Populært innlegg Ideal Skrevet 23. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2011 Nå er jeg drita lei hele dritten, så her kommer det en utblåsning: Denne PUA-dritten må det for pokker bli slutt på! Nå går det 14~17-åringer rundt og tror at de er Alpha, de sitter foran keyboardet og kaller deg for Omega ditten og datten. De tror at dette er veien til det hellige land. I sin jomfruelige verden, der de aldri har hatt noen bedre SHB enn Frk. Høyre, tror de at de er eksperter. Jeg tar det som et tegn på at hele dritten har gått alt for langt! PUA-bibelen har åpenbart blitt allemannseie. Alle småguttene leser den og tror at "slik skal jeg få meg mus". Tror dere virkelig ikke at damene har begynt å gjennomskue dette opplegget? Det er også velkjent og beryktet på byen at det finnes losere/gjengangere som tilhører denne PUA-klanen, dette er gjerne litt kleine nerder. Dørvaktene spotter disse på mils avstand og de får ikke lenger komme inn på de flashe stedene. Tror dere virkelig at dere skiller dere ut på noen som helst måte, når dere bruker slike kleine metoder fra PUA-bibelen? PUA-bibelen er kanskje egnet for de som har elendig selvtillitt, dersom den klarer å få dere til å gå frem og snakke til noen damer så er det jo flott. Newsflash: sjekking på byen har lite med hva du sier å gjøre. Dama ser på deg i fem sekunder og vet om hun vil ha sex med deg eller ikke. PUA-shitten er altså totalt bortkastet. PUA-bibelen er stort sett bare en oppskrift på hvordan du skal oppføre deg som en bæsj. Rett og slett en dritt. De damene som biter på kroken på slikt standardisert piss, er damer som i alle fall ikke er mensa-kandidater, og damer som i alle fall ikke jeg vil røre med tang. De bra damene er det mye høyere nivå på uansett. Ved å tilegne dere disse innøvde PUA-fjolleriene, sørger dere for å kun sikte dere inn på trashy damer, damer som hører hjemme i campingvogn, og dere sørger dermed for å sile vekk alle de beste damene med å velge dette. Jeg burde vært for gammel til å bry meg, men jeg synes hele driten er latterlig. Når man får noen år på baken så vet man hvordan man får kontakt med damene. At dere er usikre, umodne fjollete tenåringer, er bare sånn det er. Med noe erfaring endrer det seg. Alle dere 14~17-åringer som tror at dette PUA-tøvet er så bra og perfekt, hvordan har det seg at dere ikke har kjærester da? Hvordan har det seg at absolutt alle jeg har vært borti som har vært tilhenger av dette, har vært ultra-single? De damene jeg har observert at de har fått napp hos har vært bælfeite vålerenga-fans. Jeg mener noe er feil, når 14-åringer går rundt og prater i PUA-termer på gata. Da er det noe feil med samfunnet. Jeg synes synd på de. De vet ikke sitt eget beste. Jeg synes også synd på jentene som skal bli sjekket opp av slike fjols. 81 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 De damene som biter på kroken på slikt standardisert piss, er damer som i alle fall ikke er mensa-kandidater, og damer som i alle fall ikke jeg vil røre med tang. De bra damene er det mye høyere nivå på uansett. Ved å tilegne dere disse innøvde PUA-fjolleriene, sørger dere for å kun sikte dere inn på trashy damer, damer som hører hjemme i campingvogn, og dere sørger dermed for å sile vekk alle de beste damene med å velge dette. Fortsett og fortell deg selv det, du. Jeg ser for meg at hvis noe så funker det bedre på de mer oppegående, for de har lettere for å la seg fengsle av samtale og biter seg enklere merke i interessante detaljer. Og hvilke fjortenåringer er det som driver med PUA? Nå er ikke jeg noe særlig belest innen temaet, men det ser ut til å i stor grad handle om utelivscenen, hvor alle under tyve ærlig talt stiller ganske svakt. 4 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hva er PUA? Pick-Up Artist, på norsk sjekkeartist. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hva er PUA? Pick-Up Artist, på norsk sjekkeartist. og det går ut på? Eg gidder ikke google. Lenke til kommentar
Populært innlegg stigfjel Skrevet 23. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2011 og det går ut på? Eg gidder ikke google. Det er bare å skrive pua i søkefeltet på f.eks. google, så finner du masse info. Gidder ikke skrive hva det er når du finner ut alt du trenger ved å google. 22 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 For meg er PUA en umoden guttegreie. Det er vel en tenåringsfase som så mange andre ting. Enkelte vokser jo aldri opp, men dem er det bare å unngå. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg gronkinz Skrevet 23. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg gjør det ikke vanskeligere enn at legger hun over ene skulderen og tar henne tilbake til hulen min. Alle disse ord greiene får jeg vondt i hodet av. 33 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Topic-starter: Hva anbefaler du at de gjør? Sitter inne og ikke forsøker? Er forsåvidt enig med deg, tross at du dømmer de litt for mye. Det er ikke alle som er slik du beskriver. Sier ikke at jeg er noe bedre, jeg ga opp PUA for år og dag siden. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke ser poenget med "slike tekniker", har det ikke i alle år holdt med å være hyggelig, grei og finne de som synes du er interessant? 4 Lenke til kommentar
gronkinz Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Om hun ikke liker deg så er det bare å gå videre til neste. Gidder ikke lage til noe skuespill for å bli likt. 6 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke ser poenget med "slike tekniker", har det ikke i alle år holdt med å være hyggelig, grei og finne de som synes du er interessant? Hadde det bare vært så enkelt, mulig du har hørt om friend zone? Man må være litt spennende for å få oppmerksomheten til en dame. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Denne PUA-dritten må det for pokker bli slutt på! Nå går det 14~17-åringer rundt og tror at de er Alpha, de sitter foran keyboardet og kaller deg for Omega ditten og datten. De tror at dette er veien til det hellige land. I sin jomfruelige verden, der de aldri har hatt noen bedre SHB enn Frk. Høyre, tror de at de er eksperter. Jeg tar det som et tegn på at hele dritten har gått alt for langt! PUA-bibelen har åpenbart blitt allemannseie. Alle småguttene leser den og tror at "slik skal jeg få meg mus". Ja, dette er jeg helt enig i. Folk som begynner med PUA(noen) får ofte en "jeg er bedre enn deg"-holdning fordi de tror de er så alfa og anti-AFC. Tror dere virkelig ikke at damene har begynt å gjennomskue dette opplegget? Det er også velkjent og beryktet på byen at det finnes losere/gjengangere som tilhører denne PUA-klanen, dette er gjerne litt kleine nerder. Dørvaktene spotter disse på mils avstand og de får ikke lenger komme inn på de flashe stedene. Jeg tror nok du generaliserer litt for mye. Det som du beskriver her er klassiske The Game-sjekkere som har sitt hovedkontor i USA og som praktiserer rutiner for en hver sosial setting. Newsflash: sjekking på byen har lite med hva du sier å gjøre. Dama ser på deg i fem sekunder og vet om hun vil ha sex med deg eller ikke. PUA-shitten er altså totalt bortkastet. Feil. Totalt bortkastet er det ikke. Det er mange måter man kan skape et godt førsteinntrykk på, men de står som oftest ikke i de kommersialiserte sjekkebøkene. På en annen side, står mye av det som er i bøkene også i bøker om kognitiv terapi/psykologi, men de er ikke satt sammen til en praktisk "løsning" Og helt til slutt vil jeg nevne at det finnes to veier innenfor sjekking: 1. Lese The Game og lære seg rutiner til alt mulig. Resultat: Du er falsk og suger egentlig. 2. Lese "bedre" bøker som gir et natural game og selvutvikling. Resultat: Du får damene fordi du er deg selv. Folk tror at PUA bare er vei nr. 1. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2011 Poster denne som anonym av personlige grunner. PUA- materiale går stort sett ut på utvikling av seg selv. Rett og slett på å utvikle sosiale evner og få tips til hvordan man skal gå frem for å få en del bedre sjans de jentene man vil ha. Noen begynner kanskje å kjøre falske rutiner, men mesteparten av gamet går rett og slett ut på å vise seg frem som en spennende person, skape tiltrekning hos det motsatte kjønn ved hjelp av bevisste handlinger og ikke minst å tørre. Aller mest det siste. Hvis det er det "nerdene" trenger å høre og øve seg på for å dra damer, hvorfor ikke? At smågutter på 14-17 år går rundt å kaller seg alphamales og ser seg selv langt over "AFC"- kompisene sine har ikke noe med PUA å gjøre. Heller ikke at de går rundt å prater i PUA termer på gaten. Det er rett og slett dems oppførsel og holdninger mot andre, som henger godt sammen med alderen dem er i. Postet av anonym: af014bec820ae91bac00d689b71abb8a 18 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) At smågutter på 14-17 år går rundt å kaller seg alphamales og ser seg selv langt over "AFC"- kompisene sine har ikke noe med PUA å gjøre. Heller ikke at de går rundt å prater i PUA termer på gaten. Det er rett og slett dems oppførsel og holdninger mot andre, som henger godt sammen med alderen dem er i. En annen måte å se det på er at dette har skapt et samfunnsproblem, som lærer unge gutter til å omtale, behandle, og se på kvinner med en nedlatende holdning, og på en nedlatende og nedvurderende måte? Endret 23. mars 2011 av Ideal 2 Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 La oss gå tilbake til da mødrene lærte oss at trikset var å gi masse komplementer og kjøpe masse blomster, siden det funket så bra. 3 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 En annen måte å se det på er at dette har skapt et samfunnsproblem, som lærer unge gutter til å omtale, behandle, og se på kvinner med en nedlatende holdning, og på en nedlatende og nedvurderende måte? Hvis du velger å se på det på den måten, så ja. Men å kalle det et samfunnsproblem er vel å dra i litt for mye, etter egen mening. Det er ytterst få som driver med dette, selv om forumet her gir motsatt inntrykk. Det er ikke mange sjekkebøker som oppfordrer til nedlatende behandling av kvinner. Er "negs" nedlatende? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Å se på andre mennesker som forbruksvare som skal erobres er nedlatende... 8 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Å se på andre mennesker som forbruksvare som skal erobres er nedlatende... Hva definerer du som "forbruksvare"? Sex? Hvis begge vil da? 1 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 At smågutter på 14-17 år går rundt å kaller seg alphamales og ser seg selv langt over "AFC"- kompisene sine har ikke noe med PUA å gjøre. Heller ikke at de går rundt å prater i PUA termer på gaten. Det er rett og slett dems oppførsel og holdninger mot andre, som henger godt sammen med alderen dem er i. En annen måte å se det på er at dette har skapt et samfunnsproblem, som lærer unge gutter til å omtale, behandle, og se på kvinner med en nedlatende holdning, og på en nedlatende og nedvurderende måte? "Du skal ikke tro du er bedre enn andre" < Den du refererer til? Det er jo litt sant at PUA's ser på kvinner som mindre intelligente. De leser en bok om PU, og blir deretter arrogante fordi de tror de er dobbeltagenter og sitter alltid med en tanke bak det de sier. Det er som regel idioter som går til PU, og det er ikke alle som skjønner hvordan det henger sammen. De forstår bare at de skal sosialisere seg istedet for å sitte hjemme å spille Baldurs Gate 2, og da blir det mye pinlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå