D02 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei! Nettet mitt funker ikke. jeg har prøvd å skru av og på rutern og koble pcen til ledning. ingen ting fungerer. det funker heller ikke på ps3'en. det står "tilgan: Bare lokal" når jeg går ned på oppgavelinja og holder over ikonet med to pc'er(det skal være en jordklode der når nettet funker, men det er der ikke nå) nettlevrandøren er canal digital. hva er problemet? håper noen kan hjelpe : ) Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei! Nettet mitt funker ikke. jeg har prøvd å skru av og på rutern og koble pcen til ledning. ingen ting fungerer. det funker heller ikke på ps3'en. det står "tilgan: Bare lokal" når jeg går ned på oppgavelinja og holder over ikonet med to pc'er(det skal være en jordklode der når nettet funker, men det er der ikke nå) nettlevrandøren er canal digital. hva er problemet? håper noen kan hjelpe : ) Har du gjort noen endringer på ditt nettverk? konfigurasjon av instillinger eller endring av ledning? Viss svaret er nei, ring canal digital Lenke til kommentar
D02 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Nei. Har ikke endret på noe. Ingen andre ting jeg kan gjøre enn å ringe supper? edit: iphonen "rettet" på meg Endret 22. mars 2011 av D02 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Du bør ikke koble så mye frem og tilbake. Modemet til GET/CD leaser ut IP. Det vil derfor "låse seg" mot sist brukte tilkobling. For å nullstille lease, så koble nettverkskabel til internettporten (WAN) på routeren. Slå av modem noen minutt og slå det så på igjen. Når de 4 første lampene på modemet lyser/blinker, så skal du ha nett. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 er modemet det som er koblet til med en ledning inn i vegger og en annen ledning til en annen boks, som da antagligvis heter router? sånn de blinker og lyser nå er: Modemet(?) lyser "internett" og "pc-link", mens "kabbel-link" blinker. Routeren(?) lyser "power" og "WAN", mens "Status" og WLAN" blinker vet ikke om det sier dere noe, men skriver det i tilfelle. takker for svar : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå