Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende tråd. Mye grilling :)

PUA = Pick Up Artist, refereres gjerne til Mystery Method, boka The Game og rutiner generelt.

PU = Personlig utvikling.

(Er mange som blander disse to)

PUA var vel kult da boka kom ut i 2005. Man kunne få hvem man ville, bare man lærte seg rutinene til punkt og prikke. Hvem vil vel ikke bli populær hos det motsatte kjønn. Desverre er det mange som tar boka i dag for god fisk, og kopierer hver minste detalj og sjekketips.

Må ikke glemme at det var uhorvelig populært med sjekketriks ala "Jasså, har du falt ned fra himmelen du da?" enda litt lenger tilbake i tid. Og ja, det er fortsatt folk som bruker dette i dag.

Jeg synes du er ganske streng mot disse 14-isene som setter seg inn i dette. Det blir med begreper og skryting av hva de kan teoretisk i 99% av tilfellene, også har du kanskje 1% som går ut og prøver. Og velger de å behandle damer dårlig, så er det jo veldig dumt av de. Da har de misforstått hele greia. La de holde på, la de skryte seg imellom, la de bruke disse utdaterte begrepene, la de finne ut selv at det ikke funker.

Kanskje de begynner å lese om personlig utvikling, bli en bedre versjon av en selv. Og spre positiv energi rundt seg i stedet.

Det mange misforstår, er at når man lærer at man ikke skal sette dama på pidestall, eller overøse henne med komplimenter, kjøpe drikke til henne på byen hele tiden, si jeg elsker deg selv når du aldri har snakka med dama før, så er ikke dette pick up.

Vi gutter og jenter er forskjellige, og begge kjønn trenger faktisk å lære hvordan vi skal få hverandre. Vi en veldig enkle, og jenter er veldig kompliserte tror vi gutter, men jenter tror akkurat det omvendte.

Lenke til kommentar

Vi gutter og jenter er forskjellige, og begge kjønn trenger faktisk å lære hvordan vi skal få hverandre. Vi en veldig enkle, og jenter er veldig kompliserte tror vi gutter, men jenter tror akkurat det omvendte.

Dette reagerer jeg på. Ja, kjønnene er forskjellige (hvor mye som er kulturelt og hvor mye som er medfødt er en annen sak, og utenfor denne debatten). Men man kan ikke lese seg frem i en bok om "hvordan kvinner er" (eller menn for den saks skyld) og dermed følge slike råd når man treffer på det motsatte kjønn. Det er altfor generaliserende. Hva med å droppe slike "råd" og hele behandle den man er interessert i som et individ? Snakk med vedkommende og hør hva han/hun liker, ikke anta hva vedkommende vil og ønsker basert på hva du har lest om kvinner i en bok.

Lenke til kommentar

Spennende tråd. Mye grilling :)

PUA = Pick Up Artist, refereres gjerne til Mystery Method, boka The Game og rutiner generelt.

PU = Personlig utvikling.

(Er mange som blander disse to)

Jeg mener at PickUp var en tidligere definisjon på PU enn Personlig Utvikling.

F.eks http://www.seductionbase.com/seduction/cat/Start_PU/Opener/313.html

EDIT: Og jeg hater innlegget ditt, fordi det bærer preg av å ha lest altfor mye litteratur om PU. Du er som alle andre PUA's som mener "folk misforstår PU" og kjører på med de hundre eksemplene som står nevnt på alle PU-forum i hele verden. Off, jeg blir så provosert fordi jeg føler jeg har lest innlegget ditt så mange ganger før.

Endret av Flatlus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å droppe slike "råd" og hele behandle den man er interessert i som et individ? Snakk med vedkommende og hør hva han/hun liker,

Det er jo selvfølgelig slik, at dersom man markedsfører seg selv som noe annet enn man er, vil man aldri møte noen som verdsetter den du virkelig er.

Da vil man kun møte folk som er interesserte i å bli tilsnakket på den måten som PUA'ene har lært seg å gå frem til damene på.

Er det virkelig slik at noen er interesserte i damer som er mottakelige for å bli snakket til sånn?

Personlig mener jeg at de damene er uintelligent harry-trash.

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig slik, at dersom man markedsfører seg selv som noe annet enn man er, vil man aldri møte noen som verdsetter den du virkelig er.

Da vil man kun møte folk som er interesserte i å bli tilsnakket på den måten som PUA'ene har lært seg å gå frem til damene på.

Er det virkelig slik at noen er interesserte i damer som er mottakelige for å bli snakket til sånn?

Personlig mener jeg at de damene er uintelligent harry-trash.

For meg blir slikt altfor kunstig. Jeg vil heller ha en mann fortelle meg oppriktig at han faktisk er nervøs og usikker enn at han skal ta på seg en PUA-maske og komme med ferdigtygde linjer eller "metoder" som han har lest et sted at kvinner liker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette reagerer jeg på. Ja, kjønnene er forskjellige (hvor mye som er kulturelt og hvor mye som er medfødt er en annen sak, og utenfor denne debatten). Men man kan ikke lese seg frem i en bok om "hvordan kvinner er" (eller menn for den saks skyld) og dermed følge slike råd når man treffer på det motsatte kjønn. Det er altfor generaliserende. Hva med å droppe slike "råd" og hele behandle den man er interessert i som et individ? Snakk med vedkommende og hør hva han/hun liker, ikke anta hva vedkommende vil og ønsker basert på hva du har lest om kvinner i en bok.

Klart man kan lese seg til dette. Jenta stryker seg i håret og biter i overleppen når dere prater sammen. Man kan lese om tegn, kroppspråk, stemmebruk, berøring osv. Dette er bare hjelpemidler som får en på rett spor. Resten må en klare selv. Er enig i det.

EDIT: Og jeg hater innlegget ditt, fordi det bærer preg av å ha lest altfor mye litteratur om PU. Du er som alle andre PUA's som mener "folk misforstår PU" og kjører på med de hundre eksemplene som står nevnt på alle PU-forum i hele verden. Off, jeg blir så provosert fordi jeg føler jeg har lest innlegget ditt så mange ganger før.

Jeg forsvarer ikke PUA, tvert imot. Men førsteposten drar alle over en kam. Alle som enten leser The Game og ønsker å bli en pickupartist, eller de som leser sexbøker for å finne mer ut om det motsatte kjønn.

Jeg har lest The Game én gang. Og ble interressert i temaet, så jeg lånte masse bøker om kroppspråk, kommunikasjon mellom mennesker generelt og sex. Og du aner ikke hvor mye jeg hører: "Ja du driver med PUA du også" Jeg facepalmer og dør litt hver gang jeg hører det. Jeg er imot disse rutinene.

Lenke til kommentar

Klart man kan lese seg til dette. Jenta stryker seg i håret og biter i overleppen når dere prater sammen. Man kan lese om tegn, kroppspråk, stemmebruk, berøring osv. Dette er bare hjelpemidler som får en på rett spor. Resten må en klare selv. Er enig i det.

Igjen så er dette (til en viss grad) individuelt. Noen drar seg i håret når de er usikre, andre har det som en ubevisst uvane. Noen krysser armene over brystet når de føler seg i forsvarsmodus, andre gjør det kanskje fordi de fryser. Kroppspråk er interessant, men til syvende og sist så handler det om å se individet, ikke tro at man vet hvordan samhandling med kvinner fungerer fordi man har lest det i en bok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke noe å gjøre med om begge vil, men det faktum at man ser på dem som en erobring. At begge vil er jo en klar forutsetning uansett hvordan man ser på den andre personen...

Dette gjelder sjekking generelt og har ikke så mye med selve PU(pick up) å gjøre. Folk som er naturlig flinke(merk: over gjennomsnittlig god) med damer har ikke nødvendigvis mindre "bruk og kast"-mentalitet.

Lenke til kommentar

Jenter vil ha sex like mye som gutter. Igjen, PU er IKKE det samme som å late som man er noen man egentlig ikke er. Det er jo ingen som kan nekte på at fex Push & Pull er en veldig effektiv sjekketeknikk som utnytter at 'folk vil ha det de ikke med sikkerhet kan få' (gjelder begge kjønn). Det er heller ingen som kan nekte for at det hjelper å være rolig og selvsikker kontra urolig og usikker når man skal sjekke opp heite ukjente.

Er det teit å være PUA fordi man systematiserer sjekking? Man bruker jo den personaliteten man har. Prøver man å være noen man ikke er så skinner det tvers igjennom som ukongruent blandt de man prater med, og man oppfattes som "try-hard". Poenget er at man i tillegg til den personen man er bruker teknikker for å oppnå bedre suksess. Senere når man blir bedre kjent så faller disse teknikkene mer og mer bort når man blir kjærester.

Noen bruker det for å skaffe seg en kjæreste. Andre bruker det fordi de liker spenningen i å jakte og å skaffe seg ligg med ukjente folk. Det er ikkeno galt i å ha sex med mange, det er helt naturlig. Hvis han på forhånd har gjordt det klart at dette er et ONS så ser jeg ikkeno problem i det sålenge det er noe begge vil der og da. Det er like ofte damene som dropper ut etter å ha fått det de ville ha som gutter.

Postet av anonym: af014bec820ae91bac00d689b71abb8a

• Liker 7
Lenke til kommentar

Det morsomme med denne tråden er at den representerer mye av det dagens PUA-utvikling i Norge står for. Det har faktisk vist seg at å være normal, og luke ut dårlig oppførsel er det beste. En kommer mye lenger ved å være hyggelig og imøtekommende, og ser du på sjekketråden her i forumet så vil du innse at folk gir tips til bøker som How to Win Friends and Influence People. Det er en selvutviklings bok fra 1930-årene som handler om det å bli en hyggeligere person, slik at både du og andre rundt deg kan trives i hverandres selskap.

Jeg skjønner godt over at du er frustrert over den oppførselen du beskriver, og jeg er helt enig. Jeg er lei av folk som ikke innser at det å være seg selv er nok, så lenge du passer på deg selv mtp. klær, hårstil og er villig til å møte folk. Derfor er det viktig å gi hjelp til de som søker om det, og ikke si "les PUA" eller "dropp det, du kan ikke få det bedre". Gi konkrete tips, så vil folk slippe unna The Game og det andre tullet som ødelegger en.

Hør her, grunnen til at jeg elsker PUA er muligheten det gir en. Er du en frustrert, svett spinklete og sosialt merkelig person så vet du at det finnes en mulighet for å redde deg selv. Du trenger ikke å være låst inne i skallet ditt, og kan faktisk finne deg et tilfredsstillende liv. Det finnes mange veier til Rom, og skal jeg kritisere denne tråden for noe så er det at den ikke viser de andre mulighetene en har for å utvikle seg selv. Folk er nødt til å forstå at det går an å endre seg...

Endret av WCH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det teit å være PUA fordi man systematiserer sjekking?

Jeg synes det. Jeg synes en slik systematisering virker kald, kalkulerende, kynisk og kunstig (de fire K-er. ;) ).

Akkurat det jeg har inntrykk av at en del kvinner mener. Fordi kjærlighet/forelskelse liksom skal være tilfeldig og uforutsigbart, og hvis man kan forutse det så er man kald. Men likevel faller dere like herlig for disse som driver med systematisk sjekking hver gang :).

Hvor mange jenter kan ærlig innrømme at de har gått bort til en ukjent gutt som sitter for seg selv i baren for å sjekke han opp? Det er ikke mange vil jeg tro, selv om han kanskje uten at dere vet det kan være den snilleste mannen/familiefaren som eksisterer. Gutter som han er ofte stille/sjenerte og nokså kjedelig frem til du begynner å kjenne dem. Men hvor er morroa i det? Derfor faller dere for spontane badboys isteden fordi de lager alltid liv rundt seg.

Systematisk sjekking er psykologi, så enkelt er det. Det finnes også kvinnelige PUA, men de jobber på en helt annen måte da tilbud har de ofte nok av. De jobber for å få seg ONS med de mannfolka som ser best ut, er best i senga, gir mye spenning og aldri er kjedelige og bruker teknikker for å identifisere og luke ut de kjedelige.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men kan også spesifisere at det er to typer personer som sier at de driver med PUA.

1. Den sjenerte nerden som begynner å bli over 20 år og aldri har hatt dame før. Leser om dette for å bygge opp inner-gamet, rett og slett for å kunne bli kjent med jenter uten å bli rejecta for å finne seg en kjæreste. De fleste er nok i denne kategorien. Disse vil alltid synes det er vanskelig å prate med fremmede jenter og å eskalere mot forhold.

2. Playeren som behersker eller vil beherske og bruke PUA teknikker for å ligge med flest/best- looking jenter som mulig så ofte som mulig. Disse har gjerne flere fuckfriends på en gang de treffer med jevne mellomrom og har ofte ONS med fremmede jenter som faller i smak. Disse drives enten av lysten på ny og spennende sex eller syns rett og slett det er morro å jakte.

En god artist vil alltid fortelle jenta direkte eller indirekte FØR de ligger sammen at dette er et ONS eller at man ikke er interessert i noe mer enn sex. En god artist vil heller ikke gjøre kjæresteting sammen med fuckfriends eller ha sex altfor ofte for å unngå å skape følelser. En god artist sørger for at jenta føler seg verdsatt og respektert. Sex er ofte et gjensidig ønske, det kan hende hu ønsker å fortsette å treffes for sex inntil en av partene får seg kjæreste.

Har inntrykk av at de fleste som kjenner til PU her på forumet hører til i kategori 1. De ønsker rett og slett å få kontakt med jentene de liker i ønske om å bli kjærester, og vil bruke teknikker og utvikle seg selv sosialt for å gjøre det mulig. Så er det et fåtall som hører til i kategori 2, det er disse man kaller "Pick Up Artists". Vil tro det er disse mange av dere har så mye imot.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ikke falt for sjekketriks, nei, Ei heller sjekker jeg opp på byen. Både fordi jeg allerede har samboer og fordi det ikke er en arena hvor jeg leter etter en partner til et seriøst forhold. Min samboer er ingen "badboy", og takk Gud for det. Så vennligst hold dine generaliseringer for deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke falt for sjekketriks, nei, Ei heller sjekker jeg opp på byen. Både fordi jeg allerede har samboer og fordi det ikke er en arena hvor jeg leter etter en partner til et seriøst forhold. Min samboer er ingen "badboy", og takk Gud for det. Så vennligst hold dine generaliseringer for deg selv.

Det som er så morsomt er at det mange av dere sier stemmer så dårlig med virkeligheten :). Rart jeg lykkes så mye med teknikkene mine da hvis det ikke funker :p.

Men såklart, alle er ikke like. Men dette er noe som går igjen. Men ingen "proffsjekker" scorer 100% på alle jentene han prøver seg på. Hun kan ha type, hun kan ha en dårlig dag osv... Kan være mange grunner til at det passer dårlig å bli prøvd seg på akkurat der og da. Men det er numbersgame, han går videre til neste og bryr seg ikke om å bli avvist. Lykkes han med 1 av 10 og prøver seg på 20 om kvelden, you do the math.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...