LMH1 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei, på en pc har jeg har så har jeg Nvidia GTX 570. Der spiller jeg crysis på 1680x1050 (16Qx antilasing) og på entualist instillinger. Men lyden blir helt elendig, har bare ASUS hovedkort og core i7 950. Har lydinstillingene på windows på maks, og jeg har nyeste drivere. Så jeg lurer på hvilken lydkort anbefaler dere? Skal også bruke den til opensuse 11.4 så er viktig at driverne finnes også der, så slipper jeg koble fra og til. Vurderer også å kjøpe ATI HD6850 skjermkort med en x6 1055T prosessor, så jeg lurer på om det er dårlig kjøp, kan jo vente, men tror jeg neppe får veldig mye bedre skjermkort med det første? Foreløpig har jeg bare ATI HD 4670 til den maskinen, så er snart påtide med bedre skjermkort. Hva anbefaler dere (Blir ATI budsjettkort i så fall hadde ikke tenkt å gå mere en 1400 kr på skjermkort og heller vente 1-2 år med noe nytt, har jo foreløpig bare 1440x900 oppløsning på den pcen så ikke stort vits med bedre (Senere vil jeg gå for 1680x1050 på den maskinen). Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Angående lyden så hørtes ikke dette ut som du trenger et nytt lydkort, med mindre "onboard" lydkort har hardware feil. Hva er problemet med lyden? Hva legger du i ordet elendig? Hvilke høyttalere/hodetelefoner har du? Sjekket at innstillingen på "Lyd - egenskaper - avansert" skal det være en button som det står noe sånt som "gi programmet eksklusiv kontroll over lydkortet" e.l. Kryss dette av. Hvis du har windowsinnstillingene på fullt++ kan det også være at lyden vrenges når den når dine høytalere! Er høytalerne dine passive eller aktive? Se om du kan få noe klarhet ut av dette... Beklager at det ble litt rotete! -B Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Nå har jeg selvbygde høytallere, og en Pioneer A-209R forsterker koblet med RCA til jack. Hører jeg på MP3 låter blir lyden helt fin, eneste jeg får litt susing i høytallerne ved lav volum. Men problemet med spill som crysis på høy oppløsning får jeg både (Pang) når spillet enten lastes gir lyder akkurat som å dra ut jack kontakten eller tar på jack kontakten om jeg ikke har den koblet inn. Får også kontunelig susing høres nesten ut som en radarbølge som forstyrrer signalet. Det legger jeg først merke til for krevene oppgaver som spilling med høye instillinger eller HD filmer i god kvalitet. Det hjelper lite å skru ned lyden siden susingen er like ille. Nå har jeg aktivert "Gi programmet full tilgang til denne enheten" og "2 enheter 24 biters, 192000 hz (Studiokvalitet), selv om jeg setter ned lydkvaliten blir ikke lyden stor bredre. Så hvis ikke ASUS P6X58D-E, Socket-1366 må har helt eldendig lydkort, eller windows vista service pac 2 er problemet, er vel det bare å kjøpe nytt lydkort. Jeg forstår jeg at ofte at gamere går for seperat lydkort. Men kan ekte HD lyd gi langt dårlige lyd i stereo på et billig lydkort? Omtrent som å høre på en utdatert kasettspiller som har blitt tøft behandlet? Endret 23. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Utifra det du sier høres det ut som det er noe galt med høytaleroppsettet ditt og ikke lydkortet på asus hovedkortet. Høres mer ut som en dårlig kabel, eller jordingsfeil, eller noe så vanlig som at strømmen din ikke er ren. Er det kun med hovedkortet i Pc'en du får dårlig lyd eller gjelder dette også når du kobler til andre avspillingsenheter til forsterkeren via samme rca-jack kabel? Det at det kun gjelder ved spilling gjør jo saken litt mer mystisk. Kan det ha noe med strømforsyningen din å gjøre? kun et forslag, eller så skal du ikke se bort i fra at det er hovedkortet som fordeler strømmen dårlig ved høy belastning på PSU. Overclocker du? Hvilken strømforsyning har du? Sikkert mange rare tips her, men det er iallefall tips! Kanskje det vil løse seg hvis du kjøper et nytt lydkort, men jeg ville ikke gått for det dyreste. Som vi alle vet så er "lyd er lyd" sant i de fleste tilfeller... -B Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Prøv andre høytalere på PCen din først Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Prøvde med philips hodetelefoner og det gir samme resultat. Eneste jeg slipper litt små susing, men i avansert spilling er lyden langt fra god. Da det virket ut som lydkortet ikke klarer å levere god lyd. Jeg har i7-950 + nvidia 570 GTX da burde Cooler Master GX 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte være bra nok Ja jeg overklokker prosessoren til ca 3.56 Ghz. Men prøvde når maskinen var helt ny, da fikk jeg dårlig lyd i spilling med det samme instillingene. Enten så var jeg veldig uheldig med lydkortet, eller er det driver problem, har jo nyeste lyddriveren på asus sin hjemmeside. I følge ASUS sine programmer, virker volt veldig stabil, og har ikke noe problemet med maskinen ellers. I prime 95 har jeg hatt maskinen i 20 minutter uten problemer. Det som er litt rart, er at det er mest krevende oppgaver lyden blir merkbart dårligere. Kan det være noe i bios som kan aktivere CPU som lydprosessor? Altså at man belaster prosessoren mere for å få bedre lyd? Aner ikke hvor det kan være? Bortsett fra manglene optisk fiber inngang, så er vel Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer god kort? Eller bør jeg vurdere noe annet? Bør ha engen lydprosessor og mine for å kunne gi hver minste detaljer. Lyden er som man sier, halve opplevelsen. Endret 23. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Enig i siste utsagnet der ja, bortsett fra for meg er det hele i og med at jeg kun holder på med lydredigering:) morsomt... Utrolig merkelig problem men en siste ting. Prøv dette: Run cmd og type: dxdiag Under fanen Sound så stiller du på "Hardware sound acceleration" til forskjellige nivåer og tester om du får noe resultat. Du kan også prøve å slå av EAX ingame! Prøv det og se hva som skjer! Endret 23. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Prøv denne audio codecen hvis ikke: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false Den nederste som heter 3D soundback Beta Endret 23. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå