Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Vi skal ha russebilen var på EU-kontroll i nær framtid, og er litt usikre på om vi må bytte ut speilet på høyre side. Vi har en Volkswagen Caravelle 1989 modell. Speilet er rektangulært, stående. Det er en liten sprekk nederst i venstre hjørne, som dekker langt mindre enn en fjerdedel av speilet. Vil bilen gå gjennom EU-kontrollen, eller vil vi måtte bytte speil? Går det eventuelt an å bare legge på speilfolie fra Biltema?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg på speilfolie fra biltema. Da er dere 100% sikkre. Men få det til å se bra ut, da skulle det ikke bli noe problem.

Er dog usikker på om det faktisk er noe problem at det er sprekker i speil. Men med tanke på at man lett får problemer med steinsprang i frontruta kan jeg tenke meg til at speilene er like viktig.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke nye speil å koste så veldig mye om det er aktuelt å kjøpe nytt. Vet ikke hvordan det er på den bilen, men det burde gå an å få tak i nytt speil (selve glasset) til en hundrelapp eller mindre på Ebay.

Lenke til kommentar

Har gått gjennom flere EU-kontroller på forskjellige verksteder med sprukne speil. Så lenge det ikke er betydelig redusert sikt i det henger de seg som regel ikke opp i slikt. Så jeg ville i alle fall ikke stresset det. Skulle de henge mot seg opp i det koster ikke speilfilmen på Biltema mye og bilen blir godkjent med den montert. Helst går bilen gjennom kontrollen uten merknad på sprekken i speilet og dere sparer de pengene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...