hennanhennan Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg er idag ansatt i en bolig for psykisk utviklingshemmede, og har bestemt meg for å slutte. Idag er min stilling på ca 20%. Etter levert oppsigelsespapir, får jeg høre at jeg har 3 måneders oppsigelsestid. Stemmer dette? I tillegg får jeg høre at jeg ikke har krav på noen feriedager, dette til tross for at jeg om 3 måneder har jobbet nesten helt frem til sommerferien. Stemmer dette? Hvordan fungerer det når jeg skal jobbe i på eksamensdager? Har jeg krav på fri da? Eller må jeg bytte vakter med annet personell slik som vanlig? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Tre måneder er helt normalt om du har fast stilling ja. (Det står i kontrakten din også, så det må du da ha visst?) I vikariater eller andre midlertidige stillinger er èn måned, eller to uker vanlig. Hvor lenge har du jobbet der? Man pleier å "opparbeide" seg ferie ved å ha jobbe samme sted i ett år. Har du jobbet siden mars-april 2010 vil du ha krav på ferie på lik linje med andre, og kan søke om å få ta den ut i oppsigelsestiden. Husk at ferie stort sett regnes i uker, ikke dager, så om du feks. jobber annenhver helg og tar tre ukers sammenhengende ferie (de fleste må ta sammenhengende om de tar ut hovedferien), så vil du kun få to helger fri fra jobb. Ikke 21 dager. Du bør sjekke kontrakten din om hva det står der, samt snakke med fagforeningen om du er medlem. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Ang. eksamen har du nok ikke krav på fri, jobb og skole er jo delt, dette er noe du har valgt selv og hverken jobben eller skolen er pliktig til å ta hensyn til hverandre, det er din jobb at det går opp i opp. Å bytte vakter er det de fleste må om de må noe annet enn å jobbe en dag, være seg eksamen, shopping, lege, tannlege eller bilverksted.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Enkelte tar jo ut permisjon da Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Spør hvor lenge du har vært ansatt det. kanskje du kun har 1-2 måneder. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Å ta ut permisjon (med eller uten lønn ) en enkel dag er noe de fleste arbeidsgivere godtar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå