Cair Paravel Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvis jeg en gang skulle skrive et ord om tro mens jeg i samme stund snakker om Jesus Kristus, da er det helt opplagt at det ikke er en stein ein ska tru, lita på.. Eg forstår det, men eg påpeikte berre at formuleringa var upresis og kan tolkast som at det er DI tru som frelsar, altså at det er du som må tru så og så mykje for å bli frelst. Ein slik tankegang fører fort til ein lovisk form for kristendom, der det er du som strevar i staden for å kvile i nåden. (Jfr. historia om Marta og Maria) http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=1&sid=99ff222794d575896411b037bdc66bfc At du ikke fattet det med fødselen og blodet og vannet var jo litt snodig, det var for å anskueliggjøre et faktum som skjer under fødselen. Så har vi da den andre fødselen. Eg las litt på forumet du viste til, og ser du har laga deg to definisjonar på kva dåpen er: Det å bli åndsdøpt er nemlig det som er å bli født påny, du er omvendt, du er frelst, du er blitt en kristen. Dåpen i vann er for å motta den Hellige Ånds gaver til å virke i Herrens tjeneste. Kan eg tolke dette som at du ikkje trur at kristne får den Heilage Ande før dei vert "døypt i vatn" ein annan gong? Isåfall er vel heller ikkje åndsdåpen til frelse, for det går jo ikkje an å vere kristen utan å ha den Heilage Ande? Eller meiner du at Anden er der, men at fruktene berre kan kome ved vassdåpen? (Noko som er uråd, ettersom Anden ikkje kan eksistere utan at det gir utslag i frukt.) Kva meiner du forresten med "Dåpen i Den Hellige Ånd - da går du inn i Legemet"? Er du ikkje kristen nok dersom du berre trur på Jesus? Det du forsøker å gjere ved eit slikt syn er å omgjere dåpen som ei gåve frå Gud, til noko du må gjere for Gud. Du tenkjer at det er våre rasjonelle val som er føresetnaden for frelse, stikk i strid med det Bibelen seier om nåde. Forteljinga om den verkbrotne (Matt 9,2) illustrerar godt kvifor barnedåpen er ein like god dåp som nokon annan. Han blei ikkje frelst på grunn av si tru eller sine gjerningar, men på grunn av at andre bar han fram til Jesus. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Hvis jeg en gang skulle skrive et ord om tro mens jeg i samme stund snakker om Jesus Kristus, da er det helt opplagt at det ikke er en stein ein ska tru, lita på.. Eg forstår det, men eg påpeikte berre at formuleringa var upresis og kan tolkast som at det er DI tru som frelsar, altså at det er du som må tru så og så mykje for å bli frelst. Ein slik tankegang fører fort til ein lovisk form for kristendom, der det er du som strevar i staden for å kvile i nåden. (Jfr. historia om Marta og Maria) http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=1&sid=99ff222794d575896411b037bdc66bfc At du ikke fattet det med fødselen og blodet og vannet var jo litt snodig, det var for å anskueliggjøre et faktum som skjer under fødselen. Så har vi da den andre fødselen. Eg las litt på forumet du viste til, og ser du har laga deg to definisjonar på kva dåpen er: Det å bli åndsdøpt er nemlig det som er å bli født påny, du er omvendt, du er frelst, du er blitt en kristen. Dåpen i vann er for å motta den Hellige Ånds gaver til å virke i Herrens tjeneste. Kan eg tolke dette som at du ikkje trur at kristne får den Heilage Ande før dei vert "døypt i vatn" ein annan gong? Isåfall er vel heller ikkje åndsdåpen til frelse, for det går jo ikkje an å vere kristen utan å ha den Heilage Ande? Eller meiner du at Anden er der, men at fruktene berre kan kome ved vassdåpen? (Noko som er uråd, ettersom Anden ikkje kan eksistere utan at det gir utslag i frukt.) Kva meiner du forresten med "Dåpen i Den Hellige Ånd - da går du inn i Legemet"? Er du ikkje kristen nok dersom du berre trur på Jesus? Det du forsøker å gjere ved eit slikt syn er å omgjere dåpen som ei gåve frå Gud, til noko du må gjere for Gud. Du tenkjer at det er våre rasjonelle val som er føresetnaden for frelse, stikk i strid med det Bibelen seier om nåde. Forteljinga om den verkbrotne (Matt 9,2) illustrerar godt kvifor barnedåpen er ein like god dåp som nokon annan. Han blei ikkje frelst på grunn av si tru eller sine gjerningar, men på grunn av at andre bar han fram til Jesus. Hallo igjen! Nå er det forskjellige benevnelser man må ha klart. 1. Når en som er vantro blir født på ny, da er vedkommende kommet til Tro. Vedkommende er ikke lenger vantro, men en Kristen. Ja, du får den Hellige Ånd, som også Døperen Johannes sa det, Han som kommer etter meg døper med Ild, ikke vann. Det er Jesus. 2. Du vet at Johannes dåpen var en god samvittighetspakt med Gud, men den dåpen var ikke slik en dåp fungerer etter at Jesus var Helliget. Dvs ofret. Etter at Guds Rike ble opprettet, så måtte disiplene døpe seg på nytt. Ap Gj. 19. Hva sa Paulus til disiplene? Har dere fått Den Hellige Ånd etter at dere kom til tro? Ser du dette? Videre dåpen i Den Hellige Ånd er når du døper deg i vann etter at du er kommet til Tro. 3. Gavene til tjenesten kan man ikke motta fra Herren uten å bli døpt ved full neddykking i vann. Dette handler ikke om å være nok kristen. Det handler om å motta den Hellige Ånds gaver, jfr. Ap Gj. 2:38. Det er å komme inn i Legemet. I tjeneste. Han er i går og i dag, ja til Evig tid den samme, Jesus Kristus vår Herre og frelser. Har Han en gang gjort noe, så gjør Han det samme, fordi Hans Ord er uforgjengelig. Han kan ikke gjøre, love en ting i dag, og så gjøre noe annet en annen dag, jfr Hans Hellige Ord. Er du i Ordet, så vil Bibelens Ord ha kraft i seg til å gjøre det Bibelen har lovet, jfr den som tror. Jeg snakker ikke, om de som gjør som dem tror, jeg snakker om en rett-troende Kristen av sitt hjerte, at Jesus er Guds Sønn. Er du ikke kristen nok, dersom du bare trur på Jesus, spørr du? Det er ikke JEG som sier dette, det er jo skrevet ned i Bibelen, jfr Ap Gj 2:38. Og nei, det er feil det du hevder om barnedåpen, jfr Misj bef. Det er en katolsk dogme, jfr nika møtet i år 325. Vennligst BmOnline ps: For ordens skyld, så leser jeg i King James av 1611 norsk versj trykket i USA. Som ikke er påvirket og forfalsket av vatikanet. Så skriver du:"Forteljinga om den verkbrotne (Matt 9,2) illustrerar godt kvifor barnedåpen er ein like god dåp som nokon annan." Matt 9,2 handler da ikke om barnedåp. Husk også at Jesus sa til kvinnen som hadde blødd i 12 år. "Din tro har helbredet deg". Matt 9,20. Endret 26. mars 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Er du i himmelen IHS? Ja, alle kristne er i himmelriket, Tobben70 Himmelriket kom til jorden med Jesus Kristus for 2000 år siden. Matt 3,2 "himmelriket er kommet nær!" Matt 4,17 "himmelriket er kommet nær!" Matt 10,7 Gå og forkynn: 'Himmelriket er kommet nær! Matt 16,19 "Jeg vil gi deg himmelrikets nøkler" Før Jesus Kristus dro overførte Han himmelriket til sine displer. Luk 22,29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike" De kristne sitter nå til bords med Jesus Kristus i himmelriket (her på jorden) Hvorfor gjør ikke jeg det? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det er slik: Himmelriket gav Jesus til Peter.... Og her fikk Peter nøklene til Himmelen av Jesus. Men tror dere at Paven og Peterskirken har disse nøklene i dag? Glem det.. Vennligst BmOnline Hvem har nøklene, i dag ? Du ? Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg har dem! :!: 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jesus Kristus er nøklen til Himmelen. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Er du i himmelen IHS? Ja, alle kristne er i himmelriket, Tobben70 Himmelriket kom til jorden med Jesus Kristus for 2000 år siden. Matt 3,2 "himmelriket er kommet nær!" Matt 4,17 "himmelriket er kommet nær!" Matt 10,7 Gå og forkynn: 'Himmelriket er kommet nær! Matt 16,19 "Jeg vil gi deg himmelrikets nøkler" Før Jesus Kristus dro overførte Han himmelriket til sine displer. Luk 22,29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg, for at dere skal spise og drikke ved mitt bord i mitt rike" De kristne sitter nå til bords med Jesus Kristus i himmelriket (her på jorden) Hvorfor gjør ikke jeg det? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Det er slik: Himmelriket gav Jesus til Peter.... Og her fikk Peter nøklene til Himmelen av Jesus. Men tror dere at Paven og Peterskirken har disse nøklene i dag? Glem det.. Vennligst BmOnline Hvem har nøklene, i dag ? Du ? Nå var du vel rask på avtrekkeren? Raskere enn skyggen din? Alle som følger Herrens Ord, de som IKKE lager seg EGNE dogmer, de har Herrens Ord i sin midte. Det var vel veldig vanskelig for dere å forstå dette, tenker nu jeg? Og i stedet river av seg billige vitser, det svarer seg ikke... Vennligst BmOnline Endret 28. mars 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jesus Kristus er nøklen til Himmelen. Det er mange, mange tusen som hevder å ha denne nøkkelen. Så viser det seg at de har laget seg et x- antall dogmer og trosretninger som IKKE fins i en eneste Bibel hvor vatikanet IKKE har herjet etter eget forgodtbefinnende. Helt klart gav Jesus Nøkkelen til Peter, fordi Peter hadde Den Hellige Ånds åpenbarning. Det var også derfor Jesus sa til Peter, På denne Klippen skal du bygge Min Kirke/Menighet. Altså ikke på pavens, eller den norske statskirkes fundament, men på Jesus fundament i DEN HELLIGE ÅND. Det er klippen, Den Hellige Ånd, Amen! Nå er det mange som mener at Jesus, Den Hellige Ånd og Gud er 3 forskjellige personer. Men det er feil. Hør Israel, Herren ER EN! Joh 14,7 Jesus og Faderen er ETT. Vennligst BmOnline Ja, Jesus er Nøkkelen til Himmelen. Endret 28. mars 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Så de overvektige vil altså være overvektig inn i evigheten i himmelen? Hva med briller/kontaktlinser? Hvordan kommer en mor til å kjenne igjen en 24 år gammel versjon av barnet som døde som nyfødt? Vil de ha hukommelsen bevart? Og hvor mye husker isåfall en som døde som nyfødt? Prøv å begrens misjoneringen og bibelsitatene litt da (dere snakker for døve ører), og gi meg et svar på hva dere tror om det siterte.. 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Så de overvektige vil altså være overvektig inn i evigheten i himmelen? Hva med briller/kontaktlinser? Hvordan kommer en mor til å kjenne igjen en 24 år gammel versjon av barnet som døde som nyfødt? Vil de ha hukommelsen bevart? Og hvor mye husker isåfall en som døde som nyfødt? Prøv å begrens misjoneringen og bibelsitatene litt da (dere snakker for døve ører), og gi meg et svar på hva dere tror om det siterte.. Svaret til den vantroe er som følger: Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Og ja, alle vil komme til å kunne hilse på hverandre. Gud skapte oss i SITT bilde. (Teofani). Jasså, døve ører? Det er nå ikke jeg så skråsikker på som deg. Tilbake i de gamle dager, så snakket ikke profetene så meget om disse tingene, det var kan du tenke deg hvorfor? Fordi om en hadde overvært en helbredelse ved bønn, så var de redde for at folket i stedet skulle springe etter "døde gjerninger" i stedet for Herrens Ord. Vet ikke om du/dere forstår dette? De løper etter prestasjoner i stedet for å lytte til Herrens Ord. Herrens Ord er full av kraft, man trenger ikke spille djevelmusikk (les rokk) for å få folk inn i ei kirke. Vennligst BmOnline Endret 30. mars 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Svaret til den vantroe er som følger: Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Og ja, alle vil komme til å kunne hilse på hverandre. Gud skapte oss i SITT bilde. (Teofani). Jasså, døve ører? Det er nå ikke jeg så skråsikker på som deg. Vennligst BmOnline Har du noe grunnlag for å si dette, eller er det bare gjetting? 1 Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 BmOnline Dersom Gud eksisterte, vil ikke han være en utrolig ond og egoistisk skapning? å sette som krav at vi skal vie vårt liv på jorden til han er da egoistisk? og alt av hat/død og fordervelse som Kristendommen har brakt gjennom historien må da havne på hans kappe? Hvis han er den almektige som vet alt og ser alt, burde han fjernet seg selv og sin eksistens for lenge siden!? OT: Blir man sulten i himmelene? Blir man tørst? Blir man kåt? hvis så, blir man kastet ut dersom man har seg med noen andre enn sin ektefelle? eller, hva om man ikke er gift, og har sex, kastet ut da? 2 Lenke til kommentar
Capcent7 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) BmOnline Dersom Gud eksisterte, vil ikke han være en utrolig ond og egoistisk skapning? å sette som krav at vi skal vie vårt liv på jorden til han er da egoistisk? og alt av hat/død og fordervelse som Kristendommen har brakt gjennom historien må da havne på hans kappe? Hvis han er den almektige som vet alt og ser alt, burde han fjernet seg selv og sin eksistens for lenge siden!? Jeg tror at hovedargumentet til de Kristne her er at Gud gav oss fri vilje, og at dette altså inkluderer friheten til å velge ondskap. Dersom Gud skulle utryddet ondskap, måtte han i praksis gjort oss om til viljeløse golemer, eller slavelagt oss. Om Gud finnes, er han altså for god til å gjøre dette mot oss. Det er helt frivillig om man vil tjene Gud eller ikke; dette er opp til det enkelte. Helvete er stort sett tolket som en evig tilværelse uten Gud, tror jeg, og det er jo i så fall selvvalgt. Endret 30. mars 2011 av Capcent7 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Syns dette er litt løst definert. Diabetes og Down's syndrom er vel eksempler på sykdommer du mener vil være ikke-eksisterende i himmelen. Hva med de som er "satt tilbake" selvtillitsmessig på grunn av en diger føflekk i ansiktet? Eller ved å ha en "unormalt stor" nese? Er det "sykdommer"? Og hva med svaksynte? Hva med føflekker generelt? Hårtap? For å sette det litt på spissen: vi er jo ikke "oss selv" lengre uten sykdommer som i stor grad definerer oss som mennesker. Lenke til kommentar
Capcent7 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Syns dette er litt løst definert. Diabetes og Down's syndrom er vel eksempler på sykdommer du mener vil være ikke-eksisterende i himmelen. Hva med de som er "satt tilbake" selvtillitsmessig på grunn av en diger føflekk i ansiktet? Eller ved å ha en "unormalt stor" nese? Er det "sykdommer"? Og hva med svaksynte? Hva med føflekker generelt? Hårtap? For å sette det litt på spissen: vi er jo ikke "oss selv" lengre uten sykdommer som i stor grad definerer oss som mennesker. Dette blir alt for materialistisk tenking. Dersom sjelen din går til himmelen når du dør, tviler jeg på at det vil ha noe å si for deg om den døde kroppen din, som ligger i graven, hadde noen føflekker på seg eller en unormalt stor nese. Tviler også på at de andre sjelene i himmelen, eller englene, vil mobbe deg for at du hadde hårtap før du døde. Spørsmålene i denne tråden er så enormt navlebeskuende... mistenker at du kverulerer, men. Det er nå uansett et faktum at hjernen din, som inneholder alle minnene dine og selve personligheten din... inkludert eventuelle komplekser omkring hårtap... slutter å fungere når du dør. Det er ingen som kan si hva som skjer med sjelen, men det er en rimelig antagelse at det eventuelle etterlivet ikke kan sammenlignes i konteksten av dette livet. Du kommer nok uansett ikke til å huske noe av dette, med mindre sjelen automatisk tar en slags abstrakt backup av minnene som er lagret i den fysiske hjernen. Noe jeg betviler sterkt... Min antagelse er at vi rett og slett går tilbake i naturen og blir til noe annet, eller del av mange andre ting, og at vi altså ikke har noen bevissthet om dette livet. Endret 30. mars 2011 av Capcent7 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Svaret til den vantroe er som følger: Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Og ja, alle vil komme til å kunne hilse på hverandre. Gud skapte oss i SITT bilde. (Teofani). Jasså, døve ører? Det er nå ikke jeg så skråsikker på som deg. Vennligst BmOnline Har du noe grunnlag for å si dette, eller er det bare gjetting? Jeg er meget klar over at en vantro må ha bevis. Men jeg vil ikke kaste meg på bevismølla, slik at jeg liksom skal vise deg at jeg snakker sant. Jeg tror, og om du ikke gjør det, s å er det ditt valg. Men ved å lese i Bibelen, så kan man motta tro. Eller høre Evangeliet. Så langt kan jeg fortelle dere at jeg ber for syke i Jesu navn. Jeg vil si det slik, det er mangt mellom himmel og jord. Jeg snakker ikke om de på TVN som bruker sorte krefter. (Den såkalla pengemaskinen) Vennligst BmOnline Endret 30. mars 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Syns dette er litt løst definert. Diabetes og Down's syndrom er vel eksempler på sykdommer du mener vil være ikke-eksisterende i himmelen. Hva med de som er "satt tilbake" selvtillitsmessig på grunn av en diger føflekk i ansiktet? Eller ved å ha en "unormalt stor" nese? Er det "sykdommer"? Og hva med svaksynte? Hva med føflekker generelt? Hårtap? For å sette det litt på spissen: vi er jo ikke "oss selv" lengre uten sykdommer som i stor grad definerer oss som mennesker. En liten sak til deg. Herren han var på korset og tok bort alle syndene en gang for alle. Vet ikke om du skjønner hva det betyr? Ved tro og nåde får man del i Himmelens hemmeligheter. Men det værste med dette emnet, jo det er at vi har så mange kirker og prester som sier at de predikerer Guds Ord. Men sannheten er jo dessverre at de har lagt seg på Vatikanets religion og ord, i stedet for Herrens Ord. Følgelig får man ikke del i Herrens Ord ved å lese i donald duck. Det burde være selvklart. Da de i stedet sprer mørket. Og da blir jo de som hører på lurt. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 BmOnline Dersom Gud eksisterte, vil ikke han være en utrolig ond og egoistisk skapning? å sette som krav at vi skal vie vårt liv på jorden til han er da egoistisk? og alt av hat/død og fordervelse som Kristendommen har brakt gjennom historien må da havne på hans kappe? Hvis han er den almektige som vet alt og ser alt, burde han fjernet seg selv og sin eksistens for lenge siden!? OT: Blir man sulten i himmelene? Blir man tørst? Blir man kåt? hvis så, blir man kastet ut dersom man har seg med noen andre enn sin ektefelle? eller, hva om man ikke er gift, og har sex, kastet ut da? For en som er i Kristus Jesus, dvs en troende. Går en slik mann ved en tilfeldighet inn på en pub, så vil jeg garantere deg at han var snar å finne veien ut. Likeså et horehus, han ville ikke trives der. Den som tror, h*n har fått en mye større kjærlighet enn denne verden kan vise til. Det fins ikke maken. Og de som går rundt og spotter, de vet ikke selv hvor ille de er. En som er troende vil ikke trives hvor det tales vondt, bannskap, dårlige vitser etc. Baktaling om venner, ja i det hele tatt det som er ufint. Til eksempel vil jeg si at dagens skolesystem, kontra den som var før- er dårlig. Sammfunnet i dag, kontra det som var før, er blitt mye værre. Hvis dere skjønner hvor jeg vil, Bibelen forteller at det skal bli slike tilstander som vi ser i dag, krig og ufred. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Svaret til den vantroe er som følger: Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Og ja, alle vil komme til å kunne hilse på hverandre. Gud skapte oss i SITT bilde. (Teofani). Jasså, døve ører? Det er nå ikke jeg så skråsikker på som deg. Vennligst BmOnline Har du noe grunnlag for å si dette, eller er det bare gjetting? Jeg er meget klar over at en vantro må ha bevis. Men jeg vil ikke kaste meg på bevismølla, slik at jeg liksom skal vise deg at jeg snakker sant. Jeg tror, og om du ikke gjør det, s å er det ditt valg. Men ved å lese i Bibelen, så kan man motta tro. Eller høre Evangeliet. Så langt kan jeg fortelle dere at jeg ber for syke i Jesu navn. Jeg vil si det slik, det er mangt mellom himmel og jord. Jeg snakker ikke om de på TVN som bruker sorte krefter. (Den såkalla pengemaskinen) Vennligst BmOnline Nei, du missforstår. Jeg lurer på om du har noen grunn for å beskrive himmelen - fra bibelen, eller ved samtaler med gud - eller om det er rein gjetting/håp Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Svaret til den vantroe er som følger: Alle som er satt tilbake pga sykdommer, de vil ikke ha dette. Sykdom og smerte vil være et fremmedord der. Og ja, alle vil komme til å kunne hilse på hverandre. Gud skapte oss i SITT bilde. (Teofani). Jasså, døve ører? Det er nå ikke jeg så skråsikker på som deg. Vennligst BmOnline Har du noe grunnlag for å si dette, eller er det bare gjetting? Jeg er meget klar over at en vantro må ha bevis. Men jeg vil ikke kaste meg på bevismølla, slik at jeg liksom skal vise deg at jeg snakker sant. Jeg tror, og om du ikke gjør det, s å er det ditt valg. Men ved å lese i Bibelen, så kan man motta tro. Eller høre Evangeliet. Så langt kan jeg fortelle dere at jeg ber for syke i Jesu navn. Jeg vil si det slik, det er mangt mellom himmel og jord. Jeg snakker ikke om de på TVN som bruker sorte krefter. (Den såkalla pengemaskinen) Vennligst BmOnline Nei, du missforstår. Jeg lurer på om du har noen grunn for å beskrive himmelen - fra bibelen, eller ved samtaler med gud - eller om det er rein gjetting/håp Ja, det er lesning og opplevelser jeg selv har hatt. Her kan dere lese om en som også har hatt opplevelser: http://bmonline.no/html/toro.html Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nei, du missforstår. Jeg lurer på om du har noen grunn for å beskrive himmelen - fra bibelen, eller ved samtaler med gud - eller om det er rein gjetting/håp Ja, det er lesning og opplevelser jeg selv har hatt. Her kan dere lese om en som også har hatt opplevelser: http://bmonline.no/html/toro.html Vennligst BmOnline Fant ikke noe interessant på linken. Hvor kan man lese om det? Henvisninger i bibelen?, andre sine opplevelser? Hvordan har du opplevd det selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå