Ace00 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Jeg skal bytte ut min Acer Aspire 5610z med en ny laptop, og til tross for at jeg har brukt ekstremt mye tid på min søken blir jeg ikke klok. Hovedproblemet mitt er nok at jeg ikke kan bestemme meg for hvilket segment av bruker jeg tilhører. (Sofabruker?) Jeg er prisbevisst (les:gjerrig), men samtidig opptatt av kvalitet og å få mye for pengene. Jeg begynte å se etter en ny laptop fordi jeg skal ut og reise i en måned og ønsker derfor å ha med meg en pc på turen. Jeg har tenkt til å se noen serier på dvd på lange flyreiser og har derfor funnet ut at jeg vil ha en pc med optisk drev. Har siklet litt på samsung q330-JS06, men lurer på om jeg kan kjøpe meg en bedre 15,6" med bedre specs for samme eller lavere pris. Tror jeg skal klare å bære rundt på noen ekstra tommer skjerm og +- en kilo bagasje ekstra. Bruken min til vanlig er formet av den pcen jeg har. Den står konstant koblet til strømnettet og beveger seg lite ut av sofaen. Utover reisen min er det nok i hovedsak slik min nye pc vil bli brukt og. Jeg surfer på internett, leser mail, ser film og hører på musikk på pcen. Kobler den lite til tv, men med en bedre pc kan det bli aktuelt. Ønsker meg sårt mer batteritid slik at jeg kan flytte meg helt inn til kjøkkenet uten at jeg må dra på strømkabel. Det jeg ønsker fra dere er noen konkrete tips på gode kjøp, jeg er ingen ekspert på data og spesifikasjoner, men er som gutter flest interessert og leser meg til endel. Jeg har ingen personlige preferanser i forhold til merke og så sant det ikke kan dokumenteres bryr jeg meg ikke om andre sin personlige mening om et pc merke, men kom gjerne med erfaringer. I håp om at dette ikke ble for langt ser jeg frem til svar Dumpet over dette tilbudet idag, er dette bra? HP Probook 6450B Eller er dette like godt? Acer Aspire 5742G Endret 22. mars 2011 av Ace00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå