Gå til innhold

Hvilket kort er best av disse?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke en slant på å oppgradere skjermkort, og trenger litt hjelp.

Jeg har i dag dette hovedkortet, og dette skjermkortet.

Jeg trenger absolutt ikke et high-end skjermkort, og har funnet 4 kandidater.

Nr. 1

Nr. 2

Nr. 3

Nr. 4

Hvilket bør jeg velge? Håper på nummer 4 grunnet prisen :tease:

Mulig jeg er på bærtur når det kommer til ytelse for penga, så om noen med peiling kunne ha tatt seg tid til å anbefale andre skjermkort i den prisklassen hadde jeg blitt happy. Prisen bør helst ikke overstige 1500,-

Og om det finnes bra skjermkort til et par lapper under hadde det vært supert :)

EDIT: La til et fjerde skjermkort!

Endret av jonfla91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Nr.1

550ti er nyere, men yter dårligere enn 460. 460 kan også klokkes mye uten å stille voltage.

Forresten er det veldig lett å finne sammenligninger på nettet. Et enkelt søk på google viser deg tester mellom skjermkort.

Endret av beirch
Lenke til kommentar

vil ikke si at det er 200kr bedre. Hvis du leser DENNE testen ser du at en overklokket utgave av gtx460 yter jevnt over bedre i spill.. Utgaven som du har funnet kjører standard hastighet og kommer sikkert til å yte så og si likt med hd6850. Hvis du har tenkt å handle hos komplett har dem overklokkede utgaver av begge kort til en rimelig penge. Dessuten klokker begge kortene ganske greit, gtx´en kanskje litt lengre.

husk at google er din venn ;)

edit: Her er to kort som er innenfor 1500kr grensen din:

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB "OC Version" Windforce, 715MHz. Dette kortet har en bedre kjøler enn det du har funnet, dessuten er det overklokket fra fabrikk og kan helt sikkert klokkes endel mer :yes:

eller dette hvis du går for hd6850, MSI Radeon HD 6850 1GB "Cyclone Power Ed/OC" 860MHz. Dette kortet har også en bedre kjøler enn den du har funnet, dessuten er det som gtx´en klokket fra fabrikk :thumbup:

Hva du velger er opp til deg. Les litt på de testene som linkes (hos komplett) og se hva du finner ut.

Håper at dette var til hjelp :)

edit 2: Etter å ha lest denne test ville jeg kjøpt hd6850 kortet jeg linket til. Kortet yter meget bra og kan klokkes ganske så langt uten problemer :thumbup:

MSI R6850 Cyclone Power Edition Video Card Review If you are looking for a robust Radeon HD 6850 video card that has the potential for a high level of overclocking, then this is the video card for you. We evaluate the MSI R6850 Cyclone Power Edition video card and perform in-depth overclocking using MSI Afterburner. This video card has great potential, and competes well with the competition.

:w00t:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Takk for et godt svar Kent!

Jeg har det vanskelig med å bestemme meg når jeg skal kjøpe noe nytt, for å ikke senere finne ut at jeg kunne fått et litt bedre produkt for samme pris, evt. mindre(ikke gjerrig) ^^

Kommer derfor med en siste kandidat til 300,- mindre.

550

Jeg har ikke tenkt å overklokke med det første, og spiller for det meste World of Warcraft og Black Ops: Zombie. Blir å spille Brink og L.A Noir når de kommer. Ser en god del film og serier i HD på en Ben-Q 22" 1920*1080.

Jeg har vannkjøling på en overklokket CPU og et Fractal R3-kabinett, så støy er ikke farlig heller =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...