Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet


Anbefalte innlegg

Hmmm. Motstanderne av PU, er visst egentlig ikke i mot PU, men heller i mot en del av "brukerne".

 

Det er ikke PU-materialet som skaper disse falske individene, som alltid skal være alpha, knulle mest, knulle penest osv. De var nok slik fra før av. PU er et verktøy, akkurat som en kniv. Bruker man verktøyet "riktig", beriker det livet ditt. Derimot er det noen som misbruker verktøyet.

Bruker man PU riktig, vil det gagne deg, og de rundt deg, godt.

 

Har vært "inne i miljøet" alt for lenge, selv om jeg har lest utrolig lite. Derimot har jeg vært selger lenge, dratt ut mye, en genuin interesse for mennesker, studert psykologi proft og amatørmessig, og jobbet i andre yrker hvor man er en kundebehandler samt lest det meste av sexbøker. Må innrømme at jeg får litt fnatt når jeg ser folk behandle jenter som en ligning, og heldigvis tilhører det sjeldenheten.

 

Når jeg fortsatt var singel, var jeg en skikkelig drittsekk. Dette var ikke pga PU-materialet, men fordi jeg ville det. Ah, det var godt. Er man en seksuell drittsekk og god i senga, så kommer jentene løpende på en snor. Nå er jeg i et forhold, og takket være erfaringene mine, vet jeg hvilken rolle jeg burde ha i gitte situasjoner. Som regel er det fortsatt drittsekk, dog sjarmerende i tillegg. Grunnet dette, har jeg blitt den som avviser jenter, istedet for den som blir avvist av jenter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke å være noe geni for å tolke sosiale situasjoner, og jeg klarer ikke å se hvordan PU skal hjelpe noen i å bli bedre på dette. Å gå ut å sosialisere seg er underforstått. Å bruke en "prøv og feil"-metode vil nok fungere (experience), men er etter min mening et feiltrekk i Norge, som er et så lite samfunn av at du risikerer å møte på tidligere "bomskudd".

Lett for deg å si, men for mange mennesker så er det ikke så lett. De gjør det de tror er korrekt, men det fungerer ikke. Ikke bare får de ikke dame, men folk er lite interesert i å være sammen med dem.

 

Jenter er ganske vanskelige å forstå, og det er det en grunn til. Hvis man visste øyeblikkelig hva som tiltrekkes jenter, så ville alle klart å ha sex med jenter. Dette er ikke positivt, fordi man ønsker at de sterkeste individene bringer rasen fremover. Tradisjonelt, så vil noen menn ha masse seksuelle relasjoner, mens resten er seksuelt frustrerte.

 

Dere som klager er hva de i PUA-miljøet kaller naturals, eller dere er jenter. Dere gjør mye riktig, men vet ikke hvorfor. Andre mennesker gjør flere feil og vet heller ikke hvorfor. Hvis de ikke søker etter tips, så er det god sjanse for at de aldri får seg noe. 14% av alle 40 år gamle menn er jomfru. Det er også menn som har hatt sex, men var et enganstilfelle. Så 1 av 4 menn, har store problemer med å få seg noe som helst. Dere sier at de skal prøve og feile, men hver gang de prøver så feiler de. Om de møter en jente, så prøver de å gjøre alt for henne, men istedenfor så utnytter hun han og så slår hun opp og blir sammen med en drittsekk. Han blir irritert og tror at man må være en drittsekk for å få seg dame. PUA hjelper folk å gjøre det dere gjør naturlig. Er det forferdelig?

 

Jeg leste noe om PUA og om selvutvikling. Jeg har forsatt mye å lære, men jeg er flinkere enn før. Hadde jeg ikke gjort det så trenger jeg ikke å se langt for å se hvordan det hadde gått. Jeg kjenner mange som både er eldre enn meg og har aldri fått seg noe. Det er ikke bare positivt for menn å lære om hva som tiltrekker jenter, men det er positivt for damer også. Damene kan ha et mer tilfredstillende forhold hvis menn vet hva som tiltrekker dem. Det er drittsekker som driver med PUA, men det er mange drittsekker som ikke driver med PUA. Mange damer er frustrert, fordi de blir ikke tiltrukket av hyggelige menn og de blir utnyttet av drittsekker. Det er positivt for damer at det er flere som vet hvordan man skal tiltrekke damer og ikke er drittsekker. Jeg spør igjen, Hvorfor er det så forferdelig at PUA lærer folk teknikker som dere allerede bruker naturlig?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med uttrykket "lære seg det som tiltrekker jenter". Det finnes faktisk ikke en oppskrift, slike utsagn er ekstremt generaliserende. Hva med å droppe "jenter" og heller se på individet du er interessert i? Hvordan er hun/han? Hva liker hun/han? Det som Kari finner tiltrekkende er kanskje noe Lise misliker sterkt.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med uttrykket "lære seg det som tiltrekker jenter". Det finnes faktisk ikke en oppskrift, slike utsagn er ekstremt generaliserende. Hva med å droppe "jenter" og heller se på individet du er interessert i? Hvordan er hun/han? Hva liker hun/han? Det som Kari finner tiltrekkende er kanskje noe Lise misliker sterkt.

Det handler vell egentlig om å bli oppfattet som sosialt kompetent. Og dette er tydeligvis tiltrekkende.

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre at nerder går ut og i det minste prøver, fremfor å bare sitte foran PCen?

 

Joda, men hvis du har vært ute og prøvd mange ganger og aldri får det til, hva er galt med å prøve å finne ut hva du gjør galt før du prøver igjen?

 

Jeg er 16, har lest litt PU og helt ærlig, det hjalp meg over den siste kneika. Og PU gjorde meg obs på noen detaljer og jeg lærte at jenter ikke liker "wuss'".

 

Jeg er heller ingen drittsekk, jeg er heller alt for snill til tider.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med uttrykket "lære seg det som tiltrekker jenter". Det finnes faktisk ikke en oppskrift, slike utsagn er ekstremt generaliserende. Hva med å droppe "jenter" og heller se på individet du er interessert i? Hvordan er hun/han? Hva liker hun/han? Det som Kari finner tiltrekkende er kanskje noe Lise misliker sterkt.

 

Du har helt rett i at det ikke finnes en oppskrift som passer til hver eneste jente der ute, men det finnes egenskaper som et merkbart flertall av jentene finner tiltrekkende, slik som sosial kompetanse, sosial status og selvtillit.

Dessuten finnes det en stygg liten hemmelighet, som du aldri ser i reklamen, nemlig at ingenting fungerer på alle. Det eneste sjekkemiljøet kan hjelpe deg med er å øke sjansene dine for å få napp, for noen idiotsikker oppskrift finnes ikke. Det er bestandig et element av tilfeldigheter, fra at hun har en dårlig dag til at hun rett og slett ikke liker deg, og alt du kan gjøre er å bedre oddsen fra kanskje 1:100 ned til 1:10 hvis du er god. Men det vil bestandig være et numbers game.

 

Det er vel noe med den derre generelle "ulvetankegangen" jeg misliker sterkt, det å lære unggutter at å drite ut kompisene sine gjør de til en "alfa" og de andre til "omega" eller "beta" er jo helt bak mål.

 

Dette er veldig typisk for grønnskollinger som akkurat har lest sin første sjekkebok og tar alt bokstavelig, gjerne fordi de innerst inne er usikre på seg selv og sine kvaliteter. Hvis man vil bli teknisk kalles dette "cold alpha" og resulterer oftere i pissekonkurranser og at man fremstår som usikker og overkompenserende enn at man faktisk får seg noe.

Idealet er en såkalt "warm alpha", en som bryr seg om folk rundt seg og gleder seg på deres vegne, samtidig som han er morsom og interessant, leder folk rundt seg og viser statusen sin på mer subtile måter enn å bruse med fjøra og invitere til hanekamp hver gang en fyr kommer bort til ei jente han anser som "sin".

En venn av meg brukte en gang uttrykket "null verdi", ikke fordi han så ned på folk men fordi han i veldig stor grad behandler absolutt alle som likeverdige individer. Han oppfører seg på samme måte enten det er bestemor eller en spretten 20-åring han snakker med, han bryr seg om alle rundt ham og han er en skikkelig humørspreder. Og han har pult mye uten å kaste seg inn i pissekonkurranser og drite ut sidemannen.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvem fan har vel tid til å i det hele tatt kommunisere med kompiser når man skal ha seg litt mus? :p

 

Jeg er vel mer eller mindre en av de omtalte som "gjør ting riktig, men vet ikke hvorfor" og jeg driter langt i hva kompiser sa eller gjorde når jeg var "på jakt" :p

 

Har dame nå så jeg koser meg mest i sosiale sammenhenger og prater bare drit med kompiser og ler sammens med damer...

 

 

PUA kan ta seg en bolle... Med sjokolade i sånn for trøstens skyld... :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man merker det jævlig fort når det kommer en eller annen pua nisse og blander seg inn når man er på byen.

Det er bare ikke sjarmerende. Skjønner disse folkene virkelig ikke at andre folk ser på de som idioter?

 

...og de som har kommet seg ut av "pugge rutiner og gjøre alt til punkt og prikke"-fasen sklir inn med et "hei" og et smil. Veldig avslørende, ikke sant?

 

Men fra spøk til revolver: Sjansen er stor for at de ikke skjønner at de fremstår som idioter, mest sannsynlig fordi de er overbevist om at det de har lest skal, bør og må virke. Det er jo skrevet av en sjekkeguru, en autoritet på området, derfor det virke. Sånn er det forøvrig med alle mennesker, vi lar oss lettere påvirke av folk vi ser på som autoriteter og "eksperter". Skylapper er dessuten en fin ting, noe vi også har plenty av alle mann.

Det er en vidunderlig verden ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man merker det jævlig fort når det kommer en eller annen pua nisse og blander seg inn når man er på byen.

Det er bare ikke sjarmerende. Skjønner disse folkene virkelig ikke at andre folk ser på de som idioter?

De som er virkelige PUA-folk legger du ikke merke til. De er bare han kule fyren du møtte som dro med seg en dame hjem.

 

De som pugger rutiner, er ikke sjarmerende og blir sett på som idioter, går trolig hjem alene. Det kan godt være at de prøver, men de er ikke en PUA.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Man merker det jævlig fort når det kommer en eller annen pua nisse og blander seg inn når man er på byen.

Det er bare ikke sjarmerende. Skjønner disse folkene virkelig ikke at andre folk ser på de som idioter?

De som er virkelige PUA-folk legger du ikke merke til. De er bare han kule fyren du møtte som dro med seg en dame hjem.

 

De som pugger rutiner, er ikke sjarmerende og blir sett på som idioter, går trolig hjem alene. Det kan godt være at de prøver, men de er ikke en PUA.

This.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som har forståelse på hvordan den sosiale sirkelen fungerer vil ikke fremstå som en off the script pua. De har forstått seg på jenter og deres mønster, det krever vel mye practice og kankje i begynnelsen vil du phaile og fremstå som en fisk på land. Og jo Tabris det finnes oppskrifter, og til slutt lager du din egen ut av den originale. Knowlege is power, why not take advantage of it

Lenke til kommentar

...og de som har kommet seg ut av "pugge rutiner og gjøre alt til punkt og prikke"-fasen sklir inn med et "hei" og et smil. Veldig avslørende, ikke sant?

 

This. Snakka opp og fikk nummeret til ei dame eg normalt sett vil sett som "out of my league" med den openeren der på laurdag. Var stinn av sjølvtillit og var berre ute med vener og hadde det gøy, så PUA og "best self" skal neimen ikkje undervurderast. *skryte skryte*:) Men var lite rutine og reglar inne i bildet der. Kun det å vere ute og ha det gøy, snakke med folk på likt nivå og ikkje vere så forbaska ovenpå og overkjekk.

 

 

Det er sjølvtillit og utstråling det går på, og ikkje punkt-og-prikke-reglar og å slenge dritt rundt seg for å heve seg sjølv, som så altfor mange trur.

Endret av Sjur577
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det eneste som hjelper er å være snill mot jentene. de vil kanskje ikke innse dette før de blir modene men. og da blir det kanskje letter å dra noen damer. de er ikke bare intresert i jålete arrogante små gutte. jeg tror de ser etter en som er mer moden og voksen enn seg selv, som de kan føle seg trygg sammen med. men viss du bare er ute etter et simpelt ligg så er det bare å væra helt gris, å finne ei laus og full kjerring på byn!

Lenke til kommentar

Hør her pawo, fordi du sitter hjeme og griner så trenger du ikke pin pointe folk som søker spenning på byen. Det er ikke bare løse tøs og grisemen som går på byen, de er folk av ALLE sorter som søker en person de kankje vil knagge.. ¨

Endret av Nøbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...