protoneedhelp Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 jeg fyller snart 18 år og har litt råd til å kjøpe en bil som koster under 100 000 kr. Jeg tenker å kjøpe en BMW cab. Er det noen ulemper eller fordeler med å ha cab biler? Kanskje noen andre bilder dere kan anbefale f. eks golf? takker for svar Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) En cab er jo selvsagt ikke like stiv som en tilsvarende bil med tak. Om du velger en cab som førstegansbil vil du jo derfor bli en bedre sjåfør da du blir vandt med å håndtere en mykere bil med mer vridninger i svinger. I tillegg har jo BMW sm kjent bakhjulstrekk, dette vil også gi en annen kjørefølelse, som igjen vil føre til at du utvikler deg raskere som sjåfør og vil generelt sett bli en bedre sjåfør enn om du ikke hadde gått for en BMW cab. Så oppsummert; go for it! Edit: Det gir vel ingen fordeler annet en at du liker utseende på bilen du kjører...og det kan være viktig nok det. Endret 22. mars 2011 av SKT Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Haha. Man blir en bedre sjåfør av å lære seg å kjøre med en mindre vridningsstiv bil? Jaja. Nå har jeg hørt det også. Man blir heller ikke noen bedre sjåfør av å lære seg å kjøre med bakhjulsdreven bil. Man blir kanskje flinkere til å sladde etterhvert, men det er absolutt ikke synonymt med å være en god sjåfør (uansett om man mener teknisk eller trafikalt). Når det gjelder det opprinnelige spørsmålet: Hvis du har lyst på en cab, så byr ikke dette på noen særlig større problemer enn med en "vanlig" bil. Pass på at taket ikke lekker, og hold det ved like. Ikke pakk det sammen og la det ligge lenge når det er vått. Det er vel i utgangspunktet de to tingene som skiller en takløs bil fra en normal coupé. Ellers er vel ofte cabrioleter en smule dyrere enn sine brødre med tak. Du får jo selv vurdere om du syntes det er verdt det. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Vil anbefale deg og kjøpe Hardtop og ikke softtop hvertfalt. Det ser som regel mye finere ut, og er bedre om vinteren Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Det finnes ingen biler med nedfellbar hardtop til under 100.000... Du får imidlertid kjøpt hardtoper til de fleste cabrioleter. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Vil anbefale deg og kjøpe Hardtop og ikke softtop hvertfalt. Det ser som regel mye finere ut, og er bedre om vinteren kan man bytte fra softtop til hardtop på en bmw cab? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Vil anbefale deg og kjøpe Hardtop og ikke softtop hvertfalt. Det ser som regel mye finere ut, og er bedre om vinteren kan man bytte fra softtop til hardtop på en bmw cab? Jaja det kan du Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Haha. Man blir en bedre sjåfør av å lære seg å kjøre med en mindre vridningsstiv bil? Jaja. Nå har jeg hørt det også. ...ikke ta alt så seriøst... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Så det du skrev var en spøk ..? Jeg ser heller ikke noen store, umiddelbare faremomenter ved å ha cabriolet som førstebil. Sjekk kalesjen godt, at den ikke lekker (kan være dyrt å skaffe ny!), og jeg anbefaler også en hardtop du kan sette på, spesielt om vinteren. Da er det få som kjører med taket nede uansett, og du beskytter kalesjen, i tillegg til økt komfort mtp. redusert støy og mindre varmetap i kupeen. Lykke til. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Største ulempen med cab er at du ikke kan ha noe på taket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå