UpR_xHangm0 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei, snakket med canal digital som jeg har internettet med om å spille to på samme internett online, de sa at jeg skulle koble ps3en direkte til modemet. Nei, det er ikke routeren. Hvordan kan jeg koble den direkte til modemet? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 PS3 - Kabel - Modem ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hva er egentlig problemet... du har 2 PS3 på nettet ditt som vil spille online samtidig ? Du har et modem ifra CD som har hvor mange nettverksutganger for LAN ? 1 ? 4 ? Og du har også en router (trådløs antagelig) med også flere kablede nettverksutganger (sikkert 4) ? Og PS3'ene er mest sannsynlig koblet til routeren via kabel eller trådløst.... hvilke ? Lenke til kommentar
UpR_xHangm0 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Da vi prøvde sist var begge koblet til routeren med kabel. På modemet er det bare en utgang, og den går jo til routeren. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ga deg det rådet. Greia blir vel å gi begge konsollene hver sin IP adresse via NAT på routeren. Lenke til kommentar
UpR_xHangm0 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ga deg det rådet. Greia blir vel å gi begge konsollene hver sin IP adresse via NAT på routeren. Å hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det kommer an på routeren din. Google navnet på routeren og NAT, for å se om det finnes noen greie beskrivelser av hvordan det funker på din router. Du trenger antageligvis også passord og brukernavn for å få aksess til routeren. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Finn routeren i lista de her: Portforward.com og følg stegene. Bare gjør det nøye eller så kan man like gjerne la vær for du må gjøre akkurat som de forklarer. Lenke til kommentar
UpR_xHangm0 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Det kommer an på routeren din. Google navnet på routeren og NAT, for å se om det finnes noen greie beskrivelser av hvordan det funker på din router. Du trenger antageligvis også passord og brukernavn for å få aksess til routeren. Jeg vet namnet på routeren og ipen jeg skal skrive i adresse feltet for og komme meg innpå den. Om jeg skal google det, hva skal jeg google det? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 @LtdEdFred: Portforward er for å åpne porter i routeren. Det blir han også kanskje nødt til etterhvert, men først må han gi hver PS3 en statisk IP adresse. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det kommer an på routeren din. Google navnet på routeren og NAT, for å se om det finnes noen greie beskrivelser av hvordan det funker på din router. Du trenger antageligvis også passord og brukernavn for å få aksess til routeren. Jeg vet namnet på routeren og ipen jeg skal skrive i adresse feltet for og komme meg innpå den. Om jeg skal google det, hva skal jeg google det? Ok. Jeg tenkte du kunne google etter en guide for hvordan man setter opp NAT. Hvis du har manualen til routeren din, så står det sikkert der også. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Da vi prøvde sist var begge koblet til routeren med kabel. På modemet er det bare en utgang, og den går jo til routeren. Det var det jeg antok. Løsningen er da å bruke en switch for å få koblet begge to (og routeren) direkte til modemet. En switch er en slags splitter for ethernet, men har ikke samme funksjonalitet som en router. Eksempel på switch: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316873 En router brukes til å koble flere nett sammen, en switch brukes til å gi flere utganger på samme nett. Likevel så må modemet fungere slik at det gir forskjellig ip-adresse til de to PS3'en, historisk sett har det ikke vært alle CD-modem som fungerer slik.men hvis du skal tro på hva supporten sier så burde det fungere slik for deg. (Alternativt kan du notere deg modellnummeret på modemet ditt og ringe support og spørre spesifikt om de deler ut flere adresser eller ikke.) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hva er problemet? Jeg har mange pc'er og en PS3 koblet rett inn i en router. Skriver ingenting med porter og slikt, bare plug og spill. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Problemet oppstår når du skal har TO PS3 på nett og spille samme spill på samme server f.eks, det kan da fort bli et problem at begge NAT'es til samme IP-adresse. Det er ikke et ukjent problem, det kan også være forskjellig på spillserverene hvor godt de greier å skille disse to PS3'ene fra hverandre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Ok det er et active/passive problem. Det er et helsike å finne ut av. Jo flere bokser det er, jo værre er det. Hadde et modem fra NGT en gang, og der klikka jeg meg rundt i timesvis. En gang klarte jeg å få til noe riktig, aldri igjen. Brukergrensesnittet kan være helt håpløst. Lenke til kommentar
UpR_xHangm0 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Med den switchen, hvordan kan jeg få både switchen tilkoblet og routeren? NAT typen min er open, så jeg trenger ikke å opne noen porter. Har også hørt at du kan gi de to playstationene forejellige ip'er. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det prates om switch. Du skal bare trenge å gi hver PS3 en statisk IP adresse i routeren din. Det gjør du med NAT i routeren. Du trenger ikke en switch i tillegg. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Med den switchen, hvordan kan jeg få både switchen tilkoblet og routeren? NAT typen min er open, så jeg trenger ikke å opne noen porter. Har også hørt at du kan gi de to playstationene forejellige ip'er. Du plugger switchen i modemet, PS3'ene og routeren i switchen. De to PS3'ene har selvfølgelig forskjellige IP-adresser på LAN'et tildelt av routeren, de kan ikke ha samme. Poenget er å få to forskjellige ip-adresser tildelt av modemet. Jeg skjønner ikke helt hvordan manuell portforwarding kan fungere for du kan ikke forwarde en port til to maskiner. Du kan forwarde de riktige portene til ene PS3'en men om den andre kommer seg på nett i det hele tatt etter det er usikkert. Hvis du kjører netverks-testen på de to PS3'ene idag får du da OK på "uPnP"-testen ? Lenke til kommentar
UpR_xHangm0 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg fant en d link boks i kjelleren min, og lurte på om eg kunne bruke den til "switch". Det som står på den er wireless router, men er det mulig og bruke den som switch da? Skal skrive om "uPnP" senere i kveld. Jeg fant en d link boks i kjelleren min, og lurte på om eg kunne bruke den til "switch". Det som står på den er wireless router, men er det mulig og bruke den som switch? Skal skrive om "uPnP" senere i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå