Gå til innhold

[Løst] Hvordan koble ps3 direkte til modem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig problemet... du har 2 PS3 på nettet ditt som vil spille online samtidig ?

Du har et modem ifra CD som har hvor mange nettverksutganger for LAN ? 1 ? 4 ?

Og du har også en router (trådløs antagelig) med også flere kablede nettverksutganger (sikkert 4) ?

Og PS3'ene er mest sannsynlig koblet til routeren via kabel eller trådløst.... hvilke ?

Lenke til kommentar

Det kommer an på routeren din. Google navnet på routeren og NAT, for å se om det finnes noen greie beskrivelser av hvordan det funker på din router.

Du trenger antageligvis også passord og brukernavn for å få aksess til routeren.

Jeg vet namnet på routeren og ipen jeg skal skrive i adresse feltet for og komme meg innpå den. Om jeg skal google det, hva skal jeg google det?

Lenke til kommentar

Det kommer an på routeren din. Google navnet på routeren og NAT, for å se om det finnes noen greie beskrivelser av hvordan det funker på din router.

Du trenger antageligvis også passord og brukernavn for å få aksess til routeren.

Jeg vet namnet på routeren og ipen jeg skal skrive i adresse feltet for og komme meg innpå den. Om jeg skal google det, hva skal jeg google det?

Ok. Jeg tenkte du kunne google etter en guide for hvordan man setter opp NAT. Hvis du har manualen til routeren din, så står det sikkert der også.

Lenke til kommentar

Da vi prøvde sist var begge koblet til routeren med kabel. På modemet er det bare en utgang, og den går jo til routeren.

Det var det jeg antok. Løsningen er da å bruke en switch for å få koblet begge to (og routeren) direkte til modemet.

En switch er en slags splitter for ethernet, men har ikke samme funksjonalitet som en router.

Eksempel på switch: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316873

En router brukes til å koble flere nett sammen, en switch brukes til å gi flere utganger på samme nett.

Likevel så må modemet fungere slik at det gir forskjellig ip-adresse til de to PS3'en, historisk sett har det ikke vært alle CD-modem som fungerer slik.men hvis du skal tro på hva supporten sier så burde det fungere slik for deg. (Alternativt kan du notere deg modellnummeret på modemet ditt og ringe support og spørre spesifikt om de deler ut flere adresser eller ikke.)

Lenke til kommentar

Problemet oppstår når du skal har TO PS3 på nett og spille samme spill på samme server f.eks, det kan da fort bli et problem at begge NAT'es til samme IP-adresse. Det er ikke et ukjent problem, det kan også være forskjellig på spillserverene hvor godt de greier å skille disse to PS3'ene fra hverandre.

Lenke til kommentar

Ok det er et active/passive problem. Det er et helsike å finne ut av. Jo flere bokser det er, jo værre er det. Hadde et modem fra NGT en gang, og der klikka jeg meg rundt i timesvis. En gang klarte jeg å få til noe riktig, aldri igjen. Brukergrensesnittet kan være helt håpløst.

Lenke til kommentar

Med den switchen, hvordan kan jeg få både switchen tilkoblet og routeren? NAT typen min er open, så jeg trenger ikke å opne noen porter. Har også hørt at du kan gi de to playstationene forejellige ip'er.

Du plugger switchen i modemet, PS3'ene og routeren i switchen.

De to PS3'ene har selvfølgelig forskjellige IP-adresser på LAN'et tildelt av routeren, de kan ikke ha samme. Poenget er å få to forskjellige ip-adresser tildelt av modemet.

Jeg skjønner ikke helt hvordan manuell portforwarding kan fungere for du kan ikke forwarde en port til to maskiner. Du kan forwarde de riktige portene til ene PS3'en men om den andre kommer seg på nett i det hele tatt etter det er usikkert.

Hvis du kjører netverks-testen på de to PS3'ene idag får du da OK på "uPnP"-testen ?

Lenke til kommentar

Jeg fant en d link boks i kjelleren min, og lurte på om eg kunne bruke den til "switch". Det som står på den er wireless router, men er det mulig og bruke den som switch da?

Skal skrive om "uPnP" senere i kveld.

Jeg fant en d link boks i kjelleren min, og lurte på om eg kunne bruke den til "switch". Det som står på den er wireless router, men er det mulig og bruke den som switch?

Skal skrive om "uPnP" senere i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...