Gå til innhold

Hvordan ser din bootsplash ut ? windows-splash uønsket


Anbefalte innlegg

Nå i det siste har det vært så mye snakk om desktopene til de forskjellige brukerne her, men det fullverdige desktop må jo også ha en stilig forsmak når linux loades (tenker ikke på kde/gnome splash).

 

Derfor lurer jeg på hvordan din bootsplash ser ut.

Dette er også en oppfordring til de som ikke er redde for å patche kernel å legge til bootsplash-patch (http://www.bootsplash.org/)

 

Post linker. Da slipper vi spammere som whiner om at vi må følge nettikette bare for å få seg en ekstra post, og dessuten blir layouten (bredden) på forumet ivaretatt.

 

Min finner du her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Mandrake 9.1, og kunne godt tenke meg å leke litt med dette. :D

 

Fra det jeg har lest, har jeg intrykk av at det er en config fil jeg kan endre... er det noen som vet hvilken, og hvor jeg finner den?

 

Hvis du leser første post, så er det en link til www.bootsplash.org der. Jeg regner med at du finner alt du trenger å vite der.

Lenke til kommentar
Jeg har Mandrake 9.1, og kunne godt tenke meg å leke litt med dette. :D

 

Fra det jeg har lest, har jeg intrykk av at det er en config fil jeg kan endre... er det noen som vet hvilken, og hvor jeg finner den?

 

Hvis du leser første post, så er det en link til www.bootsplash.org der. Jeg regner med at du finner alt du trenger å vite der.

 

da jeg sa "fra det jeg har lest" så inkluderte det faktisk lenken over. :grumpy: Men jeg ble ikke så mye klokere, delvis fordi det fokuseres på Suse. :roll:

Lurte på om det var noen som hadde gjort det selv, og kunne forklare i korte trekk hva som måtte gjøres. :yes:

Lenke til kommentar
Kan ikke la sjansen til å poste tidlig gå fra meg selv om fbshot ikke vil kompilere.

 

*argh! dø fbshot! DØ!!!!*

 

www.nerdvika.net/~magnus/bootsplash.jpg

 

[don't mind the colors - bad camera]

 

Über Phet, må få mekka fbgrab ellerno.

Fikk nesten lyst til å mekke slackware bare for å kunne bruke den bootsplash'en der :roll:

Lenke til kommentar

MDK bootsplash guide:::: *fanfare

1. Finn deg eit fint bilde i passande format

2. gå inn på mdk kontrollsenter

3. trykk på boot

4. trykk på drakboot

5.trykk på create new theme

6. lag deg eit nytt theme

7. velg det nye temaet

8. trykk på install

 

For ekstra glede:

9. saml sammen alle (nerde)vennane dine, restart maskinen, og sjå på at dei måper av misunnelse.

10. skru av maskinen, gå ut, og nyt verden, mens dei stresser livet tå seg med å kompilere ny kjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...