TAVT Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei alle Jeg er veldig usikker på dette med skatt på utleie og leie. Kan prøve å forklare situasjonen min og ønsker svar fra dere som har god peiling på dette. Jeg leier ut et hus som jeg eier fordi jeg trenger pengene til å leie annen bolig i forbindelse med skole. Jeg jobber fast i Nordsjøen, bor egentlig i Sogn og Fjordane men må leie leilighet i Bergen for å gå på skole mens jeg er hjemme på fri. Jeg betaler 8000 i husleie i Bergen, og leier ut huset hjemme for 6500,-. Kommunale avgifter for huset hjemme betaler jeg, mens de som leier betaler resten. Jeg betaler husleie og strøm på leiligheten i Bergen. Renter på huslån er ca 3000 kr, og 3500 er inntekt på huset. Er klar over at jeg må betale 28% i skatt på de 3500,- , men kan jeg føre av noe av det jeg bruker på leilighet i Bergen? Betaler også forsikring på huset hjemme og på leiligheten i Bergen. Har i tillegg billån på 3700 kr pr mnd. Beklager om noe er diffust, men skal prøve å besvare best mulig alle spørsmål Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Kanskje du blir litt klokere av denne tråden her? Endret 22. mars 2011 av a_strann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå