Gå til innhold

Retur til Komplett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal sende en tv i retur til Komplett siden HDMI-inngangen ikke vil virke lenger. Så i morgen skal jeg kjøre til Sandefjord med den, noen som vet hvordan det er med å pakke den inn da? Er jeg nødt til det? Kan bli et problem siden jeg ikke har noenting å pakke den i :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prinsippet er det lurt å ha noe rundt tven slik at du ungår riper eller skader.

Siden det kan gjøre at du minster garantien.

 

Hvordan du skal pakke den inn, er helst slik den ble levert.

Har du andre esker som er stor nok går det sikkert.

 

Nå er det noe med plasma tver, siden disse ofte må stå oppreist under frakt.

 

Hvis du lar skjermen ligge, kan det ødlegge skjermen.

LCD og LED vet jeg ikke om er det samme.

 

Ellers er det bare å ringe komplett, og høre. Husk å ta med kviteringer hvis du har det liggende.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå er det noe med plasma tver, siden disse ofte må stå oppreist under frakt.

 

Hvis du lar skjermen ligge, kan det ødlegge skjermen.

LCD og LED vet jeg ikke om er det samme.

 

Ellers er det bare å ringe komplett, og høre. Husk å ta med kviteringer hvis du har det liggende.

Egentlig skal alle tv'er transporteres stående. Men LCD vil normalt klare seg fint liggende under transport.

LED og plasma bør ikke transporteres liggende i hele tatt.

Lenke til kommentar

Nå er det noe med plasma tver, siden disse ofte må stå oppreist under frakt.

 

Hvis du lar skjermen ligge, kan det ødlegge skjermen.

LCD og LED vet jeg ikke om er det samme.

 

Ellers er det bare å ringe komplett, og høre. Husk å ta med kviteringer hvis du har det liggende.

Egentlig skal alle tv'er transporteres stående. Men LCD vil normalt klare seg fint liggende under transport.

LED og plasma bør ikke transporteres liggende i hele tatt.

 

 

Bare for å oppklare litt så er fremdeles en LED-tv en LCD-tv da begge bruker LCD panel, det er bare byttet ut lyskilde bak skjermen, og begge typene LCD-tv tåler å bli fraktet liggende.

Da selvfølgelig på baksiden, og helst stødigst mulig.

Har du ikke noe eske, bruk en dyne eller liknende, så har sikkert komplett noe å ha den i hos seg.

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare litt så er fremdeles en LED-tv en LCD-tv da begge bruker LCD panel, det er bare byttet ut lyskilde bak skjermen, og begge typene LCD-tv tåler å bli fraktet liggende.

Da selvfølgelig på baksiden, og helst stødigst mulig.

Har du ikke noe eske, bruk en dyne eller liknende, så har sikkert komplett noe å ha den i hos seg.

Hvor har du hørt det fra? Grunnen for at LED må stå oppreist, er pga den er tyngre og tynnere enn vanlig lcd. Om du ringer Lg, Sony, Samsung eller hvem som helst, så forteller de at de råder alle kunder til å transportere alle type tv'er oppreist.

Men normalt på kortere turer så vil alle type tv'er fint klare seg å bli transportert liggende. Men om noe da skulle skje med tv'en, så vil det ikke bli dekket av garanti eller reklamasjon.

 

Fått levert den inn trådstarter?

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare litt så er fremdeles en LED-tv en LCD-tv da begge bruker LCD panel, det er bare byttet ut lyskilde bak skjermen, og begge typene LCD-tv tåler å bli fraktet liggende.

Da selvfølgelig på baksiden, og helst stødigst mulig.

Har du ikke noe eske, bruk en dyne eller liknende, så har sikkert komplett noe å ha den i hos seg.

Hvor har du hørt det fra? Grunnen for at LED må stå oppreist, er pga den er tyngre og tynnere enn vanlig lcd. Om du ringer Lg, Sony, Samsung eller hvem som helst, så forteller de at de råder alle kunder til å transportere alle type tv'er oppreist.

Men normalt på kortere turer så vil alle type tv'er fint klare seg å bli transportert liggende. Men om noe da skulle skje med tv'en, så vil det ikke bli dekket av garanti eller reklamasjon.

 

Fått levert den inn trådstarter?

 

 

Er enig i det du sier, men skal man frakte en tv stående må den være støttet opp av noe, både foran og bak, noe trådstarter ikke har. Det kan ikke være hva som helst da det er lett og ødelegge tv'en siden den er så liten/tynn.

Så det beste er da og frakte den liggende, med ett klede rundt, og sørge for at ingenting ellers kan falle på den.

Det er ingentig i tv'en som kan bli skadet av at den ligger, så er man forsiktig er det ikke noe problem.

Til det siste du sier, så er det ett fett om den ligger eller står, er den ikke pakket riktig kan det få konsekvenser. De færreste har tomesker liggende på lur, og da å frakte en tv oppreist i baksetet eller no uten noe god støtte er galskap.

Lenke til kommentar

Fikk levert tven i går, var ingen problem at jeg ikke hadde noen emballasje på den. La den kun bak i bilen med dyne, har gjort det før uten at noe har skjedd, så satser på at det gikk bra igjen. Så nå er det bare å håpe at de får fikset den så raskt som mulig :) Takker igjen for gode svar ;)

Endret av Bister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...