Stian M. Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Hei, Har den siste tiden opplevd å få en rekke bluescreens, uten at jeg helt ser hva det kommer av. Problemet oppstår ved følgende: - Spilling av Call of Duty Black Ops - Forskjellige Flash-animasjoner i nettleseren Jeg kan gjerne spille alt fra ett minutt, til tjue minutter før jeg får problemer. Det er heller ikke alltid problemene med Flash leder til bluescreen, men opplever ofte at Flash-player slutter å fungere når jeg surfer. Om det er sammenheng mellom problemene vet jeg ikke. Jeg har ikke gjort noen endringer på PC-en den siste tiden, og har oppgradert til nyeste ATI-drivere, reinstallert DirectX og kjørt Windows Update. Tidligere har alt fungert utmerket. Kjører Windows 7 Ultimate N 64-bit. Noen som har en idé? Kommer gjerne med mer informasjon om noen ønsker det. Endret 23. mars 2011 av Stian M. Lenke til kommentar
Oystein92 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Legge ut minidump filene ? så kan jeg prøve og se hva som er årsaken Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Ved mindre flash-problemet også resulterer i bluescreen med samme stop-kode så er det neppe noe relatert. For å løse en bluescreen er det alfa og omega at vi får vite: - Hva STOP-koden er - Og helst også få tilgang til minidump filen(e) STOP koden står i selve bluescreenen nær toppen. Den ser slik ut som (for eksempel) dette: STOP 0x000000ED Minidump filen er en fil som automatisk lagres når maskinen crasher med bluescreen. Disse filene finner du normalt under windows/minidump . Den inneholder mest informasjon så det er det aller beste å ha, men krever litt mer arbeid for å analysere bra. Ligger du den opp her for oss vil du nok få noen gode bevisbaserte svar på hva du sansynligvis må gjøre for å rette problemet. Det er også nyttig å merke seg om det er samme STOP-kodene som går igjen og igjen, eller om det varierer. Siden det er et mønster i crashene etter det du forklarer så er det nok sansynligvis samme som går igjen, men det er nyttig å vite. Dette kan man dog også se av minidump filene om man analyserer flere av dem (legg ved alle du har). -Stigma 1 Lenke til kommentar
Stian M. Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Takk for svar. Jeg klarer plutselig ikke å få frem blåskjermen igjen, så stop-koden har jeg ikke fått tak i hittil. Der hvor jeg vanligvis har opplevd bluesreen, opplever jeg nå at programmet (nettleser eller black ops) fryser og må avsluttes gjennom oppgavebehandling, eller i noen tilfeller svenskeknappen. Legger ved alle dump-filene av nyere dato. dump.zip Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Lenge siden du renset støv fra pcen? Kan den overopphete under cpu load? Lenke til kommentar
Stian M. Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) PC-en er knapt to måneder gammel og har fungert fint inntil nå. Har for sikkerhetsskyld kontrollert for støv og sjekket at vifter spinner riktig, uten å finne noe feil der. Edit: Da fikk jeg enda en bluescreen, denne gangen kun ved å lese denne tråden. Stop: 0x0000004E. Legger ved dump-fil. dump2511.zip Endret 25. mars 2011 av Stian M. Lenke til kommentar
Oystein92 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Fikk opp 1 som var Grafikk drivere, og alle de andre virket som var Vista drivere om jeg ikke tar helt feil ?! Muligens vista driverne som forårsaket grafikk feilen kanskje siden det er vista driverne som kommer opp ca heletiden ellers. Systemet ditt er helt oppdatert ? Ganske fersk på dette selv, men om jeg ikke tar feil så var iallefall disse som forårsaket det. Noen nye oppdateringer du har tatt som kan ha forårsaket det ? Eks store oppdateringer av vista eller noe ? Håper flere kan lese kodene, så får jeg se om jeg var langt unna ;p Nylig begynt og lese litt koder Lenke til kommentar
Stian M. Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Jeg kjører Windows 7, ikke Vista, så det virket litt merkelig. Har ikke kjørt noen større oppdateringer, isåfall etter at problemene startet å oppstå. Holder nå på med feilsøking av de individuelle minnebrikkene, så får vi se hvordan det går. Tar gjerne imot fler innspill Endret 25. mars 2011 av Stian M. Lenke til kommentar
Oystein92 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg kjører Windows 7, ikke Vista, så det virket litt merkelig. Har ikke kjørt noen større oppdateringer, isåfall etter at problemene startet å oppstå. Holder nå på med feilsøking av de individuelle minnebrikkene, så får vi se hvordan det går. Tar gjerne imot fler innspill Følgende som sto der vista greia sto : DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT PROCESS_NAME: svchost.exe Men som sagt er ganske fersk på dette Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Første jeg tenkte var rammen men evt kan du jo sjekke ut svchostviewer. har ikke prøvd den sjøl men har hørt at den skal gjøre det lettere å lokalisere hvilken process det er som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
Stian M. Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Det viser seg at det hele skyldes en defekt minnebrikke. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå