kenneho Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei. Jeg planlegger å kjøpe meg en stasjonsvogn, uten at jeg har peilet meg ut et konkret merke/modell. Ser for meg at bilen er 2-3 år gammel, og koster pluss minus 250.000,- Ut over det har jeg foreløpig ingen konkrete krav. Pr nå er jeg på research-stadiet, og prøver å finne lære litt mer om hvilke merker/modeller som går for å være bra (driftsikker og trygg), etc. Første skritt blir derfor å begrense søket til noen utvalgte merker. Er det noen her som har tips til merker/modeller som kan være gode kandidater, gitt rammene overfor? - kenneho Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Skoda Superb, VW passat og BMW e91 kan være noe får deg Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Skoda Superb, VW passat og BMW e91 kan være noe får deg Takk for tipsene, jeg skal ta en nærmere titt på disse. Andre tips er fremdeles velkomne! - kenneho Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Skoda Superb, VW passat og BMW e91 kan være noe får deg Takk for tipsene, jeg skal ta en nærmere titt på disse. Andre tips er fremdeles velkomne! - kenneho Helt ærlig, så er det ikke mye annet å velge mellom som er noe og ha Du kan jo få en flunka "ny" passat med BLuemotion TDI motor til 300.000kr nærmest, vent litt til det kommer flere brukte så får du sikkert en til under 300.000kr med litt ustyr. Er veldig fin den nye passaten og. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Renault Laguna 3 (2008-) er en kvalitetsmessig fremragende bil som har lidd et enormt verditap pga ryktet fra Laguna 2. Dvs du kan få en meget pen pris som brukt, og det er slett ikke sikkert det videre verditapet blir stort når statistikkene begynner å tikke inn f.o.m. neste år (på TUV/Dekra/Svensk Bilprovning). På ADAC har den allerede gitt utslag - best i sin klasse (2008-årgang). Det finnes allerede noen smått sensasjonelle brukt-rapporter, som denne: http://www.automotorsport.se/biltester/2009/0926/092605.pdf Det er ikke mange i Norge som vet om bilen men den har solgt relativt godt i restenav Europa. F eks mer enn Avensis i Tyskland. Man får et nesten nytt eksemplar med 4 års garantirest til 250 000,-: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27099403 ..og det er garantert prutingsmonn. Anbefaler ellers Opel Vectra - en annen undervurdert bil med mange gode egenskaper. Se etter så ny bil som mulig, helst med 150 hk diesel. Endret 22. mars 2011 av Juli2 Lenke til kommentar
SM# Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Saab 9-3? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27266793 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Skoda Superb, VW passat og BMW e91 kan være noe får deg Veldig enig i den vurderingen, kan slenge med at du får en rimelig ny og lite kjørt Volvo V50 i den prisklassen du leter i. Kan også kikke på Audi A4 fra rundt 2007. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Volvo V70? De er i hvert fall trygge. Driftssikkerheten skal vel være OK, men har ingen personlig erfaring med det. 1 Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Skoda Superb, VW passat og BMW e91 kan være noe får deg Veldig enig i den vurderingen, kan slenge med at du får en rimelig ny og lite kjørt Volvo V50 i den prisklassen du leter i. Kan også kikke på Audi A4 fra rundt 2007. Skoda Superb ser utrolig bra ut, men prisens jeg har kommet over ligger på godt over 300.000,- noe som er litt for dyrt. :/ VM Passat er en klassiker, og helt klart en kandidat. Har ikke funnet noen tester av den BMV'en - noen som har link? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 http://www.klikk.no/motor/bil/article439813.ece Der har du test av en 3-serie. Riktignok med firehjulsdrift, men. Du sier lite om hvor god plass du trenger. Husk på at både 3-serie og V50 er forholdsvis trange biler. Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Renault Laguna 3 (2008-) er en kvalitetsmessig fremragende bil som har lidd et enormt verditap pga ryktet fra Laguna 2. Dvs du kan få en meget pen pris som brukt, og det er slett ikke sikkert det videre verditapet blir stort når statistikkene begynner å tikke inn f.o.m. neste år (på TUV/Dekra/Svensk Bilprovning). På ADAC har den allerede gitt utslag - best i sin klasse (2008-årgang). Det finnes allerede noen smått sensasjonelle brukt-rapporter, som denne: http://www.automotorsport.se/biltester/2009/0926/092605.pdf Det er ikke mange i Norge som vet om bilen men den har solgt relativt godt i restenav Europa. F eks mer enn Avensis i Tyskland. Man får et nesten nytt eksemplar med 4 års garantirest til 250 000,-: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27099403 ..og det er garantert prutingsmonn. Anbefaler ellers Opel Vectra - en annen undervurdert bil med mange gode egenskaper. Se etter så ny bil som mulig, helst med 150 hk diesel. Takk for tipset - bra med tips om mindre populære biler hvor man betaler for bilen og ikke bare for merket. Skal sette opp dette på listen over aktuelle bilermodeller. Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Saab 9-3? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27266793 Ser ut som en bra bil, men det virker også til å være litt i dyreste laget. Kunne tenke meg noen nyere enn 2007-modell og deromkring, men det blir det fort litt for dyrt etter det jeg har sett.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 En kurant Kia Cee'd burde være fint mulig å få helt ny til 250.000 om du ikke har behov for kjempestor plass. Sju års garanti sier jo litt om hvor trygge de er på egen kvalitet. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 På Kia.no så får du en cee'd style til 239.550 inkl. metallic lakk. Jeg kjøpte en cee'd ifjor, og er veldig fornøyd med bilen. God service og oppfølging hos min lokale forhandler også. Men om man ofte har bruk for en større stasjonsvogn så blir den kanskje litt i snaueste laget. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Skoda Octavia. Mye bil for pengene, godt utvalg, driftsikker og mye plass. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) BMW 5-serie, knallgode biler med både stor komfort og kanskje den beste kjørefølelsen i klassen. Generelt lite feil. Du må kanskje tilbake til 2005 for å få et godt eksemplar for 250,000. Men det er det verdt. Topp sikkerhet og veldig god rustbeskyttelse. Freude am fahren. Endret 5. april 2011 av Wildbill Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Jeg har tittet litt på ulike biler, og ser for meg Ford Mondeo (2008-modell eller nyere) som den mest aktuelle kandidaten. Ser at det ligger endel Mondeo'er på Finn.no for tiden, og ser usikker på hvilken av disse to fremgangsmåtene jeg bør velge: 1) Lite ekstrautstyr men med lav kilometerstand 2) Mye ekstrautstyr med med høy kilometerstand (typisk rundt 100.000 et sted) Snakket med en her om dagen som mente han ikke ville hatt betenkeligheter med å velge alternativ 2, fordi en kilometerstand på pluss minus 100.000 ikke er noe å tenke på på såpass nye biler. Jeg bruker ikke så veldig mye bil i hverdagen, så kilometerstanden på bilen jeg kjøper vil ikke stige dramatisk. Er det andre synspunkter på dette med å gå for en fancy Mondeo med høy kilometerstand kontra det å kjøpe en Mondeo med lite ekstrautstyr med lav kilometerstand? - Kenneth Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har tittet litt på ulike biler, og ser for meg Ford Mondeo (2008-modell eller nyere) som den mest aktuelle kandidaten. Ser at det ligger endel Mondeo'er på Finn.no for tiden, og ser usikker på hvilken av disse to fremgangsmåtene jeg bør velge: 1) Lite ekstrautstyr men med lav kilometerstand 2) Mye ekstrautstyr med med høy kilometerstand (typisk rundt 100.000 et sted) Snakket med en her om dagen som mente han ikke ville hatt betenkeligheter med å velge alternativ 2, fordi en kilometerstand på pluss minus 100.000 ikke er noe å tenke på på såpass nye biler. Jeg bruker ikke så veldig mye bil i hverdagen, så kilometerstanden på bilen jeg kjøper vil ikke stige dramatisk. Er det andre synspunkter på dette med å gå for en fancy Mondeo med høy kilometerstand kontra det å kjøpe en Mondeo med lite ekstrautstyr med lav kilometerstand? - Kenneth Jeg har kjøpt meg bil, og endte opp med en (ikke overraskende) Ford Mondeo Trend 2008-modell. Får bilen om noen dager. Gleder meg! - Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå