Gå til innhold

PL: 02.04.2011 - West Ham vs Manchester United - Kamptråd

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fuck off Raste. Helt tåpelig å hakke på Gibson etter denne omgangen. Vi spiller faktisk ganske bra, men marginene og kløning ødelegger. Ikke vits å skylde på dommeren heller, den andre straffen er helt på grensen, umulig å se uten reprise. Jeg syntes umiddelbart at det så ut som en klar straffe. Uansett ræva av Vidic, som er heldig som ikke er utvist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Relativt klart raudt kort, men Vidic reddar seg nok på at PIG truleg ville nådd ballen først.

Hvordan kan det være relativt klart rødt kort hvis PIG sannsynligvis hadde nådd ballen først?

Jeg synes det er riktig. Angripende spiller må ha en nogenlunde kontroll på ballen for at det er en opplagt målsjangse

Angriperen trenger ikke ha noen form for kontroll på ballen. En slik regel ville ført til at det ville vært umulig å få rødt hvis man tar spilleren før han har nådd ballen.

Mason har forresten lagt seg på en rar linje mtp gule kort. Både Vidic, Evra, Demba Ba og Hitzl slipper alle unna soleklare gule kort.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Når eg skriv at PIG truleg ville nådd ballen så er det dermed ikkje sagt at han hadde gjort det. Vidic starter holdinga ganske mykje før Demba Ba går i bakken, og eg må vell seia at eg er av den oppfatninga av at Demba Ba hadde nådd ballen før PIG. Det at eg vurderer at Demba Ba ville ha nådd ballen medfører følgjeleg at Vidic skal ha raudt kort. Dommaren vurderer situasjonen annleis, og gir rett i og gi gult dersom han vurderer at PIG hadde nådd ballen først (noko eg er usamd i).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...