Gå til innhold

"Crysis 2 X360 - Best looking console game to date" - IGN

Anbefalte innlegg

Ikke noe Super Mario Galaxy? Selv om det "bare" er på Wii savnet jeg det på listen. De andre er mistenkelig like hypen de fikk eller har.

Dette er de peneste konsollspillene. SMG ser svært pent ut til Wii å være, men all fornuft tilsier at om de skulle ha med et cartoon-aktig spill med, ville det blitt R&C: ACiT.

Ikke noe Super Mario Galaxy? Selv om det "bare" er på Wii savnet jeg det på listen. De andre er mistenkelig like hypen de fikk eller har.

For meg har nå ikke Gamereactor så veldig mye troverdighet da , greit nok for litt basis informasjon om spill etc , men utover det så greier ikke jeg å ta den lista seriøst. Greit nok at det finnes gode Ps3 spill rent visuelt , men jeg synnes topdelen var litt "for" dominert av Ps3 spill der , men om dette er gjort med vilje eller ei er nok ganske så håpløst å si.

Mangler en del gode spill som feks Vikingkylling påpeker.

Syns ingen spillsider har særlig troverdighet, syns bare denne lista stemmer godt med mine egne erfaringer. Andres erfaringer kan jeg ikke uttale meg om.

Brukbar liste fra GameReactor: De 10 peneste konsollspillene

Crysis 2 kommer på fjerdeplass, danker ut Killzone 2 men må se seg slått av Uncharted 2, Kz3 og GoW3.

Akkurat hva er det som gjør denne listen "brukbar" annet enn at den passer med PS3 fanboys sine ønsker?

Som nevnt, den stemmer med mine egne erfaringer. Det har ingenting med ønsker å gjøre. Og ærlig talt, jeg foretrekker å spille fremfor å diskutere spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt, den stemmer med mine egne erfaringer. Det har ingenting med ønsker å gjøre. Og ærlig talt, jeg foretrekker å spille fremfor å diskutere spillene.

Et ærlig og greit svar! Selv liker jeg både å spille og diskutere spill, og vil tro de fleste andre som henger på slike forum deler den interessen?

Forøvrig er jeg enig i at Galaxy ikke bør være med - til det er resolusjonen litt for dårlig, men Galaxy i Dolphin ser etter mitt syn helt fantastisk ut - også bedre ut enn A Crack in Time.

Ellers blir jo slike ting litt avhengig av hva man prioriterer i spill. Personlig synes jeg feks Okami ser helt fantastisk ut, selv om det er et PS2/Wii-spill, og jeg liker også veldig godt spesielt hvordan de brukte lyset i Twilight Princess (alle som har spilt det forstår hva jeg mener) - til tross for en del dårlige teksturer og lav resolusjon, men teknisk sett kommer det jo selvsagt ikke spillene på slike lister til knærne en gang.

Lenke til kommentar

Litt morsomt at et multiplattformspill stikker av med best grafikk angående, ville trodd at Sony og MS prøvde å vise musikler med deres eksklusive titler. Angående en rekke multiplattformspill som har kommet best ut på enten 360 eller PS3 tidligere, har eksklusive spill lenge vist at multiplattformspill er spillene som viser hva konsollene er i stand til.

360-utgaven er det peneste spillet grafisk på TV-konsoller, men er PS3-utgaven det beste spillet grafisk sett på PS3?

Tror Sony ønsker å ta tilbake denne tronen, så håper dette kan ha litt positiv effekt på Uncharted 3 :)

Lenke til kommentar

Brukbar liste fra GameReactor: De 10 peneste konsollspillene

Crysis 2 kommer på fjerdeplass, danker ut Killzone 2 men må se seg slått av Uncharted 2, Kz3 og GoW3.

Akkurat hva er det som gjør denne listen "brukbar" annet enn at den passer med PS3 fanboys sine ønsker?

En hver side som mener noe annet enn en selv blir har potensialet til å bli stemplet som fanboysider. Vil nok anta at alle som er fan av TV-spill har sine egne favoritter, som kan gi et subjektivt utfall i veldig mange tilfeller. Personlig driter jeg i om IGN mener at 360 har spillet med best grafikk i dag like mye som jeg driter i at GameReactor mener PS3 har spill med den beste grafikken i dag.

De grafiske forskjellene mellom PS3 og 360 er så små at jeg har andre kriterier for valg av spill i dag. Sikkert en eller annen jeg kjenner som kjøper dette spillet så jeg kan låne og teste på begge konsoller. Tviler på at jeg kommer til å se noe forskjell om jeg ikke ser dem side om side.

Lenke til kommentar

Den lista til GR er litt artig. Om jeg ikke husker helt feil så sa de i anmeldelsen til KZ3 at KZ2 var grafisk penere. Blir jo lite konsekvent om de nå sier at C2 slår KZ2 på grafikk, men ikke KZ3.

Dog, trekker mitt innlegg om jeg tar feil.

Det er i så fall en enorm skivebom av GR. For det første ser ikke Kz2 bedre ut enn Kz3 bortsett fra antialiasing(Kz2 bruker QAA(quincunx) som blurrer hele bildet, Kz3 bruker MLAA(morphological) som gir mer aliasing men også et langt klarere bilde.

Men godt mulig at du har rett, det er ikke rent sjelden at de spilljournalister kødder det til siden de ofte mangler kunnskap om den tekniske siden av spill.

DigitalFoundry :love:

Lenke til kommentar

Spill-pressen generellt har vel samme problemet som DF - de former meninger på bakgrunn av veldig smal informasjon. Men er ikke ærlige nok, eller dyktige nok, til å innse at de har et smalt perspektiv.

"Crysis 2 on Xbox 360 has taken the crown for best graphics in a console game"

http://xbox360.ign.com/articles/115/1156446p2.html

Med andre ord, så er et Xbox360 spill det spillet med best grafikk, av konsoll spill pr. Dags dato.

Ganske interessant.

..at IGN gjerne skifter mening i takt med antall fanposter på forumet deres? ..er vel ikke helt enig i det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...