dimebag Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Skal kjøpe en bærbar datamaskin til høsten på grunn av studier. Kommer til å bruke maskinen mest til skriving o.l. men ønsker likevel en litt kraftig maskin som det går an å kjøre spill o.l. på. Har sett litt på Fujitsu Siemens D8820 og lurer på om noen kan anbefale denne. Kom gjerne med andre anbefalinger og! MVH. Dimebag Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 kjenner ikke til akkurat den, men synes å huske at det er en av de maskinene som har et problem med støy, og det er vel littegranne kjedelig når du skal studere og kanskje bruke den under forelesninger etc? har ikke noen eksakte tips, men dersom mobilitet, støy og batterilevetid er viktig, vil jeg anbefale å lete etter centrino-maskiner (prosessoren er vanligvis da betegnet som pentium-m 1,3ghz - 1,7ghz, altså ikke p4 el. p4m) Tundra har en rimelig maskin til rundt 13000 hos f.eks. psdata, er du interessert i en litt høyere pris kan acer sin 800-serie anbefales, som starter på rundt 18 500 for det billigste alternativet. denne selges hos f.eks. www.mpx.no eller som også tundraen hos www.psdata.no Elitegroup har et noe interessant alternativ i "mellomklassen", med sin modell 551 til den nette sum av 15 000, selges hos www.multicom.no (dog ikke før om en mnd til så vidt jeg har skjønt) Tror nok dette er de maskinene jeg ville anbefalt, da jeg har hørt positive erfaringer/tester av disse... se evt. www.barbara.no og/eller www.dinside.no/data for tester av bærebare maskiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå