Third671 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Noen som kunne tatt seg litt tid å hjulpet meg med noen råd om min videre utdanning? Har bestemt meg for at jeg vil jobbe med reklame, og ønsker å kunne få vite noe om noen skoler i Norge som har dette som tilbud. Har vurdert Høyskolen i Østfold, men har hørt at de ikke akkurat går innpå det med reklame osv. Noen som har gått høyskole og skal jobber med reklame nå, som kan gi meg noen råd? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Westerdals reklameskole er jo rolls roycen, men er vel privatskole. Så vidt meg bekjent har ikke det offentlige noe tilsvarende. Gjøvik har noe. Ellers kan Digital medieproduksjon på Høgskolen i Hedmark være aktuelt. Film, radio, foto, journalistikk, 3D, flash, web. Lenke til kommentar
Third671 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Takk for svar! Skal se litt på høyskolen i Hedmark! Lenke til kommentar
GATS Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei! Såg att du er intressert i en reklameutdanning og tænkte jag kunde førtelle dig om Norges Kreative Fagskole :)De har ett studie som heter Reklame og Merkekommunikasjon som ær mye inriktat på praktiskt arbeid i førhåld till høyskoler som er mer teoretiskt lagt opp. NKF ær en fagskole, vilket betyder att det ær en yrkesrettet skole. Du kan etter 2 års utdanning æven læsa bachelor i Englang og Australia. Jag går sjælv på Norges Kreative Fagskole var jag studerer Fotografi, og vi har mye kul samarbete med Reklame. Jag kan verkligen anbefalla dig att ta en titt på skolen og Lykka till! http://www.norgeskreativefagskole.no/Utdanning/reklame/Om-utdanningen/ Lenke til kommentar
Third671 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Hei! Såg att du er intressert i en reklameutdanning og tænkte jag kunde førtelle dig om Norges Kreative Fagskole :)De har ett studie som heter Reklame og Merkekommunikasjon som ær mye inriktat på praktiskt arbeid i førhåld till høyskoler som er mer teoretiskt lagt opp. NKF ær en fagskole, vilket betyder att det ær en yrkesrettet skole. Du kan etter 2 års utdanning æven læsa bachelor i Englang og Australia. Jag går sjælv på Norges Kreative Fagskole var jag studerer Fotografi, og vi har mye kul samarbete med Reklame. Jag kan verkligen anbefalla dig att ta en titt på skolen og Lykka till! http://www.norgeskreativefagskole.no/Utdanning/reklame/Om-utdanningen/ Når er skolestart? Er det vanskelig å komme inn på skolen? Virka som en perfekt skole for meg å gå videre på! Lenke til kommentar
GATS Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei! Så kul att høre Skolestart ær i slutet av augusti, uke 34 og søknadsfrisen till ær fram till 15 april. Nær jag søkte skrev jag en motivasjonssøknad og sænde in attester. Det ær många som søker till skolen, og dærfør tror jag att de går mye på att de vælger ut studenter etter hur engagerade de ær. Jag kan tipsa dig att besøka skolen og se hur det ær. Det gjorde jag innen jag startade og det gav mig ett gott intrykk på vad studierna innebær Ær de noe mer du lurer på? Lenke til kommentar
Third671 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Ja, lurte litt på denne motivasjonsbrevet jeg skulle skrive. Er det noen spesielle punkt som er viktig å få med? Noen ting jeg kan utelukke i å skrive (off-topic på en måte, f.eks: hva jeg har gjort tidligere osv)? Hvordan e jobbtilbudene videre for oss som går reklame? Får vi et tredje-år på Hawaii? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg ville definitvt tatt en titt på Westerdahls hvis jeg siktet meg inn mot å jobbe med reklame i Norge. 1 Lenke til kommentar
GATS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei! Jag tænker mig att du bør skrive mye om vilka framtidsmål og ambisjoner du har, och kanske litt mindre om dina tidigare erferingar. Ær sikker greit og få med litt av vart så att du får fram vem du ær og vad du vill Vi jobber mye med uppdrag som ligger nære till branchen og lærarna har stor erfaring. De jobbar sjælva ute på markeden og vet vad som krævs før att kunna ettablere sig etter skolen. Det finns goda møjligheter att få jobb, og vill du læsa en bachelor ær sækert brisbane stællet før dig! ligger en timme norr om Goald Coast og dær er det surfing og milslånga strænder med sommar året runt! samtidit får du kontakter utomlands og bra språkerfaring. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Eneste grunn til å ikke velge Westerdahls er hvis man ikke kommer inn der. Du vil garantert angre senere hvis du ikke engang prøver. Lenke til kommentar
GATS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ser hær på nettsiden att reklame har samarbete med skolen på Hawai med! http://www.hpu.edu/ Anbefaller att du tar en prat med Go Study visst du vill læsa en bachelor. De ær de som jobber med studenterna som vill studera i utlandet, og har vældigt bra kunskaper om vilken skole som har bæst utbud beroende på vilken type av reklamutdanning du ønsker. Lykka till! Lenke til kommentar
GATS Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei Phax. Jag har hørt en del om Westardals och att de ær bra, fast många sægar att studenterna går ut med lik portfolie. går du på Westardahls? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Nope, jeg er ferdigutdannet og i jobb. Tok studiet mitt på NKF selv pluss et år i utlandet. Tro meg, NKF har ikke et bra rykte ute i bransjen og er absolutt ikke et spesiellt sterkt kort å stille med den dagen du skal søke jobb. Lenke til kommentar
Third671 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Hvorfor ikke? Noe spesielt med skolen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ingen opptakskrav for å komme inn på skolen så da blir det veldig variert nivå på elevene. Og det er veldig lett å bare sose seg gjennom årene å likevel fullføre utdanningen. Men for all del, det er fullt mulig å få mye ut av årene på skolebenken hos NKF også hvis du går inn for det. Lenke til kommentar
LarsLarsen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Dette stemmer jo ikke i det hele tatt!! Jeg søkte der i fjord og kom IKKE inn...jeg hadde ikke jobbet nok med motivasjonssøknaden som hun over her skrev om. Det var en laaang tårevåt uke for å si det sånn. Ett helt år utsatt....bare fordi jeg var sløv! Den teller masse for å få opptak der!! Så må jeg også spørre deg Phax, du viker jo kjent i hele bransen du slik som du skriver...Hvor er det NKF har så dårlig rykte? I alle bransjene de har utdanninger innenfor? Og så skriver du...."Men for all del, det er fullt mulig å få mye ut av årene på skolebenken hos NKF også hvis du går inn for det." ......Ikke for å virke guffen, men hvis du mener at det bare er å sose deg igjennom årene på NKF så kan du umulig ha gjort masse for årene selv? Du mener sikkert også at du har en dårlig jobb, for DU selv har jo gått her og sier at det ikke noe sterk kort å gå ut med, å ha vært student her...Og da tenker jeg også at...hvordan kan DU ha så mye kunnskap om hva som lønner seg da?? Jeg vet veldig lite om Westerdals, men venninnen min går der og sier at hun savner det tverrfaglige og muligheten til å finne seg selv. Hun er på siste året og sier at hun kan typografi, men thats IT!! Noe mine tre andre venninner mener at de virkelig får på NKF. (Alle er reklamestudenter) De på NKF sier at de er innom alt mulig og at alle ser ut til å gå i hver sin rettning. Noe som er positivt. Jeg kom inn på NKF i år og kan love deg Third671, at her er det ingen som soser seg igjennom årene. kanskje noen, men disse soserne er overalt! Og vil du gå på en skole med tett oppfølging og som har tett tilknytting til bransjen kan du trygt sende søknaden din:) Tror egentlig bare du må spørre deg selv hva DU vil oppnå. Westerdals er helt sikkert bra og jeg skal ikke si noe stygt om noen. Syns bare det er kjipt at noen uttaler seg slik om en skole, når det ikke stemmer i det hele tatt! Ps: låner Lars (kjærsten sin bruker) Håper det er ok:) hehe... Ønsker deg masse lykke til!! Håper virkelig du finner det rette valget:D Lenke til kommentar
Third671 Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Har søkt på NKF nå. Skrev en rimelig grei motivasjonssøknad på 1.5 side, så vi får se hvordan det går! Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Huff dette er jo bare pinlig. Alle skjønner jo at GATS og LarsLarsen er samme person. Jeg hadde en følelse av at dette ikke var en student som reklamerte men heller en ansatt hos NKF utifra de 9 reklameinnleggene som har blitt postet her. Og mistanken ble jo ikke akkurat mindre nå. Vedder en tier på at dere poster fra samme IP. Lenke til kommentar
LarsLarsen Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg vet ikke med GATS, men jeg er student på Foto her, og jobber også på studentservice. En jobb som jeg er utrolig glad for å ha, da jeg stortrives og ønsker og formidle hvor bra det er her:) Kjempe bra du har søkt Third 671, masse lykke til:) Har du forresten noen spørsmål så må du gjerne kontakte oss på mail: [email protected] Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Motivasjonssøknad på 1.5 side?? Hææ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå