1,79GHz stabilt. Dette er med mitt Abit KD7 (KT400) kort. Da ligger tempen på 60grader (!) uten load! Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Er bare det at hovedkortet mitt støtter hverken tbred eller barton... Har et MSI KT-266 Pro2 RU... Største hovedkortet mitt støtter er palomino 2400+.... Er det noen som vet om man må låse opp palomino prosessoren vet å koble sammen L1..? Hovedkortet ditt støtter max amd xp 2600+ (266mhz buss). Dermed støtter den også tbred... Men barton funker ikke da.. Lenke til kommentar
Astra_fnt Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Hadde en tbred 2000+ på låns, men fikke ikke den til å fungere.. Kan det ha noe å si om den er tbredA eller tbredB..? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 I følge denne siden, så støtter faktisk ikke dette hovedkortet høyere CPU enn Palomino 2100+. Jeg har selv en Palomino 2000+, og gidder ikke engang tenke på å overklokke den. Den blir rett og slett for varm (et par og tjue grader over systemtemperaturen idle). Må iallefall til med noe skikkelige kjølegreier. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har selv en Palomino 2000+, og gidder ikke engang tenke på å overklokke den. Den blir rett og slett for varm (et par og tjue grader over systemtemperaturen idle). Må iallefall til med noe skikkelige kjølegreier. I hear you Har endelig fått temperaturen ned på et nivå jeg føler at jeg kan leve med ved å sette inn to EKL Papst 80mm @ 12 dB bak i kabinettet som blåser ut, samt at jeg har en skikkelig bråkete Coolermaster eller noe shite i front ved 3,5" brønnene som trekker inn! Hadde ikke regnet med at forandringen skulle bli så stor, men nå måler BIOS, MBM og AsusProbe 32 grader på MB og 41 på CPU! HDD'ene har også blitt litt kjøligere! Lenke til kommentar
boff Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 En tbred 266 skulle jo egentlig gå på dette hovedkortet? (MSI KT-266 Pro2-RU ). Eller er alt håp ute? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 En tbred 266 skulle jo egentlig gå på dette hovedkortet? (MSI KT-266 Pro2-RU ). Eller er alt håp ute? Noen som har prøvd? Dette kortet støtter kun Palomino, hvorfor vet jeg ikke. Har testet med en 2100+ TBred, som jeg fikk feil (på eska sto det Palomino) og pc-en bootet ikke i hele tatt. Og Palomino går ikke høyere enn 2100+ For spesielt interesserte : http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_...E=MS-6380Ver2.0 Lenke til kommentar
leffi Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Er bare det at hovedkortet mitt støtter hverken tbred eller barton... Har et MSI KT-266 Pro2 RU... Største hovedkortet mitt støtter er palomino 2400+.... Dette hovedkortet støtter i utgangspunketet opptil Palomino 2100+ som linken over til MSIs cpu support sider sier, men vha. denne linken kan du modde hovedkortet og flashe med en uoffisiell bios. Du vil da kunne bruke opptil t-bred 2600+ 133/266MHz FSB. Modden består visst i og bare snappe av en kondensator rett ved cpuen for å reduserer volten, da t-bred trenger mindre volt enn palomino. Jeg har det samme hovedkortet selv, og har tatt vare på oppskriften, men ikke gjort det selv (ennå), da det foreløpig fungerer tilfredsstillende nok med min xp1700+ idag. Jeg tar intet ansvar, men anbefaler deg å lese hele innlegget på MSI's forum, til tross for 35 sider..., hvis dette skulle virke interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå