Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA-dritten gjennomsyrer og raserer hele samfunnet


Anbefalte innlegg

Bra du ikke betalte 20 000 for de gutta. Det er en god del penger man kan bruke på masse annet, som f.eks. bedre klesstil, bra hårsveis, sydentur etc. Dette her gjør en mann mye mer attraktiv enn å høre på at noen coacher sier "fiks dette og dette, så går det bra", når sannheten er at dette kan ta flere år å fikse.

 

Finnes mange tvilsomme coacher i miljøet i Norge også. Nå skal jeg ikke nevne noe selskap her, men vet om minst en instruktør som har flere psykopatiske trekk og hvis firma bruker sleipe metoder for å utelukke konkurrenter. Enkelte folk i miljøet hjernevaskes også til en viss grad, gjerne de som ukritisk sluker det som autoritetene sier. Blir veldig sånn "jeg("PUA") mot dem(jenter)"-tankegang, noe som ikke er helt ulikt sekter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt med PUA å gjøre er ekstremt enkelt. Hvis ikke damer hadde blitt tiltrukket av menn som annvender dem (godt) ville de ikke eksistert. Teknikkene reflekterer derfor tilstanden hos nasjonens hunkjønn. Om det skulle vært slik en del påstår at nå vet damer hva teknikkene er så de virker ikke lenger så ville menn sluttet med det fordi de ikke fikk resultater. Merkelig nok ser det ikke ut til at det skjer. Om damer har så store problemer med dette, vel så slutt å knull menn som bruker PU teknikker da vel. Som sagt det er DERE kvinner som skaper markedet for dette ved å belønne annvendelsen av teknikkene med sex. Det nytter ikke at dere sier at dere i teorien ikke vil at noen skal bruke teknikkene på dere når dere belønner de som gjør det med å spre bena.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teknikkene reflekterer derfor tilstanden hos nasjonens hunkjønn.

 

Hvis det er noe "teknikkene" deres reflekterer, så er det at vi er i internettets tidsalder og at det er stadig flere ensomme stakkarslige menn der ute som søker etter hjelp.

 

For det første er PUA en sleipt svindel som utnytter flere av de stakkars mennene som er kronisk single og attpåtil lettlurte. I begynnelsen var jo salgstrikset til PUA at hvis man kan teknikkene godt nok, så kan man i teorien få hvilken som helst dame. Grunnen til at de gikk såpass hardt ut var jo for å vise at "teknikkene" deres faktisk er gode. Hvis salgstrikset hadde vært "du kommer til å få deg et ligg hvis du følger rådene våre", så hadde det ikke holdt, enkelt og greit fordi da ville selv de dummeste skjønt at det i realiteten betyr: "ah, så jeg ender sikkert opp med ei bælfeit kjerring i 40-åra som hvem som helst har draget på".

 

Etterhvert har selv de dummeste også skjønt at hovedsalgstrikset til PUA-gjengen bare er bullshit, så nå har miljøet blitt tvunget til å være mer moderate i uttalelsene sine. Nå får man plutselig høre generelle tips som man kan få høre hvor som helst. "Teknikkene" er der fortsatt dog. Hadde de ikke vært det, så hadde de også mistet all kredibilitet(noe det er et mirakel at de har fått i første omgang).

 

Jeg så en gang et intervju med en av de mest berømte PUAene der ute. Han "dreit på draget" på et punkt i intervjuet, da intervjueren spørte han om hvilken type elev som er best å lære bort PUA til. Svaret hans lød som følger: "jeg har ingenting til overs for de elevene som leser og jobber hardt for å lære seg alle PUA-teknikkene perfekt. De elevene jeg liker, er de som er steinkåte og ikke er redde for å prøve ut noe som helst." Hmmm... Jeg lurer på hvorfor han ikke liker elever som kan alle teknikkene? Kanskje det er fordi de har størst mulighet for å gjennomskue han? Det er åpenbart hvorfor han foretrekker de modige "kåtingene". Det er jo de som får seg et ligg til slutt, ettersom de ikke er redde for å prøve og feile.

 

PUA alene funker rett og slett ikke. Jenter ser fortsatt etter tradisjonelle ting som sjarm, et godt utseende, talenter, intelligens, penger, makt, populæritet, stil etc etc. Det handler ikke så mye om hva du sier, men heller hvordan du sier det. Husk også at de fleste jenter bestemmer seg ganske fort om de vil ligge med deg eller ikke. Hvis alle hadde vært innefortstått med dette, så ville hele PUA-miljøet rast sammen(noe som hadde vært en fryd).

 

Det eneste som er godt med PUA, er at det motiverer sjenerte og apatiske menn til å gå ut på byen og i det minste gjøre et forsøk. For det er i mange tilfeller DET som er det største problemet. Gjør man ingen forsøk, så oppnår man jo selvsagt ingen suksess. Flere av de tullingene som påstår at PUA fått dem til å gå fra "taper" til "kvinnebedårer" utelater det faktum at det kanskje har noe med at forsøksraten deres har gått opp betraktelig.

 

Jeg chattet en gang med en asosial alkoholiker som aldri gikk ut døra omtrent. En dag begynte han å gå ut hele tiden og "flørte" med omtrent alle damer han så, uansett om det var på bussholdeplassen eller kjøpesenteret. Som følge av dette fikk han seg naturligvis flere ligg. Problemet er at idioten bestemt mente at det var PUA som hjalp han, og ikke det faktum at han jobbet hardt for det. Jeg tror det er pga dette at PUA fortsatt lever i beste velgående. Det, og at det er mange patetiske og bitre menn der ute som tror at jenter er så enkle at noen magiske fraser umiddelbart gjør de våte i skrittet, uavhengig av hvem som ytrer dem.

 

Kort sagt:

PUA overlever kun pga at det finnes for mange bitre og ensomme menn som ønsker at PUA stemmer. Og de få som faktisk oppnår suksess med disse "teknikkene", gjør det fordi PUA fungerer som en placebo-effekt. Et skjold, om du vil.

Endret av Ruskeladd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PUA alene funker rett og slett ikke. Jenter ser fortsatt etter tradisjonelle ting som sjarm, et godt utseende, talenter, intelligens, penger, makt, populæritet, stil etc etc. Det handler ikke så mye om hva du sier, men heller hvordan du sier det. Husk også at de fleste jenter bestemmer seg ganske fort om de vil ligge med deg eller ikke. Hvis alle hadde vært innefortstått med dette, så ville hele PUA-miljøet rast sammen(noe som hadde vært en fryd).

PUA får mye hat fordi noen guttunger har misforstått den større betydning med PUA. Det handler ikke om å kle seg som en skinkerytter på karneval og plukke damer med innlærte gloser og falske triks, men å bli en bedre person - altså forbedre sine personkarakteristikker. PUA burde være pensum på videregående skole slik at man ikke bare får mindre seksuelt frustrert ungdom som går og dunker hodet i veggen og ikke forstår hvorfor det ikke funker å være tøffel, men også hjelpe de som sliter med seg selv til å utvikle seg i riktig retning. Sosial dynamikk og større innsikt over egne følelser er virkelig noe folk har nytte av å lære av fra tidlig av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PUA får mye hat fordi noen guttunger har misforstått den større betydning med PUA. Det handler ikke om å kle seg som en skinkerytter på karneval og plukke damer med innlærte gloser og falske triks, men å bli en bedre person - altså forbedre sine personkarakteristikker.

 

Nå ja... Det der er iallefall ikke det viktigste salgstrikset til PUA-folka. De folka som tyr til PUA søker ikke på "hvordan bli et bedre menneske" på google først. Det er heller "hvordan tiltrekke damer".

 

Den PUA'en jeg(og de fleste andre i denne tråden) slakter, er den som tar utgangspunkt i at det du sier er det viktigste. Den som objektiviserer kvinner, og prøver å lure folk til å tro at man kan bli en storsjarmør bare ved å trykke på de rette knappene. De som tyr til PUA er for det meste sjåvinistiske tullinger spør du meg. Både de som oppnår suksess og de som feiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...