Gå til innhold

"Gjør det selv" på mac?

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har byttet komponenter i en mac?

Vurderer å kjøpe en MacBook Pro 13" og lurer på om det er noen mulighet for å bytte harddisk og RAM selv. På denne måten får man tatt det litt på sikt slik at man ikke trenger å punge ut hele beløpet med en gang.

Kanskje noen her også vet om den nye MBP leveres med Sandy-Bridge CPU eller om det er forrige generasjon som sitter i den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er denne cpu like effektiv som dagens SB som får så mye skryt? Hvis dette er tilfelle er det vel kanskje ikke nødvendig å kjøpe i7 heller da ettersom i5 scorer nesten like høyt på de fleste oppgaver. Ser at i7 i MBP 13 oppgis til å være to-kjerner, stemmer dette da?

Blir litt usikker på hvilken utgave jeg skal gå for.

Hvis det blir mye multitasking så vil det vel kanskje være lønnsomt å gå for i7 og 8gb ram?

Noen som kan beskrive hvor stor forskjell det vil utgjøre kontra i5 og 4gb ram? Det er vel mest snakk om vanlig bruk. Litt skole, litt film på senga og ellers surfing og skype.

Lenke til kommentar

Til å se på film er mer enn i5 og 4GB rimelig bortkastet, skulle du drevet med tung redigering kunne det stilt seg annerledes. Om et par år synes du kanskje at mer minne hadde gjort seg, innen den tid er minneprisene langt lavere.

Lenke til kommentar

Harddisk og RAM er kjempelett å bytte selv, på så og si alle modeller.

På min Macbook Pro 15" 2008 har jeg selv byttet RAM, SSD og begge viftene. Det var en enkel prosess, og jeg støtte ikke på nevneverdige problemer. Det skal sies at garantien ryker dersom det synes at du har byttet noe annet enn HDD og RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...