Gå til innhold

Er Bibelens Gud unik?


Anbefalte innlegg

Ja, nå reduserer du Jesus Kristus til en oltidens oppvigler. I de kristnes øyne er Han fremtidens menneske, som de alle er på vei mot.

Og her gjør du det motsatte, du maksimerer jesus til noe som du overhodet ikke har grunnlag for å si.... For så dum og klønete som bibelen fremstiller jesus er han nok ingen fremtidens mann nei... Og dette skal liksom være en gud?

RWS, det er på det rene at disse egenskapene Jesus Kristus hadde, er noe fremtidens mennesker vil kunne gjøre, tingene beveger seg i denne rettningen.

Det kalles vell gjerne evolusjon?

Nei det er ferdig tillrettelagt program i ferd med å ta form.

Så du er bare en brikke i guds "The Sims" spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus - Ein Levande Gud!

 

Eg kan med handa på hjarte seie at eg har kjent Gud's kraft gjennom helbredelse, så derfor er eg ikkje i tvil om kva som er "den rette veg".

Den rette veg for deg kanskje... Ikke for meg. For meg spiller det ingen rolle - alle veier fører til rom...

 

Eg har lest gjennom innlegga her, og eg ser at her trengst det litt forklaring..

 

1) Jesus-dommen eller Kristendommen er den einaste som snakkar om NÅDE og KJÆRLEIK!

Nei.

 

I alle andre relgionar er det mennesket so skal streve og lide for å komme til Gud, men i "vår" relgion er det Jesus som har lede for at vi skulle få komme til han med absolutt alt!

Altså meningsløst...

 

For det var meir enn symbolsk at tempel-forhenget rivna i same stunda som Jesus ropte ut på Golgata "det er FULLBRAKT!".

Nei, det var bare symbolsk...

 

Han gjorde då alt sitt synlig for oss, for før var det kun Øverstepresten som fekk gå inn dit, men etter det kunne alle komme inn til GUD.

Hva så? Hva gikk man inn til? Hva er så denne "Gud" ?

 

Det er ingenting Jesus heller vill enn att du skal bli freslt!

Hva skal jeg bli frelst fra?

 

og det er kun på grunn av kjærleik!

Hvorfor det?

 

”Med ein evig kjærleik har eg elska deg!” Jeremia 31,3 :thumbup:

Hva så? På hvilken måte?

 

Eg nevnte at eg sjølv har kjent Gud på kroppen, eg hadde store nakkesmerter som gjekk langt ned i ryggen.

Det er fordi du sitter å grubler for mye!

 

Kiropraktoren viste ikkje kva han skulle gjere, og var nokså hjelpelaus.. Eg var på eit møte der det var ein predikant som ba for sjuke, og han spurte om han kunne få be for føtene mine, og der fant han heile kjelda til problemet. Eg hadde ein fot som var kortare enn den andre.. Han ba, i Jesu navn, om at han skulle vekse ut, og han vaks ut! Etter det har eg ikkje våre til behandlig med kiropraktor meir! Halleluhja! :w00t:

Jeg har hørt mer enn nok slike skrøner fra før av. Denne var ikke spesielt ny... Mange som liker å dikte opp slike fortellinger, eller som har en annen virkelighetsforståelse, og som ville sagt det slik. Det er ikke troverdig overhodet... Hadde det eksistert et godt kjærlig allmektig vesen som var i stand til det du her nevner, så ville ikke slike plager ha eksistert, for hvorfor i all verden skulle han tillate at lidelse fant sted i det hele tatt dersom det var mulig å unngå og han kunne fikset det?

 

17 Og desse teikni skal fylgja dei som trur: I mitt namn skal dei driva ut vonde ånder; dei skal tala med nye tungor; 18 dei skal taka ormar i hendene, og um dei drikk noko som det er gift i, so skal det ikkje skada dei; legg dei hendene på sjuke, so skal dei få att helsa. Matt. 16 17-18.

Vel, her var det mye jeg ser på som ren og skjær sprøyt gitt ;)

 

Husk på det at Jesus har alltid tid for deg, uansett kva det er!

Ja, men han skal vite at jeg ikke alltid har like god tid :)

 

Han vill høyre lovprisning, han vill høyre kva der er som kan vere vanskelig, han vill GI tilgivelse og han elskar å høyre DEG seie "Takk Jesus!"

Høres egentlig ut som noen har gått inn i en mektig psykose her :p

hehe...

 

TAKK JESUS! HALLELUJA! JESUS! JESUS! JEG HAR VONDT I TÅA! MED DIN MAKT OG DIN MAKT ALENE KAN TÅA BLI FRISK! KJÆRE JESUS HELBRED MIN TÅ, FØR JEG MÅ TA MIN HATT OG GÅ! HEI OG HÅ, KAN DU TILGI MEG Å? TUSEN TAKK JESUS! TAKK JESUS, FOR AT JEG STOD OPP I DAG! TAKK FOR AT JEG BLE FØDT! TAKK FOR AT DU HELBREDET RYGGPROBLEMENE MINE; TAKK FOR AT DU SKAPTE MEG, OG AT DU SKAPTE MEG SLIK AT JEG POTENSIELT SETT KUNNE FÅ RYGGPROBLEMER, OG FIKK DET, OG AT DU SENERE FIKSET DET JESUS! TAKK JESUS! :p

 

 

Om du hadde lest gjennom det du skreiv no hadde du sett at det var useriøst. At du er uenig, og ikkje kan tru er ein ting, eg har forståelse for det også. Men det å håne andre for det dei trur på er stygt og usselt gjort! Korleis kan du vere so sikker i di sak at du kan døme andre? Gå i deg sølv, stakkars menneske! Eg kan garantere at livet som kristen er ti tusen gonga meir spanande enn livet i synda!

 

Vi har alle synda, i bibelen står det at Gud ser likt på alle synder, det vill sei at om du ikkje har drept noken so spela det inga rolle viss du lyge.. Slik går det då til at Jesus døde for alle, for alle er syndarar :) Han døde for at vi skulle få komme til han (i Himmelen) når vi døyr, og derfor elskar han oss! Blir litt same som at du hadde kjøpt eit gullsmykke og du spurte om kvifor du skal ta vare på det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du hadde lest gjennom det du skreiv no hadde du sett at det var useriøst. At du er uenig, og ikkje kan tru er ein ting, eg har forståelse for det også. Men det å håne andre for det dei trur på er stygt og usselt gjort! Korleis kan du vere so sikker i di sak at du kan døme andre? Gå i deg sølv, stakkars menneske! Eg kan garantere at livet som kristen er ti tusen gonga meir spanande enn livet i synda!

 

Vi har alle synda, i bibelen står det at Gud ser likt på alle synder, det vill sei at om du ikkje har drept noken so spela det inga rolle viss du lyge.. Slik går det då til at Jesus døde for alle, for alle er syndarar :) Han døde for at vi skulle få komme til han (i Himmelen) når vi døyr, og derfor elskar han oss! Blir litt same som at du hadde kjøpt eit gullsmykke og du spurte om kvifor du skal ta vare på det :p

Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions.

 

-Thomas Jefferson, letter to Francis Adrian Van der Kemp, 30 July, 1816

 

 

Religion fortjener å bli møtt med latterliggjøring og kritikk, på lik linje med allt annet svada man møter her i verden. OM jeg sier månen er laget av ost, så kommer du til å le av meg. Om du sier verden er laget av gud, så har du like mange beviser som jeg har for mitt utsagn.

 

Du må ikke tro at troen din er noe mer spesiell enn noen annen form for mental lidelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jesus - Ein Levande Gud!

 

Eg kan med handa på hjarte seie at eg har kjent Gud's kraft gjennom helbredelse, så derfor er eg ikkje i tvil om kva som er "den rette veg".

Den rette veg for deg kanskje... Ikke for meg. For meg spiller det ingen rolle - alle veier fører til rom...

 

Eg har lest gjennom innlegga her, og eg ser at her trengst det litt forklaring..

 

1) Jesus-dommen eller Kristendommen er den einaste som snakkar om NÅDE og KJÆRLEIK!

Nei.

 

I alle andre relgionar er det mennesket so skal streve og lide for å komme til Gud, men i "vår" relgion er det Jesus som har lede for at vi skulle få komme til han med absolutt alt!

Altså meningsløst...

 

For det var meir enn symbolsk at tempel-forhenget rivna i same stunda som Jesus ropte ut på Golgata "det er FULLBRAKT!".

Nei, det var bare symbolsk...

 

Han gjorde då alt sitt synlig for oss, for før var det kun Øverstepresten som fekk gå inn dit, men etter det kunne alle komme inn til GUD.

Hva så? Hva gikk man inn til? Hva er så denne "Gud" ?

 

Det er ingenting Jesus heller vill enn att du skal bli freslt!

Hva skal jeg bli frelst fra?

 

og det er kun på grunn av kjærleik!

Hvorfor det?

 

”Med ein evig kjærleik har eg elska deg!” Jeremia 31,3 :thumbup:

Hva så? På hvilken måte?

 

Eg nevnte at eg sjølv har kjent Gud på kroppen, eg hadde store nakkesmerter som gjekk langt ned i ryggen.

Det er fordi du sitter å grubler for mye!

 

Kiropraktoren viste ikkje kva han skulle gjere, og var nokså hjelpelaus.. Eg var på eit møte der det var ein predikant som ba for sjuke, og han spurte om han kunne få be for føtene mine, og der fant han heile kjelda til problemet. Eg hadde ein fot som var kortare enn den andre.. Han ba, i Jesu navn, om at han skulle vekse ut, og han vaks ut! Etter det har eg ikkje våre til behandlig med kiropraktor meir! Halleluhja! :w00t:

Jeg har hørt mer enn nok slike skrøner fra før av. Denne var ikke spesielt ny... Mange som liker å dikte opp slike fortellinger, eller som har en annen virkelighetsforståelse, og som ville sagt det slik. Det er ikke troverdig overhodet... Hadde det eksistert et godt kjærlig allmektig vesen som var i stand til det du her nevner, så ville ikke slike plager ha eksistert, for hvorfor i all verden skulle han tillate at lidelse fant sted i det hele tatt dersom det var mulig å unngå og han kunne fikset det?

 

17 Og desse teikni skal fylgja dei som trur: I mitt namn skal dei driva ut vonde ånder; dei skal tala med nye tungor; 18 dei skal taka ormar i hendene, og um dei drikk noko som det er gift i, so skal det ikkje skada dei; legg dei hendene på sjuke, so skal dei få att helsa. Matt. 16 17-18.

Vel, her var det mye jeg ser på som ren og skjær sprøyt gitt ;)

 

Husk på det at Jesus har alltid tid for deg, uansett kva det er!

Ja, men han skal vite at jeg ikke alltid har like god tid :)

 

Han vill høyre lovprisning, han vill høyre kva der er som kan vere vanskelig, han vill GI tilgivelse og han elskar å høyre DEG seie "Takk Jesus!"

Høres egentlig ut som noen har gått inn i en mektig psykose her :p

hehe...

 

TAKK JESUS! HALLELUJA! JESUS! JESUS! JEG HAR VONDT I TÅA! MED DIN MAKT OG DIN MAKT ALENE KAN TÅA BLI FRISK! KJÆRE JESUS HELBRED MIN TÅ, FØR JEG MÅ TA MIN HATT OG GÅ! HEI OG HÅ, KAN DU TILGI MEG Å? TUSEN TAKK JESUS! TAKK JESUS, FOR AT JEG STOD OPP I DAG! TAKK FOR AT JEG BLE FØDT! TAKK FOR AT DU HELBREDET RYGGPROBLEMENE MINE; TAKK FOR AT DU SKAPTE MEG, OG AT DU SKAPTE MEG SLIK AT JEG POTENSIELT SETT KUNNE FÅ RYGGPROBLEMER, OG FIKK DET, OG AT DU SENERE FIKSET DET JESUS! TAKK JESUS! :p

 

Om du hadde lest gjennom det du skreiv no hadde du sett at det var useriøst.

Nei, ikke veldig useriøst... Det aller siste var det, men det andre kunne du godt ha svart på. Ellers er jeg enig med Zepticon.

 

At du er uenig, og ikkje kan tru er ein ting, eg har forståelse for det også. Men det å håne andre for det dei trur på er stygt og usselt gjort!

Nei. Det er ikke det... Jeg håner ikke deg, jeg setter spørsmålstegn med det du tror på. Om du ser på det som håning av troen, så vel, det er troen jeg håner ikke deg. Det er ikke stygt og det er ikke usselt... Jeg tar meg ikke nær av det dersom du håner det jeg tror på /eller min vantro, for eksempel... Og håner ikke kristne oss ikke-kristne? Jo... Hele tiden... Er det galt å ikke tro på Jesus? Hvis du sier det er galt, så håner du livssynet mitt... Det er jo min overbevisning, og så sier du det er galt: Hån! Folk som ikke hadde den rette kristne troen før i tiden ble spyttet på, hånet, ble utsatt for personangrep, vold, ble forfulgt, ble torturert til døde... Det jeg gjør her, det er ikke i nærheten av alt det den onde kristendommen har gjort oppigjennom historien...

 

Korleis kan du vere so sikker i di sak at du kan døme andre?

Fordi jeg har studert, reflektert, og kommet frem til hva mine egne meninger er, og når jeg svarer med mine egne syn og meninger så kan det tolkes dithen at jeg dømmer... Men alle dømmer.. Du dømmer, og alle dømmer, det er umulig å komme utenom. Personangrep er noe annet, og det må man holde seg for god til, men å skrive kristisk, gjerne nedlatende om det man ikke "TROR" på, det er helt greit... Det er en ærlig sak å uttrykke grunnene til at man ikke tror, etc.

 

Gå i deg sølv, stakkars menneske!

Her er det du som dømmer, og kaller meg et stakkars menneske, og som ber meg om å gå i meg selv... Det eneste jeg kan gjøre på et forum, det er å uttrykke mine meninger... Jeg går ofte i meg selv, men her kan jeg ikke se at jeg har gjort så alt for mye galt...

 

Eg kan garantere at livet som kristen er ti tusen gonga meir spanande enn livet i synda!

Insinuerer du her at jeg lever et liv i synden? Ja... Jeg er jo ikke kristen, så da må jo jeg leve i et uverdig liv som er ti tusen ganger mindre spennende enn et liv som kristen, uten synd...

Jeg er altså et syndig og særdeles uspennende kapittel for meg selv.... HåN!!!

 

Vi har alle synda, i bibelen står det at Gud ser likt på alle synder, det vill sei at om du ikkje har drept noken so spela det inga rolle viss du lyge..

Ja, vi har alle gjort feil... Vi har ikke alltid gjort det som er det beste i en hver situasjon, men vi er heller ikke blitt "skapt slik"... Så om det var en Gud som skapte oss feilbarlige, så må han også godta feil/synder... Gud er uansett et produkt av dine forestillinger... At Gud ikke ser forskjell på homosex og drap, det sier i alle fall sitt om Gud...

 

Men det stopper ikke der... Dersom man ikke tror, så er man fordømt. Dersom man tror er man ikke fordømt. Den dumme sneversynte guden baserer dommen på hva du måtte ha blitt overbevist om her i ditt jordiske liv... Det er tragisk... Og med dette ser man at det er oppdiktet. Det er en idiologi, laget for å spres til massene... Den har gjort seg populær fordi den inneholder skremselspropaganda som mange mennesker ikke klarer å stå i mot: En evig fortapelse, er noe mange frykter... Selvsagt er dette bare oppspinn og tull.. Det er en myte skapt for å spre religionen, og styrke makten til kirken (Kirken var fortidens makt-apparat)

 

Slik går det då til at Jesus døde for alle, for alle er syndarar :)

Men det er for meg likegyldig, og det forteller meg ingen ting; Det gir ingen som helst mening... Vi alle synder, men om Jesus ikke hadde dødd for syndene våre, så ville livet vårt vært helt nøyaktig det samme, så det har intet å si...

 

Han døde for at vi skulle få komme til han (i Himmelen) når vi døyr,

Himmelriket er inni oss...

Å dø for at folk skal komme til han, høres bare dumt ut...

 

og derfor elskar han oss!

Ja, men han dømmer etter livssyn. Ole Brum elsker sikkert oss han også... Det gir samme mening. :)

 

Blir litt same som at du hadde kjøpt eit gullsmykke og du spurte om kvifor du skal ta vare på det :p

Så absolutt ikke... Dersom jeg kjøper et gullsmykke til kjæresten min, og sier at jeg elsker henne, og hun selger gullsmykket, og forlater meg, så torturerer jeg henne ikke for evig tid, eller lar henne bli torturert i evig tid... For å ta den sammenlikningen.

Lenke til kommentar

Men det stopper ikke der... Dersom man ikke tror, så er man fordømt. Dersom man tror er man ikke fordømt. Den dumme sneversynte guden baserer dommen på hva du måtte ha blitt overbevist om her i ditt jordiske liv... Det er tragisk... Og med dette ser man at det er oppdiktet. Det er en idiologi, laget for å spres til massene...

 

Så hvis denne oppsumeringen er feil, så er det mulig at det ikke er oppdiktet?

Lenke til kommentar

Ja, det lurer jeg også på... hva skal jeg bli frelst fra? Hvilken grusom forbrytelse er det jeg har begått?

 

Eit godt spørsmål, ettersom det ikkje kan eksistere nokon frelsar dersom det ikkje er noko å verte frelst frå. Liberalteologien feilar her i det den lullar seg inn i trua på at Gud er kjærleik, og at ein kjærleg gud ikkje kan sende personar til helvete. Jauvisst er Gud kjærleik, det var derfor han måtte opne ein ny veg gjennom forhenget. Men Gud er også heilag, vi kan ikkje ha samfunn med Gud utan vår rettferdssubstitutt Jesus. Ettersom vidare alt godt kjem frå Gud, vil såleis denne staden av absolutt gudsfråvere vere det vi ønskjer å verte frelst frå, den evige død. Forbrytinga er for det første av natur å vere vreidens barn, men i praksis å vanvørde Guds utstrakte arm vist gjennom Kristi fullbrakte frelsesverk.

 

1 - Skriv skikkelig norsk.

 

2 - Det er ingenting som skiller kristendommen fra andre religioner. Alt er tankespinn, og ingenting annet.

 

3 - Historisk kredibilitet? LOL. Kilder og bevis takk! I følge historien så er jesu fødsel umulig da det er et 7 års gap mellom to hendelser som i følge bibelen begge skjedde ved jesu fødsel.

1. Så sakleg du er. LOL.

 

2. Laus påstand.

 

3. Det er historisk sannsynleg at Kvirinius i tillegg til perioden 6-12 e.kr., også var landshovding i Syria ein periode tidlegare før Herodes' død år 4 f.kr.

http://www.biblehistory.net/newsletter/quirinius.htm

 

Religion fortjener å bli møtt med latterliggjøring og kritikk, på lik linje med allt annet svada man møter her i verden. OM jeg sier månen er laget av ost, så kommer du til å le av meg. Om du sier verden er laget av gud, så har du like mange beviser som jeg har for mitt utsagn.

Du må ikke tro at troen din er noe mer spesiell enn noen annen form for mental lidelse.

Skilnaden er at vi sikkert kan vite at månen ikkje er laga av ost, mi tru kan korkje provast eller motprovast. Dette er ikkje eit spørsmål om prov, men sannsynleggjerande faktorar som støttar opp om personleg empiri av ein sann og levande guddom.

 

1. Kor 1,18: "For ordet om krossen er ein dårskap for dei som går fortapt, men for oss som vert frelste, er det ei Guds kraft."

 

Hebr 4,12: "For Guds ord er levande og kraftig og kvassare enn noko tvieggja sverd. Det trengjer igjennom til det kløyver sjel og ånd, merg og bein, og dømer hjartans tankar og planar."

 

Dette er eit faktum, Guds Ord forvandlar og fornyar menneske også idag. Dersom vi lever nær Gud, vil vi merke at han verkar i oss, og det nye sinnelaget vårt vil vere eit vitne til andre om at Gud ikkje berre er tankespinn, men ein reell personifisert guddom som vil oss alt vel:)

Lenke til kommentar

Jesus var ikke noe annet enn et bilde på det perfekte mennesket, som alle mennesker skulle streve mot å bli lik. Derfor blir han kalt Gud og så videre... I bunn og grunn er det jo vi som er gudene:

Sal 82,6 Jeg har sagt: «Dere er guder, Den Høyestes sønner er dere alle.

 

Joh 10,34Jesus svarte: «Står det ikke skrevet i deres egen lov: Jeg har sagt: Dere er guder...

 

Og vi er noen navlebeskuende tåper, som tror at vår plass, og vår intelligens på noen måte er unik.

Den er det... I forhold til hva vi vet så er den jo det. =)

 

Det er bare å ta seg en tur ut i mørket i vinter, og rette blikket opp. Ikke mot himmelen, men forbi. Bare å prøve å fatte hvor stort universet faktisk er gjør meg egentlig litt uvell, fordi jeg vet at min mentale kapasitet er latterlig i forhold til hva som kan eksistere der ute.

Vel, ja, ... Det er mye vi ikke vet.

 

Og det at enkelte klarer å påstå at de "sitter med alle svarene" uten å ha satt sine bein utenfor den lille ubetydelige flekken av stein som vi befinner oss på er direkte idiotisk.

Tja... Men her på jorda er det vi som er Guder... =) Enn så lenge i alle fall... Men det er ingen som sitter med alle svarene... Selv ikke de som tror de gjør det :)

 

Det er som om jeg skulle sitte hjemme i indre bartestad, og fortelle alle mine bygdetullinger om hvordan verden utenfor er, uten å ha satt mine bein der.

 

I don't wana live on this planet anymore!

Hehe. Jau. Men... Det du derimot kan ha innsikt i og om, er deg selv... Og etter det jeg har lært er universet vi lever i ganske likt vårt indere. Vi er av samme natur. Den indre naturen er av samme natur som den ytre... :)

Lenke til kommentar

2. Laus påstand.

Vil heller påstå at det motsatte er en løs påstand.

 

Hvis det er så forbanna åpenbart at Gud eksisterer så kan en saktens lure på hvor ateisme har dukket opp ifra. Det må være utrolig irriterende for troende at Gud eller Jesus ikke bare åpenbarer seg for alle ikke-troende.

 

For en ateist er det derimot ganske soleklart hvorfor det er tilfellet: Gud finnes ikke, og Jesus er død.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Den er det... I forhold til hva vi vet så er den jo det. =)

Vi vet nok til å vite at vi vet veldig veldig lite. For 100 år siden hadde vi ikke kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var, men det er vi nå, når vi såvidt har begynt å pirke i overflaten på hvordan vår verden virker.

 

Og det at enkelte klarer å påstå at de "sitter med alle svarene" uten å ha satt sine bein utenfor den lille ubetydelige flekken av stein som vi befinner oss på er direkte idiotisk.

Tja... Men her på jorda er det vi som er Guder... =) Enn så lenge i alle fall... Men det er ingen som sitter med alle svarene... Selv ikke de som tror de gjør det :)

Er vi virkelig det? Det er dyr her på jorden som ser på oss som mat. Og de dreper oss lett. Vi dreper hverandre, og sulter hverandre. Det er ikke noe gudomelig over mennesket, langt derifra.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Den er det... I forhold til hva vi vet så er den jo det. =)

Vi vet nok til å vite at vi vet veldig veldig lite. For 100 år siden hadde vi ikke kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var, men det er vi nå, når vi såvidt har begynt å pirke i overflaten på hvordan vår verden virker.

På hvilket grunnlag sier du at vi for 100 år siden ikke hadde kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var? :)

 

Det er jo seriøst svært få som går rundt og faktisk tror de vet alt. Og de som gjør det kan jo ikke være helt gode i hodet?

Selv folk da kunne jo tenke seg at de befant seg inne i et ekstremt stort verdensrom... Ta for eksempel Giordano Bruno som levde på 1500-tallet... Han trodde at vi befant oss i et uendelig stort univers, med uendelig mange planeter med liv på, slik som er. Han trodde jorda var rund, og trodde ikke at jorda var universets midpunkt (han trodde forøverig ikke at sola var det heller) ... og så videre... Og han trodde ikke at Jesus var Guds sønn, men han var katolikk, og lærer innenfor kristendommen... Han ble dømt som kjetter, ble festet til en påle og så brent..

 

Mange hadde nok disse tankene i sitt indre, men turte ikke gå ut med det offentlig.. Man hadde jo en maktkåt kirke som gjorde alt for å undertrykke annerledes tenkende mennesker, for å styrke seg selv og sine egen tro... Vi ville ha kommet mye lenger dersom vi i stedet for å trodd på eldgamle dogmer, hadde trodd på oss selv... Det være seg at vi så på oss selv som guder, i stedet for å tro på overjordiske gud/guder et sted der ute...

 

Poenget mitt er at for hundre år siden, så hadde man ikke funnet ut alt vitenskapelig, men folk hadde ikke lavere intelligens enn hva dagens mennesker har: De la faktisk grunnlaget for vår kunnskap og viten, og dagens vitenskap, så de kunne ikke ha vært så alt for dumme... Uansett: Mange anser mennesket som intelligent, mens andre ikke anser mennesket som intelligent - og det kommer helt an på hva slags målestokk de bruker og hva man måler det i forhold til...

 

I forhold til hvor mye som kan vites, vet vi nesten ingen ting. I forhold til andre arter på jorda her, så er vi overlegne....

 

Og det at enkelte klarer å påstå at de "sitter med alle svarene" uten å ha satt sine bein utenfor den lille ubetydelige flekken av stein som vi befinner oss på er direkte idiotisk.

Tja... Men her på jorda er det vi som er Guder... =) Enn så lenge i alle fall... Men det er ingen som sitter med alle svarene... Selv ikke de som tror de gjør det :)

Er vi virkelig det? Det er dyr her på jorden som ser på oss som mat. Og de dreper oss lett. Vi dreper hverandre, og sulter hverandre. Det er ikke noe gudomelig over mennesket, langt derifra.

Ja... Ja, de kan drepe oss, noen av de.. Men dersom vi bestemmer oss for det (noe som ville vært svært dumt og uintelligent) så ville vi ha kunnet utryddet dem lett... :)
Lenke til kommentar

Den er det... I forhold til hva vi vet så er den jo det. =)

Vi vet nok til å vite at vi vet veldig veldig lite. For 100 år siden hadde vi ikke kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var, men det er vi nå, når vi såvidt har begynt å pirke i overflaten på hvordan vår verden virker.

På hvilket grunnlag sier du at vi for 100 år siden ikke hadde kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var? :)

Wah, sorry, megablunder fra min side. Jeg mente 1000 år siden, ikke 100. Vi begynte å fatte hvor landet lå under renessansen.

 

Det er jo seriøst svært få som går rundt og faktisk tror de vet alt. Og de som gjør det kan jo ikke være helt gode i hodet?

Selv folk da kunne jo tenke seg at de befant seg inne i et ekstremt stort verdensrom... Ta for eksempel Giordano Bruno som levde på 1500-tallet... Han trodde at vi befant oss i et uendelig stort univers, med uendelig mange planeter med liv på, slik som er. Han trodde jorda var rund, og trodde ikke at jorda var universets midpunkt (han trodde forøverig ikke at sola var det heller) ... og så videre... Og han trodde ikke at Jesus var Guds sønn, men han var katolikk, og lærer innenfor kristendommen... Han ble dømt som kjetter, ble festet til en påle og så brent..

Det er selvsagt noen få unntak fra gammelt av, noen fattet uten tvil at vi egentlig ikke ahde peiling. Leonardo var nok også en av disse som skjønnte at ting ikke var slik det var opplest og vedtatt av kirken.

 

Nå, i 2011 er nettop det at vi allment aksepterer vår mangel på kunnskap nettopp det som gir grobunn for religion og alternativmedisinerne. De gjemmer seg jo nettopp i disse kunnskapshullene og prøver å beskytte det de tror på.

 

Mange hadde nok disse tankene i sitt indre, men turte ikke gå ut med det offentlig.. Man hadde jo en maktkåt kirke som gjorde alt for å undertrykke annerledes tenkende mennesker, for å styrke seg selv og sine egen tro... Vi ville ha kommet mye lenger dersom vi i stedet for å trodd på eldgamle dogmer, hadde trodd på oss selv... Det være seg at vi så på oss selv som guder, i stedet for å tro på overjordiske gud/guder et sted der ute...

Denne er jo litt morsom og poengterer noe av det du sier:

305113_10150400940211311_740386310_10581288_285883038_n.jpg

 

Poenget mitt er at for hundre år siden, så hadde man ikke funnet ut alt vitenskapelig, men folk hadde ikke lavere intelligens enn hva dagens mennesker har: De la faktisk grunnlaget for vår kunnskap og viten, og dagens vitenskap, så de kunne ikke ha vært så alt for dumme... Uansett: Mange anser mennesket som intelligent, mens andre ikke anser mennesket som intelligent - og det kommer helt an på hva slags målestokk de bruker og hva man måler det i forhold til...

 

I forhold til hvor mye som kan vites, vet vi nesten ingen ting. I forhold til andre arter på jorda her, så er vi overlegne....

Jeg er til en viss grad enig, og delvis uenig. Jeg _antar_ ikke at vi er på det samm nivået som på den tiden. Om det skyldes utdannelse eller hva det nå er, så er jeg ganske sikker på at vi i dag er smartere enn for 100 år siden.

Bevis, og en mulig årsak, for å støtte dette finner vi i en studie som ble gjort for å sammenlgine IQ hos barn i den 3. verden og i vesten. Det ble funnet ut at infeksjonssykdommer tidlig i livet reduserte IQen din merkbart. Kroppen brukte mer energi på å bekjempe sykdommer, og mindre på å utvikle hjernen. Har ikke kilden tilgjengelig her, men mener å huske at det var i VG eller dagbladet at jeg leste det (på jobb lol).

 

Dette problemet hadde man også for 100 år siden da medisinene på langt nær var så effektive som nå, og mye mer energi gikk med på å overleve, kontra nå hvor man starter å stimulere hjernen veldig tidlig i livet.

 

Og det at enkelte klarer å påstå at de "sitter med alle svarene" uten å ha satt sine bein utenfor den lille ubetydelige flekken av stein som vi befinner oss på er direkte idiotisk.

Tja... Men her på jorda er det vi som er Guder... =) Enn så lenge i alle fall... Men det er ingen som sitter med alle svarene... Selv ikke de som tror de gjør det :)

Er vi virkelig det? Det er dyr her på jorden som ser på oss som mat. Og de dreper oss lett. Vi dreper hverandre, og sulter hverandre. Det er ikke noe gudomelig over mennesket, langt derifra.

Ja... Ja, de kan drepe oss, noen av de.. Men dersom vi bestemmer oss for det (noe som ville vært svært dumt og uintelligent) så ville vi ha kunnet utryddet dem lett... :)

Jeg ser poenget ditt, og er enig i det du vil frem til. men jeg er veldig uenig i at du bruker ordet "gud" både på grunn av de negative sidene vi mennesker har i forhold til en evt guddom, og de negatvie sidene en guddom har ift. mennesket.

Lenke til kommentar

Den er det... I forhold til hva vi vet så er den jo det. =)

Vi vet nok til å vite at vi vet veldig veldig lite. For 100 år siden hadde vi ikke kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var, men det er vi nå, når vi såvidt har begynt å pirke i overflaten på hvordan vår verden virker.

På hvilket grunnlag sier du at vi for 100 år siden ikke hadde kapasitet nok til å fatte hvor dumme vi egentlig var? :)

Wah, sorry, megablunder fra min side. Jeg mente 1000 år siden, ikke 100. Vi begynte å fatte hvor landet lå under renessansen.

Akkurat, jeg forstår. :)

 

Jeg ville egentlig bare frem til at menneskehjernen er så og si den samme som før, "teknisk sett" (biologisk sett, kanskje=P) ...

Den gangen hadde man så klart ikke så mye håndfast vitenskapelig kunnskap som vi har i dag, og det er vel det som er grunnen til at man tok mytologier bokstavelig og trodde på dem, og at man på et eller annet tidspunkt smeltet mesteparten av disse mytologiene sammen til en religion; kristendommen... :p (Det er i alle fall slik jeg tror det har foregått... det er i alle fall ikke langt unna sannheten.) Når man ikke vet noe som helst, eller har muligheten til det, så er det jo klart at man begynner å tro på litt av hvert... Man har jo ikke noen forutsetninger for noe annet.

 

Men uansett, etter det jeg har lært, om jeg husker riktig, så hadde folk for 40 000 år siden også, like utviklet hjerne som det vi har i dag...

 

Så på noe på Viasat History her om dagen (hvordan kunsten skapte verden) hvor dette ble bekreftet... (Ganske mye interessant på Viasat History forresten.... Blant annet en serie om ulike frelsere gjennom tidene som har påstått å ha vært guds sønn... Utgravningen av Jesus (Excavating Jesus)

 

Høres svært interessant ut... Kom over dette her om dagen.

 

Utgravingen av Jesus

 

på tirsdag 22:00 - 23:00 på Viasat History

 

Amerikansk dokumentar fra 2009

Han kalte seg selv jødenes konge, og ble sannsynligvis sett på som en Messias. Romerne drepte ham og korsfestet mange av følgerne hans utenfor Jerusalem, men navnet hans var ikke Jesus, det var Simon, og han var en selverklært Messias som døde fire år før Jesu fødsel. Nye analyser av en steintavle forteller om en tidlig Messias og gjenoppstandelsen hans. Vi reiser til Israel for å undersøke dette mystiske funnet og blir så med til viktige arkeologiske ruiner som kan hjelpe med å bevise at Simon eksisterte.

 

Genre: Dokumentar

Original titel: Excavating Jesus

Fra: 2009 USA

Type: Nyheder

 

 

 

Det er jo seriøst svært få som går rundt og faktisk tror de vet alt. Og de som gjør det kan jo ikke være helt gode i hodet?

Selv folk da kunne jo tenke seg at de befant seg inne i et ekstremt stort verdensrom... Ta for eksempel Giordano Bruno som levde på 1500-tallet... Han trodde at vi befant oss i et uendelig stort univers, med uendelig mange planeter med liv på, slik som er. Han trodde jorda var rund, og trodde ikke at jorda var universets midpunkt (han trodde forøverig ikke at sola var det heller) ... og så videre... Og han trodde ikke at Jesus var Guds sønn, men han var katolikk, og lærer innenfor kristendommen... Han ble dømt som kjetter, ble festet til en påle og så brent..

Det er selvsagt noen få unntak fra gammelt av, noen fattet uten tvil at vi egentlig ikke ahde peiling. Leonardo var nok også en av disse som skjønnte at ting ikke var slik det var opplest og vedtatt av kirken.

 

Nå, i 2011 er nettop det at vi allment aksepterer vår mangel på kunnskap nettopp det som gir grobunn for religion og alternativmedisinerne. De gjemmer seg jo nettopp i disse kunnskapshullene og prøver å beskytte det de tror på.

Jepp. Akkurat sånn er det.

 

Mange hadde nok disse tankene i sitt indre, men turte ikke gå ut med det offentlig.. Man hadde jo en maktkåt kirke som gjorde alt for å undertrykke annerledes tenkende mennesker, for å styrke seg selv og sine egen tro... Vi ville ha kommet mye lenger dersom vi i stedet for å trodd på eldgamle dogmer, hadde trodd på oss selv... Det være seg at vi så på oss selv som guder, i stedet for å tro på overjordiske gud/guder et sted der ute...

Denne er jo litt morsom og poengterer noe av det du sier:

305113_10150400940211311_740386310_10581288_285883038_n.jpg

Jepp. =)

Hehe

 

Poenget mitt er at for hundre år siden, så hadde man ikke funnet ut alt vitenskapelig, men folk hadde ikke lavere intelligens enn hva dagens mennesker har: De la faktisk grunnlaget for vår kunnskap og viten, og dagens vitenskap, så de kunne ikke ha vært så alt for dumme... Uansett: Mange anser mennesket som intelligent, mens andre ikke anser mennesket som intelligent - og det kommer helt an på hva slags målestokk de bruker og hva man måler det i forhold til...

 

I forhold til hvor mye som kan vites, vet vi nesten ingen ting. I forhold til andre arter på jorda her, så er vi overlegne....

Jeg er til en viss grad enig, og delvis uenig. Jeg _antar_ ikke at vi er på det samm nivået som på den tiden. Om det skyldes utdannelse eller hva det nå er, så er jeg ganske sikker på at vi i dag er smartere enn for 100 år siden.

Bevis, og en mulig årsak, for å støtte dette finner vi i en studie som ble gjort for å sammenlgine IQ hos barn i den 3. verden og i vesten. Det ble funnet ut at infeksjonssykdommer tidlig i livet reduserte IQen din merkbart. Kroppen brukte mer energi på å bekjempe sykdommer, og mindre på å utvikle hjernen. Har ikke kilden tilgjengelig her, men mener å huske at det var i VG eller dagbladet at jeg leste det (på jobb lol).

 

Dette problemet hadde man også for 100 år siden da medisinene på langt nær var så effektive som nå, og mye mer energi gikk med på å overleve, kontra nå hvor man starter å stimulere hjernen veldig tidlig i livet.

Okei. Det var jeg ikke klar over :)

 

Og det at enkelte klarer å påstå at de "sitter med alle svarene" uten å ha satt sine bein utenfor den lille ubetydelige flekken av stein som vi befinner oss på er direkte idiotisk.

Tja... Men her på jorda er det vi som er Guder... =) Enn så lenge i alle fall... Men det er ingen som sitter med alle svarene... Selv ikke de som tror de gjør det :)

Er vi virkelig det? Det er dyr her på jorden som ser på oss som mat. Og de dreper oss lett. Vi dreper hverandre, og sulter hverandre. Det er ikke noe gudomelig over mennesket, langt derifra.

Ja... Ja, de kan drepe oss, noen av de.. Men dersom vi bestemmer oss for det (noe som ville vært svært dumt og uintelligent) så ville vi ha kunnet utryddet dem lett... :)

Jeg ser poenget ditt, og er enig i det du vil frem til. men jeg er veldig uenig i at du bruker ordet "gud" både på grunn av de negative sidene vi mennesker har i forhold til en evt guddom, og de negatvie sidene en guddom har ift. mennesket.

Okei. Ja, delevis enig... Det jeg mener med det er at vi er våre egne herrer... Det er vi som dømmer... Det er vi som skaper (mennesker)... Det er mennesker som har definert rett og galt.. og så videre... Det er vi som bestemmer i våre liv, ingen utenforstående judeokristen guddom. Og så videre... :- p

Mennesket har både positive og negative sider da, må nevne det også... =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg har forstått no att denne "turbonello" har seriøse sosiale problem, og dermed brukar heile fritida si på å prøve å øydelegge alle andre sine liv og interesser. Eg har no i nokre veker ikkje vår inne på dette forumet, på grunn av att eg har eit sosialt liv :D og hærlighet hvor herlig det har våre! :tease:

 

Eg er no lei av å diskutere med hedningar som ikkje ana kva dei snakkar om! Og då sikter eg spesielt då til denne "turbonello"! Eg har ei sterk tru, og eg er svært gla for å ha den trua på Jesus :thumbup: og difor må eg spør; kvifor kan ikkje du då respektere det? Eg har skreve seriøse ting, og ikkje hatt intensjonar om å såre nokon; du derimot! Du spyr ut hat, og du svarar med frekkheit og likegyldigheit! :thumbdown: Viss du ikkje er intresert i å diskutere, kvifor er du inne på denne tråden?! Eg ønsker å diskutere med folk som går i møte med forståelse og respekt, ikkje med kunskapslause "forstå-sei-på'ere"!

 

Eg har ei indre glede, ei glede som eg kan takke min frelsar Jesus Kristus for! Eg har funne meininga med livet, eg har funne ro i sjela! :thumbup: Har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har forstått no att denne "turbonello" har seriøse sosiale problem,

Og jeg ser det slik at personangrep ikke er lov her inne.

En annen ting: Du kan ikke si noe om meg på denne måten, da du ikke kjenner meg, og du vet absolutt ikke noe om mitt sosiale liv.. Det du gjør derimot, er å påstå at jeg har seriøse sosiale problemer. Jeg spør deg: Hva er egentlig ditt problem?

 

Er du sur fordi jeg bare peker på svakheter ved troen din? At jeg engasjerer meg, og sier mine meninger om religion?

 

og dermed brukar heile fritida si

Jeg skriver tydeligvis hundre ganger kjappere enn deg... Du må jo ha brukt en dag på å skrive det du skrev her, ettersom du anklager meg for å bruke hele fritiden min på skrive... Jeg gjør absolutt mer enn å skrive: Jeg trener på helsestudio tre ganger i uka, to til tre timer. Jeg går på butikken, er med venner, spiller mye PC og PS3 spill og så videre... Så kan du ikke bare gi f. i å juge?

 

Du juger så det renner av deg, for å sette meg i et dårlig lys.

Det eneste du oppnår med dette er å sette deg selv i et dårlig lys!

 

på å prøve å øydelegge alle andre sine liv og interesser.

Prøver jeg å ødelegge alle andre sine liv og interesser?

Patetisk uttalelse... Hva slags begrunnelse har du for å si noe sånt?

 

Eg har no i nokre veker ikkje vår inne på dette forumet, på grunn av att eg har eit sosialt liv :D

Først lyver du og sier at jeg ikke har et sosialt liv.

Så sier du at du er mye bedre menneske enn meg, som har et sosialt liv, i motsetning til meg som du påstår ikke har det. Snakk om å sette seg selv over andre, og til og med til doms over andre!!!

Hovmodig er du, og du burde gå å skamme deg!

 

 

 

 

og hærlighet hvor herlig det har våre! :tease:

 

Jada... Du er så utrolig mye bedre enn meg.. Vi har fått med oss det, hvordan du ser på deg selv, i forhold til meg...

 

Eg er no lei av å diskutere med hedningar som ikkje ana kva dei snakkar om!

Da syntes jeg du kan komme deg ut av forumet, å slutte å kritisere andre på et diskusjonsforum, for at de har meninger du ikke er enig i... Det er ditt valg. Døren er åpen!

 

Og då sikter eg spesielt då til denne "turbonello"!

Ja, jeg vet... Du har sagt det nå.

 

Eg har ei sterk tru, og eg er svært gla for å ha den trua på Jesus :thumbup:

Ja, og når du har denne fordømte Jesusen, som selv var en jævel til å gå rundt å fordømme folk som tenkte annerledes, så må du også fordømme meg i Jesu navn, fordi du har denne fordømte troa di, som du nå lar gå ut over meg... Jeg sier bare meninga mi...

 

og difor må eg spør; kvifor kan ikkje du då respektere det?

Jeg respekterer at du har det, og jeg respekterer deg som person, men jeg respekterer ikke kristendommen eller ditt kristne livssyn.

Jeg ser ikke noen grunn til det... Jeg mener det er kristendommen som gjør deg ondskapsfull og fordømmende ovenfor meg, og andre "hedninger" som du omtaler oss med et annet syn enn deg selv.

 

Eg har skreve seriøse ting, og ikkje hatt intensjonar om å såre nokon;

Her hever du deg over meg igjen, og påstår du er et bedre menneske enn meg. Nei du er ikke det, men du liker å tro det!

 

du derimot!

Der kom det ja... Du er et bedre enn meg: I DINE ØYNE!

 

Du spyr ut hat,

Det gjør jeg ikke. Det er tydelig hvem som spyr ut hat her, og det er DEG! Men gjerne kom med eksempler...

 

og du svarar med frekkheit og likegyldigheit!

Kan ikke huske jeg har gjort det.. Kom med noen eksempler da, i stedet for å spy ut galder og blære, og komme med usakligheter og usannheter.

 

:thumbdown: Viss du ikkje er intresert i å diskutere, kvifor er du inne på denne tråden?!

Har jeg sagt at jeg ikke er interessert i å diskutere? NEI. Det er du som sier det, og lyver igjen! Forsøker å få meg i dårlig lys, slik at du kommer i et bedre lys, ufortjent!

 

Jeg er her for å diskutere og si meninga mi! Men jeg får tydeligvis ikke lov, til å si meninga mi?

 

Eg ønsker å diskutere med folk som går i møte med forståelse og respekt, ikkje med kunskapslause "forstå-sei-på'ere"!

Jeg tror jeg har mer kunnskap om dette temaet enn det du noen gang kommer til å få... Det tror jeg.. Ja... Så er det bare for deg å forsøke å motbevise det...

 

Eg har ei indre glede, ei glede som eg kan takke min frelsar Jesus Kristus for!

Har jeg sagt at du ikke skal få ha det? Har jeg sagt at jeg ikke liker at du har en indre glede fordi du har en fantasivenn? Må jeg være enig med deg om at Jesus Kristus er Gud og virkelig eksisterer utenfor hodene våre, og ikke bare inni hodene våre?

Om du vil tro.. Så tro! Jeg har aldri forsøkt å hinte til at du ikke får lov til å tro engang. Men sier meningene mine. Men det tåler du ikke... Du er for intolerant og trangsynt. Det er bare dine meninger som er verd noe... Ikke de som måtte være uenige med deg. Patetisk.

 

Eg har funne meininga med livet, eg har funne ro i sjela! :thumbup: Har du?

Så flott! Så da er det fritt frem for deg å fordømme folk som ikke deler det samme synet, og forsøke å henge dem ut, samt lyve på bekostning av disse menneske, i dette tilfellet meg???

 

Ja, jeg har funnet meningen med livet, og jeg har funnet ro i sjela! Så absolutt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg har ei indre glede, ei glede som eg kan takke min frelsar Jesus Kristus for! Eg har funne meininga med livet, eg har funne ro i sjela! :thumbup: Har du?

Som om du må ta over deg og tro på et sett med påstander for å oppnå indre fred, lykke og glede... Fy hvor du tror godt om deg selv! Helt kvalmt å lese den selvforherligelsen du legger for dagen UTEN å skjønne at det er påstander du fremmer, ikke sannhet, for å finne denne "lykken" din....

 

At du ser troen din er plukket fra hverandre og er sint på grunn av det forsvarer ikke person angrep, så vet du det. Klarer du ikke å forholde deg til sak holder du heller kjeft. Så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har forstått no att denne "turbonello" har seriøse sosiale problem, og dermed brukar heile fritida si på å prøve å øydelegge alle andre sine liv og interesser. Eg har no i nokre veker ikkje vår inne på dette forumet, på grunn av att eg har eit sosialt liv :D og hærlighet hvor herlig det har våre! :tease:

 

Eg er no lei av å diskutere med hedningar som ikkje ana kva dei snakkar om! Og då sikter eg spesielt då til denne "turbonello"! Eg har ei sterk tru, og eg er svært gla for å ha den trua på Jesus :thumbup: og difor må eg spør; kvifor kan ikkje du då respektere det? Eg har skreve seriøse ting, og ikkje hatt intensjonar om å såre nokon; du derimot! Du spyr ut hat, og du svarar med frekkheit og likegyldigheit! :thumbdown: Viss du ikkje er intresert i å diskutere, kvifor er du inne på denne tråden?! Eg ønsker å diskutere med folk som går i møte med forståelse og respekt, ikkje med kunskapslause "forstå-sei-på'ere"!

 

Eg har ei indre glede, ei glede som eg kan takke min frelsar Jesus Kristus for! Eg har funne meininga med livet, eg har funne ro i sjela! :thumbup: Har du?

Turbonello kommer med saklige veloverveide argumenter. Det at du ikke klarer å svare for deg er ditt problem.

Guden din er lett å plukke fra hverandre, og det er det turbonello(og andre) gjør. At du ikke liker det er greit nok, men du trenger ikke gå til personangrep for det. Angrip heller argumentene og meningene på en saklig måte.

Personangrep er det samme som å tape diskusjonen.

 

Hvis du ikke har noe å komme med kan du heller holde deg vekke og kose deg sammen med den immaginære guden din, og ha "ro i sjelen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hvor "gud" stammer fra? Har du lest historien om hvordan bibelen ble skrevet? Hvem som bidro og hvilke politisk agenda forfatterne hadde? ALT vi vet om gud stammer fra bibelen. Og bibelen, er like pålitelig og saklig som Hitlers "Mein Kampf", eller Maos "Lille Røde".

Et politisk propaganda verk:P

 

Hvem var egentlig Jahwe? Jo, han var opprinnelig en av tre babylonske guder. En krigsgud, noe som stemmer bra med det brutale gammle testamentet. Skaperberetningen i bibelen er også blåkopi av den Babylonske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har forstått no att denne "turbonello" har seriøse sosiale problem, og dermed brukar heile fritida si på å prøve å øydelegge alle andre sine liv og interesser. Eg har no i nokre veker ikkje vår inne på dette forumet, på grunn av att eg har eit sosialt liv :D og hærlighet hvor herlig det har våre! :tease:

 

Eg er no lei av å diskutere med hedningar som ikkje ana kva dei snakkar om! Og då sikter eg spesielt då til denne "turbonello"! Eg har ei sterk tru, og eg er svært gla for å ha den trua på Jesus :thumbup: og difor må eg spør; kvifor kan ikkje du då respektere det? Eg har skreve seriøse ting, og ikkje hatt intensjonar om å såre nokon; du derimot! Du spyr ut hat, og du svarar med frekkheit og likegyldigheit! :thumbdown: Viss du ikkje er intresert i å diskutere, kvifor er du inne på denne tråden?! Eg ønsker å diskutere med folk som går i møte med forståelse og respekt, ikkje med kunskapslause "forstå-sei-på'ere"!

 

Eg har ei indre glede, ei glede som eg kan takke min frelsar Jesus Kristus for! Eg har funne meininga med livet, eg har funne ro i sjela! :thumbup: Har du?

Snakker om løgnersk kristentunge du kommer med her!

 

Jeg synes du skriver her for å ønske å såre. Du har et sterkt hat, særlig mot turbonello. Du har intensjoner om å såre. Heldigvis tar ikke turbonello nær av det.

 

Du har ikke et så sosialt liv, at du ikke skryter av det på internettforum. Du har ikke en så stor ro i sjela at du ikke trenger å skryte av det på internettforum.

 

Du fremstår som et troll eller en religiøs skrulling/fundamentalist. Vanskelig å bestemme seg for hvilken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hvor "gud" stammer fra? Har du lest historien om hvordan bibelen ble skrevet? Hvem som bidro og hvilke politisk agenda forfatterne hadde? ALT vi vet om gud stammer fra bibelen. Og bibelen, er like pålitelig og saklig som Hitlers "Mein Kampf", eller Maos "Lille Røde".

Et politisk propaganda verk:P

 

Hvem var egentlig Jahwe? Jo, han var opprinnelig en av tre babylonske guder. En krigsgud, noe som stemmer bra med det brutale gammle testamentet. Skaperberetningen i bibelen er også blåkopi av den Babylonske.

Jeg så en ekstremt god dokumentar om 'tilblivelsen av bibelen' en gang, men jeg har glemt hvor den er. Den lå i alle fall ute på YouTube og gav svært gode forklaringer. =)

 

Skal prøve å finne det igjen på YouTube nå tenkte jeg, eventuelt noe liknende. :)

Lenke til kommentar

Vet du hvor "gud" stammer fra? Har du lest historien om hvordan bibelen ble skrevet? Hvem som bidro og hvilke politisk agenda forfatterne hadde? ALT vi vet om gud stammer fra bibelen. Og bibelen, er like pålitelig og saklig som Hitlers "Mein Kampf", eller Maos "Lille Røde".

Et politisk propaganda verk:P

 

Hvem var egentlig Jahwe? Jo, han var opprinnelig en av tre babylonske guder. En krigsgud, noe som stemmer bra med det brutale gammle testamentet. Skaperberetningen i bibelen er også blåkopi av den Babylonske.

Jeg så en ekstremt god dokumentar om 'tilblivelsen av bibelen' en gang, men jeg har glemt hvor den er. Den lå i alle fall ute på YouTube og gav svært gode forklaringer. =)

 

Skal prøve å finne det igjen på YouTube nå tenkte jeg, eventuelt noe liknende. :)

Den var en del av den "Fra kristen til ateist" serien som vi diskuterte i "prekestol" tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...