aklla Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Jeg har ett ganske avansert excel-ark som viser diverse statestikk, dette fungerer veldig bra. Men, jeg er ute etter å vise avvik eller stabilitet på en god og lettfattelig måte. Det er snakk om maks 40 celler der avviket mellom hver celle oftest er på under 1, men den kan være høyere. Noen tips til hvordan man kan få til dette? Eksempel på hvilke data det dreier seg om, hvordan det er organisert og slikt er ikke så nøye da jeg kan dra ut dataene på flere måter. 29,013 28,944 28,832 29,111 28,433 28,743 28,456 Endret 22. mars 2011 av aklla Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Et linjediagram ser bra ut med eksempeldataene dine. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Et linjediagram ser bra ut med eksempeldataene dine. Beste hilsen Harald linjediagram funker ikke, har flere tilsvarende tall på samme side, og å ha ett linjediagram pr gruppe blir for mange diagram og å putte alt inn på ett diagram er ubrukelig, alt går oppå hverandre Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Nei da blir det vrient å gi råd, når virkeligheten ikke likner eksempelet. Men du har sikkert en ide om hva som skal formidles, og hensikten med det, og til hvilken målgruppe. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Her er ett reelt eksempel med faktiske data samt litt mer forklaring... edit: Hva som skal formidles er hvor stabile dataene er, optimalt sett skulle alt der vært likt... Hensikten er vel egentlig det samme, for å se hvilke sett med data som ikke er stabile nok. Målgruppe, tja, meg og noen kolegaer... data.rar Endret 23. mars 2011 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Ser ut til at STDAVVIKPA(A1:A10)/3 ser relativt riktig ut. Hvorfor jeg må dele på 3 vet jeg ikke, men det er da jeg fikk tall som ser tilsynelatende riktig ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå