Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet

Anbefalte innlegg

De som virkelig driver med pickup er ikke de som henger på diskusjon.no sin pickup tråd, det er de som holder til i undergrunnenen på andre foraer hvor outing ikke er noe problem. Disse karene går ofte ut 3-4 ganger i uka som intensjon om å plukke opp damer og forbedre gamet sitt og jeg er ganske sikker på at med mindre du har innsyn i communityet hadde du aldri klart å peke ut hvem disse karene var på byen, ford de bruker veldig sjelden rutiner, triks og teknikker isteden bruker de det som så fint heter for natural game, at de handler etter prinsipper og de sier sjelden den samme linja mer enn ett par ganger.

I denne tråden har jo blitt fortalt at PUA ikke handler om ONS og bruk-og-kast av jenter, men at det handler om å forbedre selvtilliten. Det du skriver her sier meg noe annet.

Det handler ikke om å være falsk eller å være slem, men det handler om å vite at hvis du går all in og er snill 24/7 så blir dama lei fordi hun vet at hun har deg i sin hule hånd, ja, det høres banalt ut.. men så enkelt er det har iallefall jeg erfart. Jenter vil ikke ha en gutt som tilber henne og gjør alt for henne. Jenter vil ha en gutt som respekterer henne, men ikke en som er obsessed med henne.

Det er ingenting galt med å være snill. Det å "tilbe" og være "obsessed" er ikke på noen som helst måte det samme som å være "snill 24/7". Jeg er svært glad for at jeg har en snill samboer. Mulig dere som skriver her har en litt annen forståelse av ordet "snill" enn hva jeg har.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det handler ikke om å være falsk eller å være slem, men det handler om å vite at hvis du går all in og er snill 24/7 så blir dama lei fordi hun vet at hun har deg i sin hule hånd, ja, det høres banalt ut.. men så enkelt er det har iallefall jeg erfart. Jenter vil ikke ha en gutt som tilber henne og gjør alt for henne. Jenter vil ha en gutt som respekterer henne, men ikke en som er obsessed med henne.

Det er ingenting galt med å være snill. Det å "tilbe" og være "obsessed" er ikke på noen som helst måte det samme som å være "snill 24/7". Jeg er svært glad for at jeg har en snill samboer. Mulig dere som skriver her har en litt annen forståelse av ordet "snill" enn hva jeg har.

Det er jo akkurat det PUA-tilhengerne har misforstått totalt.

Alle oppegående voksne folk skjønner at forhold er "gi og ta". Man må gi litt. Man kan ikke bare ta og ta.

PUA-bibelen går ut på at man aldri skal gi en millimeter.

"Blind høne finner også korn" er det noen som sier, selvfølgelig vil disse fjolsene finne noen nek nå og da som er villige til å ligge med de, det vil man gjøre nær sagt uansett hvordan man oppfører seg. Jeg synes selvfølgelig synd på de damene som er så dumme, men sånn er det nå, jeg kan ikke bestemme over deres liv.

Dessverre for PUA-folkene så tror de at det er pga PUA-metodene de får seg et ligg.

Sannsynligvis vil man uansett hvordan man oppfører seg få seg et ligg her og der, hvis man er på jakt på byen, og tar det man kommer over. Dette vil selvfølgelig være random og tilfeldig.

PUA-folkene trekker derimot slutningen at "oh my God, dette er på grunn av PUA-bibelen!!! HALLELLUUUUJAH!" - akkurat som at folk aldri fikk pult uten den.

Dermed fortsetter de sine tomme liv, og løper rundt og PUA-jakter på det som kan krype og gå.

De fortsetter å drite ut venner og bekjente i håp om å fremstille seg selv som alpha og de andre som beta eller omega, eller hva det nå er det siste i bibelen har fortalt de.

Dessverre reduserer PUA-bibelen samfunnet til noe banalt og ubetydelig.

Forhold mellom menn og kvinner blir redusert til noe som hører hjemme på "Hundeviskeren".

Det blir altså redusert til dominans. Man reduserer sosiale forhold til å handle om dominans.

Når tre hunder møtes vil de forsøke å etablere en rangstige.

PUA-folkene reduserer sosiale møter mellom menn til å fungere på samme måte. Dette er selvfølgelig ikke reelt blandt voksne folk.

Men de tror på dette, og fortsetter i dette sporet.

På lang sikt ser jeg for meg at dette vil føre til at vi får en hel generasjon med unge mennesker som er emosjonelt avstumpede og sosialt dysfunksjonelle, med resulterende psykiske plager.

Resultatet av det igjen kan man bare spekulere i, men det fører i alle fall ikke noe godt med seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ideal, jeg synes du generaliserer veldig mye. Det finnes ikke én "PUA-bibel", selv om du liker å tro det. Pick up-bøker finnes det massevis av, skrevet både av folk som kan og ikke kan sjekke. Jeg kjenner ingen som driver med PU som driter ut folk for at de skal høyere verdi og kun få seg et ligg. Kanskje dette er tilfelle i USA hvor pick up nærmest er en sekt, men i Norge fokuseres det hovedsaklig på å kun være seg selv.

Du fokuserer veldig mye på de få folkene som tar alt for bokstavlig, og ikke på den resterende majoriteten som ikke er slik

Lenke til kommentar

I denne tråden har jo blitt fortalt at PUA ikke handler om ONS og bruk-og-kast av jenter, men at det handler om å forbedre selvtilliten. Det du skriver her sier meg noe annet.

Er det noen som har hevdet at folk i PUA-miljøet ikke driver å dater mange jenter? Skal du få deg erfaring, så må du ha mange forhold. Og skal du kunne gi andre tips, så må du ha mye erfaring. Det er allikavel mange som prøver å lære mer om jenter ved å lese PUA og mange av de er ikke ute etter kortvarige forhold.

Det er ikke fryktelige mange alternativer heller

1. Du kan gi opp og innse at alle er bedre enn deg

2. Du kan prøve og feile, men det er ikke noe gøy å feile hele tiden

3. Du kan lese steder som askmen og howto, men jeg har funnet slike steder til å være lite informative.

4. Du kan lytte til de som er naturlige flinke til å date, men selv om de får det til så betyr det ikke at de vet hvorfor. Jeg har bommet på denne flere ganger, fordi de bare forteller hva som fungerer for dem. Men det betyr ikke at det fungerer for deg, fordi du har en annen personlighet og et annet forhold til jenta.

5. Du kan lese om PUA, fra de som faktisk har mye erfaring og forstår hvorfor de får det til og andre får det ikke til. Jeg er ganske heldig, fordi romkameraten min er ganske flink i PUA og legger fort merke til hva jeg gjør feil.

Er det forferdelig rart at folk velger alternativ 5?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det slår meg at på fest er det de som er "tryhards" som du Ideal omtaler de som får mest DENG!

De hyggelige, kule gutta som er åpne med jentene om at de kun er ute etter å ha kjønnslig ( 8=====D :p ) omgang samtidig som de ikke ser på det som et nederlag å ikke få pult er de som er best likt av alle...

Jeg og mine kompiser ER alpha og omega på fest fordi vi er hyggelige og ikke har et latent markeringsbehov som blir trigga av å lese om og prøve ut PUA! :new_woot:

Jo mer jeg leser om PUA-folk skjønner jeg hvorfor vi har frosset ut en del gutter vi tidligere har hatt kontakt med...

Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å forstå? En fotballspiller er ikke Ronaldo bare fordi han vet hvordan Ronaldo spiller fotball. Du kan sammenligne de som har lest "The Game" og andre bullshitbøker med at de har sett hvordan Ronaldo gjør en finte på YouTube. De vil ALDRI greie den like bra med mindre de trener ekstremt mye på den. Til slutt blir det automatikk og de behøver ikke lenger "tenke over" hvordan de gjør finten.

Poenget mitt er at man er ikke PUA av å tro at man er det eller fordi man har lest en bok eller to, en PUA er en person som har gjennomgått en lang prosess som naturlig er appelerende for begge kjønn, er sterk i sosiale sammenhenger og som FØLGER av alt dette drar damer/menn. Noen behøver ikke trene seg opp for å komme til et slikt nivå (såkalte naturals), andre må kanskje trene seg opp.

Hvor jævlig vanskelig er det? Er det virkelig noen her som genuint mener at det å lese The Game eller noe annet bullshit gjør deg til en PUA? Du behøver ikke lese en dritt "sjekkebøker" for å bli bedre på det, det handler bare om å vite hva man gjør feil og hvordan man kan bli bedre. Også kjent som PERSONLIG SELVUTVIKLING, som må ha blitt nevnt 3000 ganger i denne tråden som tydeligvis går alle haters rett forbi.

Les postene, les argumentene. Det er samme svada om alt her. "Jeg er så kul på fest og har noen kompiser som har lest The Game og tror de er PUA selv om de er skikkelig tryhard. HAH! Lite kleint de derre PUA-greiene ass". Pinlig argumentasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror DU skal lese innleggene om igjen ;)

"Jeg er så kul på fest og har noen kompiser som har lest The Game og tror de er PUA selv om de er skikkelig tryhard. HAH! Lite kleint de derre PUA-greiene ass". Pinlig argumentasjon.

Når jeg skrev dette...

Jeg og mine kompiser ER alpha og omega på fest fordi vi er hyggelige og ikke har et latent markeringsbehov som blir trigga av å lese om og prøve ut PUA!

QFT: svar nummer 2

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Du skrev også at "jeg skjønner hvorfor vi har frosset ut en del gutter vi tidligere har hatt kontakt med" AKA kompiser. Du sier at disse dere tidligere hadde kontakt med var tryhard og hadde et markeringsbehov. Dette er, ifølge deg, på grunn av deres lesning om PUA. Trekker vi konklusjonen videre så mener du da at PUA er skylden til at de hadde et markeringsbehov og alt det pisset. Henger du med?

Den henger ikke på greip, grunnen til at guttungene ikke klarer Ronaldo-finten er ikke fordi det er noe galt med finten, men fordi de suger på finten og har null erfaring med å bruke den. Jeg er ikke god i biokjemi etter å ha lest tre sider av pensum eller dag én på studiet. Å bli en "PUA" (latterlig ord, men jeg bruker det siden det er ordet dere liker å bruke), er ALDRI "ferdigført" fordi det handler om å HELE TIDEN forbedre seg som person. Ikke bare for å være mer attraktiv overfor det motsatte kjønn, men for å bli enda bedre i sosiale situasjoner, gi enda bedre førsteinntrykk og generelt ha drivet om å bli en bedre person hele tiden. Ikke fordi man har lest The Game.

Du diskuterer om ting du egentlig ikke har peiling på. "PUA" handler ikke om å lese en bok eller å skjønne noen teorier, det handler om å hele tiden ønske å utvikle seg slik at man blir en "bedre" person. Er det så veldig vanskelig å forstå? Jeg fatter og begriper ikke hvordan man kan misforstå dette. That's what it's all about. Enkelt og greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor forsvarer du "PUA" når du ikke engang liker ordet? :tease:

Fordi det er (av en eller annen grunn) negativt ladet og har bare en feiloppfattet, kommersiell oppfatning. En oppfatning som oppstår blant folk som har null peiling på temaet og som tydeligvis er årsaken til at samfunnet blir gjennomsyret og rasert.

Det er jo bare komisk, men egentlig driter jeg i hva folk måtte mene, jeg bare prøver å gi alle en sjanse til å se hva det egentlig handler om. Vil de fortsette å ha øynene lukket skal folk få lov til det, jeg kunne ikke vært mer likegyldig.

Lenke til kommentar

Det slår meg at på fest er det de som er "tryhards" som du Ideal omtaler de som får mest DENG!

Jeg og mine kompiser ER alpha og omega på fest fordi vi er hyggelige og ikke har et latent markeringsbehov som blir trigga av å lese om og prøve ut PUA! :new_woot:

Jo mer jeg leser om PUA-folk skjønner jeg hvorfor vi har frosset ut en del gutter vi tidligere har hatt kontakt med...

Jeg tviler på at noen av de dere fryste ut er PUA. De dere fryste ut var folk som er ikke fornøyde med sitt sosiale/seksuelle liv og som prøver hardt for å bli mer populære. Dere er hyggelige dere. :ermm:

Lenke til kommentar

Dere alle som syter & klager. Kan ikke dere bare akseptere at det finnes folk som liker å knulle & ta damene deres. De fleste som holder på med PUA liker å ha sex og er rett og slett ikke redd for å ta damene ders.

Folk som holder på med PUA og skriver her inne tørr rett og slett ikke innrømme det. så derfor gjør jeg det! Alt for mange pyser innenfor pua-community. Dvs det "Dark side og PUA"

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Noen liker å knulle og ta damene til andre? Jaha?

Jeg trodde PUA var en oppskrift på hvordan man kan sjekke opp damer/få dem til sengs, som kan være grei for dem som føler de selv ikke har evner nok til å bare kaste seg i det. Det er så klart en ærlig sak å følge gode tips og råd fra "fagfolk" (PUA) om man ønsker å oppnå noe man selv ikke er så stødig på, men synes det blir rart å si at det kun er PUA-folk som ønsker å få seg et ligg :/

Lenke til kommentar

Dere alle som syter & klager. Kan ikke dere bare akseptere at det finnes folk som liker å knulle & ta damene deres. De fleste som holder på med PUA liker å ha sex og er rett og slett ikke redd for å ta damene ders.

Hm, hvor ble det av personlig utvikling og mestringsevne? Her er det igjen her som sier at PuA er fokus på å "knulle" og å faktisk stjele andres damer. Sjarmerende, må jeg si.

(Forøvring er jeg selv dame og har dermed ingen damer andre kan ta. Jeg er også i et langvarig forhold, så det er ingen klysegutter som kan komme og "ta" meg heller).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Hm, hvor ble det av personlig utvikling og mestringsevne? Her er det igjen her som sier at PuA er fokus på å "knulle" og å faktisk stjele andres damer. Sjarmerende, må jeg si.

(Forøvring er jeg selv dame og har dermed ingen damer andre kan ta. Jeg er også i et langvarig forhold, så det er ingen klysegutter som kan komme og "ta" meg heller).

Det vet du aldri. Ingen gutter ER trygge! Skal ikke mye til før du er i buksene på en eller annen som driver med pickup eller med en som bruker NLP for å manipulere

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det vet du aldri. Ingen gutter ER trygge! Skal ikke mye til før du er i buksene på en eller annen som driver med pickup eller med en som bruker NLP for å manipulere

Ærlig talt, nå får du gi deg. Bare fordi du kan PUA (er usikker på om du kan det) betyr ikke at du kan få enhver dame uavhengig om hun har kjæreste eller ikke.

Lenke til kommentar

Ung nok

@Bozzeye: Nei. Jeg skriver bare det folk ikke tørr å skrive her inne.. Er akkurat som det ordet som blir brukt på kvinner når dem har hatt x-antall ligg!

Ja Pu blir brukt til å få selvtilit og alt det der. Men når dem har ført fått det så går dem over til manipulering av det stoffet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...