Malvado Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Var det ikke slik at det var veldig liten forskjell på PS3 og 360? Får vel lånt spillet til uka, så får jeg se. Dette er faktisk en relativt dødfødt diskusjon om hvilket av spillene som er best , utifra bildene jeg har sett så er det egentlig snakk om små forskjeller. Det er derimot klart at brukere som er spesielt glad i en spillkonsoll kommer til å benytte seg av etthvert argument for å bevise at denne "konsolen" er best eller for å forsvare spillkonsolen sin mot påstander som kan vise svakhetene den eventuelt har. Personlig så er jeg ikke helt enig med at Crysis 2 er "The Best looking console game to date på xbox360" rett og slett fordi det er en del forskjeller mellom versjonene som gjør at noen ting ser bedre ut på feks pc eller Ps3 og andre ting ser bedre ut på Xbox360 enn Ps3. Utvikling av spill til Xbox360 har derimot mange fordeler og dette kan forårsake at mange Multiplatform spill (som for eksempel Gta og Read Dead Redemption) som benytter seg av Microsoft sine api og DirectX rutiner er enklere å lage først på PC og Xbox og blir litt nedprioritert når man så Porter til Ps3. Maskinvaremessig ser jeg ingen problemer med at Ps3 og Xbox360 kan være like kraftige grafikkmessig. Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) "Quotes from the Digital Foundry Crysis 2 Face-Off: Crysis 2 runs at 1152x720 resolution on the Microsoft platform, PS3 operates at a base resolution of 1024x720. Xbox 360 benefits from a 12.5 per cent resolution boost over the PlayStation 3 version of the game. "There's little doubt that the Xbox 360 is the cleaner, crisper experience and for the most part it commands a small but significant frame-rate advantage and fewer little glitches; especially outside of combat scenarios, the game just seems to run that much more smoothly." 360 has the edge in terms of visuals and general performance http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-crysis2-face-off Endret 27. mars 2011 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hva vil du oppnå med dette NinjaGaiden? Ja vi vet at 360-versjonen ser bedre ut enn Ps3-utgaven, takk for opplysningene. Men folk flest ser ikke på disse forskjellene som store, tviler på at noen kvitter seg med Ps3-utgaven etter at de leser det du poster. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hva vil du oppnå med den posten der SirKratoS? Nei, alle visste ikke at Crysis 2 så bedre ut på Xbox 360 før NinjaGaiden opprettet denne tråden. Hva er problemet med at folk oppretter tråder med mål om å fortelle hvilken versjon som er best, ser best ut? For noen kan dette være viktig informasjon. Du har nok rett i at de fleste ikke kommer til å kvitte seg med Ps3-utgaven etter å ha kjøpt den, men denne informasjonen er veldig bra for dem som ennå ikke har kjøpt spillet. 1 Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 "Quotes from the Digital Foundry Crysis 2 Face-Off: Crysis 2 runs at 1152x720 resolution on the Microsoft platform, PS3 operates at a base resolution of 1024x720. Xbox 360 benefits from a 12.5 per cent resolution boost over the PlayStation 3 version of the game. "There's little doubt that the Xbox 360 is the cleaner, crisper experience and for the most part it commands a small but significant frame-rate advantage and fewer little glitches; especially outside of combat scenarios, the game just seems to run that much more smoothly." 360 has the edge in terms of visuals and general performance http://www.eurogamer...rysis2-face-off Du stoppet siteringen akkurate ved 'However'. However, there are parts of the game that seem to be brutally unoptimised, bringing the performance level crashing down to the point where the afflicted sections become almost unplayable - a variable 15-20FPS update in an intense fire-fight is hugely disorientating, and this makes Crysis 2 one of the most inconsistent performers released in recent times. In these situations, it seems that it is the Xbox 360 version that has the most difficulties, though there's no mistaking that both platforms seem to lag badly in much the same areas. Interestingly, the really poor-performing sections do seem isolated to specific areas in the campaign, and from the hive infiltration level onwards things seemed to improve, but it's quite difficult to believe that those areas of the game got through QA without someone, somewhere raising the red flag. 1 Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Hva vil du oppnå med dette NinjaGaiden? Ja vi vet at 360-versjonen ser bedre ut enn Ps3-utgaven, takk for opplysningene. Men folk flest ser ikke på disse forskjellene som store, tviler på at noen kvitter seg med Ps3-utgaven etter at de leser det du poster. Hva er det folk vil oppnå med å lage "comparison" videor, er spørsmålet du burde stilt. Og svaret er enkelt. For å kunne gi oss, som forbrukere kunnskap og informasjon vedrørende hvilke versjon som trekker det lengste strået. Så og si alle "comparison" tester kommer frem til samme konklusjon. At X360 utgaven er den skarpeste (Noen hevder at den er betraktelig bedre, andre hevder at den er minimalt bedre). Derimot, så er mitt spørsmål til deg som følgende: Hva er det DU ønsker å oppnå, med å poste i en "comparison" tråd, når det eneste du har gjort så langt, er nettopp det faktum at du blir irritert og klager på slike comparison tråder. Burde du ikke heller la være å klikke på slike tråder da, da du tydeligvis ikke forstår meningen med slike tester? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Men altså, du vil "bare" sammenligne, hvorfor da trekke bort slike ting som Erratum viser til over her? Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Trakk ikke bort noe.. Tok "konklusjoner", seksjonsvis fra den 3 siders testen deres. Nettopp derfor jeg linket til hele testen, slik at de som faktisk er interessert i den tekniske delen, kan lese alt. Konklusjonen er at X360en gjennomsnittlig har skarpere bilde, høyere oppløsning, færre bugs og en gjennomsnittlig litt høyere framerate. " More resolution is obviously a good thing and there is an overall feeling that the image on Xbox 360 is cleaner and crisper, but only with a direct A to B comparison do you actually feel you're missing anything on the PS3 rendition of the game, which still looks very impressive." Self. Kan en busk i en hage se litt bedre ut i PS3 utgaven.. Eller en trapp kan virke skarpere i PS3 utgaven. Men den helhetlige konklusjonen er klokkeklar, om en må avgjøre en vinner, i følge testen, selv om spillet ser bra ut på begge platformer (Er vel ingen som har hevdet noe annet.) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hva vil du oppnå med den posten der SirKratoS? Nei, alle visste ikke at Crysis 2 så bedre ut på Xbox 360 før NinjaGaiden opprettet denne tråden. Hva er problemet med at folk oppretter tråder med mål om å fortelle hvilken versjon som er best, ser best ut? For noen kan dette være viktig informasjon. Du har nok rett i at de fleste ikke kommer til å kvitte seg med Ps3-utgaven etter å ha kjøpt den, men denne informasjonen er veldig bra for dem som ennå ikke har kjøpt spillet. Som et par stykker har pekt på så er nok forskjellene ganske små , det eneste tråden egentlig oppnår i mine øyne er å fyre opp under en konflikt som passer bedre i en barnehage om hvilken pappa (konsoll) er best. Hvor relevant er egentlig at xbox360 versjonen har 100 pixel mer i oppløsning når det går på bekostningen av fps i noen områder? Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hva vil du oppnå med den posten der SirKratoS? Nei, alle visste ikke at Crysis 2 så bedre ut på Xbox 360 før NinjaGaiden opprettet denne tråden. Hva er problemet med at folk oppretter tråder med mål om å fortelle hvilken versjon som er best, ser best ut? For noen kan dette være viktig informasjon. Du har nok rett i at de fleste ikke kommer til å kvitte seg med Ps3-utgaven etter å ha kjøpt den, men denne informasjonen er veldig bra for dem som ennå ikke har kjøpt spillet. Som et par stykker har pekt på så er nok forskjellene ganske små , det eneste tråden egentlig oppnår i mine øyne er å fyre opp under en konflikt som passer bedre i en barnehage om hvilken pappa (konsoll) er best. Hvor relevant er egentlig at xbox360 versjonen har 100 pixel mer i oppløsning når det går på bekostningen av fps i noen områder? Jeg har ikke sagt noe om at forskjellene er store eller små, men det som er hovedpoenget i og for seg er at Xbox 360 også kan levere grafikk på høyde med PS3, om ikke bedre. Det er det interessante her. På hvilken måte føler du at denne tråden fyrer opp under det du nevner? Synes faktisk alle har god nytte av denne tråden. Har man begge og skal gå til innkjøp, så vil det selvsagt være lurest å kjøpe det til Xbox 360 om ikke alle vennene har PS3, det er du vel enig i? På samme måte som at de som har en god PC kjøper det til PC. Finnes mange tråder uten noen vettug informasjon, når noen tar seg tid til å opprette en tråd for å hjelpe andre med å ta det beste valget så synes jeg ikke det skal omtales som at det fyrer opp under hvem som har "den beste pappaen"... Props til NinjaGaiden for å gidde lage tråden! 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Konklusjon, er du i den uheldige situasjonen at du ikke eier en grei pc så kjøp en av de dårligere versjonene på xbox 360 eller ps3. 2 Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Konklusjon, er du i den uheldige situasjonen at du ikke eier en grei pc så kjøp en av de dårligere versjonene på xbox 360 eller ps3. Det er forsåvidt riktig. Men nå hjelper det gjerne lite folk som kun er i besittelse av en X360 eller PS3.. Som er grunnen til at denne tråden er laget på "Konsollenes felles forum", og ikke "Gennerell spill diskusjon". Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Tror noen tar for raske konklusjoner og kommer med noe slikt "PS3 er noe dritt, den er dårlig på multiplatt" osv etc! Og tar seieren for gitt, tragisk. Bare vent til Uncharted 3 Drake's Deception som kommer til å vise oss bedre grafikk en UC2, selv UC2 slår omtrent alt enda jeg har sett, ihvertfall på konsoller. Bare noen få unntak med God Of War 3 og KZ3 som kjemper imot UC2, ser ikke sånne spill fra andre konsoller som gir meg hakeslep, et stort savn! Endret 28. mars 2011 av iToMaN 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Forskjellen her er at vi snakker om Crysis 2. Vi snakker ikke om spill som kommer. 4 Lenke til kommentar
lyon Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Fytti å dølt det var å spille PS3 versjonen etter å ha runna PC. Grafikk er en ting, men frames per secound/flyt er sykt viktig. Sånn å spille Killzone 3 kontra Crysis 2 (ps3) spessielt multiplayer, må jeg si at jeg er meget skuffa over Crysis 2. Jeg vet ikke hvordan 360 versjonen gjør det på multiplayer, men ps3 versjoen er par gode hakk dårligere enn singleplayer mtp grafikk og flyt. Når jeg tenker meg om skulle konsoll vært fraværende eller kun multiplatform. Alle utivklere skulle gitt PC den store oppmerksomhet slik som Naughty Dog gjør med PS3. Tenk hvor mye bedre spillopllevelser vi kunne få med spill som feks er utgitt kun på konsoll. Dette kommer fra en som spiller konsoll 80% av tida. (Lov å drømme ) 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Fortsatt sprøtt at det må multiplattform tittel som viser hva 360en duger til, det kan du ikke gjemme deg vekk under. Når skal 360 få et eksklusiv som slår 360 på multiplatt i grafikk? det er det jeg vil ha. Ikke multiplatts som kun levere meg opplevelsene, det er de eksklusivene på diverse maskiner som skal gi meg hakeslep, derfor jeg skaffa meg alle konsollene for nettopp eksklusivene! Endret 1. april 2011 av iToMaN 1 Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Fortsatt sprøtt at det må multiplattform tittel som viser hva 360en duger til, det kan du ikke gjemme deg vekk under. Når skal 360 få et eksklusiv som slår 360 på multiplatt i grafikk? det er det jeg vil ha. Ikke multiplatts som kun levere meg opplevelsene, det er de eksklusivene på diverse maskiner som skal gi meg hakeslep, derfor jeg skaffa meg alle konsollene for nettopp eksklusivene! Hva du synest er sprøtt, eller ikke, forander ikke det faktum at det er et X360 spill (Multi platform) som er det peneste spillet på konsoll, pr. Dags dato, i følge artikkelen til IGN. Om du derimot er enig i dette, eller ei, får heller stå for din "subjektive" oppfattning. Du gjentar hele tiden at "grafikken" i de PS3 eksklusive spillene gir deg hakeslepp, og dermed er best. Du er klar over at det best selgende Xbox 360 eksklusive spillet har solgt nesten 3 ganger så mye, som de 3 best selgende PS3 eksklusive spillene. Det vil med andre ord si at folk flest bryr seg mer opp "gameplay", enn grafikk. Eller mener du kanskje at gameplayet i Killzone 3, Resistance 1 og 2, Uncharted 1 og 2, er så unikt, innovativt og genialt, at det blåser alt annet av bane, rent underholdningsmessig? Hvis grafikken er alt for deg.. Hvorfor har du i det hele tatt en Nintendo Wii? Halo 3 solgte bedre enn Resistance 1 og 2, samt Killzone 2 og 3 til sammen. Gears of War 1 solgte langt bedre enn Uncharted 1. Gears of War 2 solgte langt bedre enn Uncharted 2. Og nå kommer IGN og sier at et X360 multi platform spill er det peneste spillet på konsoll, pr. Dags dato. Der forsvinner jo trumf kortet ditt, vedrørende at PS3en har best grafikk. Konklusjonen her er, at begge konsoller har sine styrker og svakheter. Ja, Xbox 360 har i hovedsak sett bedre ut på multi platform spill, mens PS3én i hovedsak har sett bedre ut på eksklusive. Hvilken konsoll du ender opp med å foretrekke, er subjektivt, hvor mange faktorer spiller inn, og hører hjemme i en annen tråd. Denne tråden handler om CRYSIS 2.. Nok engang må jeg be deg om å forholde deg til tråd tittelens premisser, fremfor å spore av hele tiden, med å fortelle gang på gang hvor "FANTASTISK OVERLEGEN" alt av PS3 eksklusive spill er, og hvor "sprøtt, tåpelig og IGNorant" alt annet er. Endret 1. april 2011 av NinjaGaiden 4 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ett menneske ansatt hos IGN mener en ting, iToman mener noe annet. Ja, de har vel rett til det begge to. Selv er jeg ikke veldig imponert over Crysis 2. Og det er på PC. Grafikk er ikke alltid bare det tekniske, men like ofte det artistiske og hvordan utviklerene får dette til å komme ut på skjermen. Uncharted har alltid i mine øyne vært, god grafikk, meget god lyssetting, flotte omgivelser, kjempe bra IQ. Det ser jo rett å slett gjennomført ut. Crysis 2 ser bra ut, techen bak det er kjempe, men ellers så er jo Crysis 1 som kom for en god stund siden bortimot like bra, og faktisk bedre på enkelte områder. Blir for enkelt å kalle Toman fanboy selv om han er uenig med anmelderen fra IGN. 3 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Crysis 2 er det peneste konsollspillet som jeg har spilt på min PS3 og det varmer stort att det samtidig er det peneste spillet som har kommet på 360 som bare beviser en ting att Crytek har gjort sine hjemmelekser mtp det grafikkmessige. Er også fult mulig att framtidige titler vill overgå Crysis 2 når det gjelder det grafikkmessige noe som jeg ser positivt på siden det er snakk om progressjon og om dette skjer på ps3 eller 360 er for meg helt likegyldig da jeg har begge to i stua. Endret 5. april 2011 av Whackedorange Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da har jeg prøvd å rydde litt. Jeg har fjernet en god del av de siste innleggene, og kommer til å holde et øye med tråden fremover. Innlegg som går på person, disksujonsteknikk og lignende tull vil slettes uten forvarsel. Jeg ber dere vennligst rapportere innlegg og brukere dere mener bryter retningslinjene. Ikke kommenter dette i tråden, da det kun skaper uro og støy, og bidrar til krangler. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå