Gå til innhold

Skjermkort bryter sammen ved spill-hjelp til å finne årsaker

Conkey

Anbefalte innlegg

Har det siste halvannet året hatt 3 relativt gode skjermkort, alle stock fra pakken. Siste kortet mitt nå er en gigabyte gtx 560 OC som har fungert greit frem til nå. Alle kortene mine har før eller siden (men etter alt for kort tid) slitt med at jeg under spilling mister signalet. Skjermen blir svart og viftene går raskere. Må da gjøre en hard restart for å få signal på skjermen igjen.

I og med at det samme skjer med flere kort lurer jeg på om det er noe galt et annet sted. Kan dette skyldes en strømforsyning med behov for utskiftning? Har en 4 år gammel corsair hx 620 som i alle beregninger skal være mer enn kraftig nok for mitt oppsett. Lurer egentlig på om det kan være rippel eller lignende som gir disse problemene?

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort og CPU? Ikke ett nForce hovedkort er det?

Det at skjermkortet går raskere skyldes vell mest sannsynlig at systemet dumper BIOSen til skjermkortet og ergo går det i en slik oppstarts modus som garantert skal holde kortet kjølig.

På HD 3850 vil vifta gå til 100%, har sett dette fenomenet på 780i maskinen til tider så mistenker det er mer dårlig arbeid fra NV i brikkesett avdelingen.

Lenke til kommentar

Asud P7P55D-E med siste bios installer. Cpu er i5-760. Dette er problem jeg har hatt med både nvidia og ati, og med i 2 ulike systemer ( begge med Asus hk).

Så strøm tror du ikke det er? Kjører Haf X som er et ekstremt kjølig kabinett. Feilen i skjermkortet skjer idet et brett er ferdig lastet og man skal til å begynne i mw2 (på medium settings)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hijacker denne i stedet for å starte en ny tråd.

Under load begynner kortet mitt å knitre, for så å gå over til å pipe et par sekunder før skjermer blir sort og sier der ikke er signal.

Jeg har et vannkjølt radeon 5850, men kun på gpu'en, ram har heatsinks.

Har ikke overklokket grafikkortet, siden det flyter bra på de spillene jeg spiller til daglig.

Systemet har kjørt stabilt i underkant av et år, helt fram til i dag. Det tar drøyt 2 minutter i Furmark før ulydene kommer, registrert max temperatur er 43 grader på gpu, 1 core på cpu er 50 grader, mens de 3 andre ligger på 38-40. BFBC2 rekker jeg vanligvis 1 runde med rush før alt stopper. Har testa de 5 siste catalyst driverne, for å se om det hadde noen betydning.

Er skjermkortet i ferd med å dø ?

Maskinvaren ser sånn ut :

MB: Gigabyte P55-USB 3

CPU : Core i5 750 @3.8 ghz

Ram : Corsair 2x2 gb @ 1096 mhz

GPU: Sapphire Radeon 5850

590W psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...