lektroluv Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg kjøpt meg nylig et MSI N560GTX-TI Twin Frozr II OC 1GB og har opplevd BSOD av og til etter å ha installert det. Det er litt tilfeldig når det skjer og det skjer egentlig ikke så veldig ofte (har skjedd ca 3 ganger siden jeg kjøpte det for 1 måned siden). Før jeg installerte det skjedde det aldri. De gangene det har skjedd, så har pc'en stått nærmest idle og eventlogg'en sier at det skjedde en "Event ID 41 Kernel Power" feil. Jeg har kjørt diverse stresstester for å se om det kan være overoppheting som er problemet. Skjermkortet ligger på ca 70 grader med MSI Kombustor gående en stund og CPU ligger på rett under 70grader med Prime95 gående i 30 minutter. Jeg vet at det ikke er de beste tallene, men jeg føler ikke at det er så varmt at det skal forårsake BSOD. Det er uansett ikke under stress at det har skjedd til nå (jeg har f.eks. spilt BF:BC2 i timesvis uten problemer). I tillegg har jeg kjørt memtest86+ i noen timer uten at den har gitt noe negativ tilbakemelding. Kan det være noe feil med PSU'en min (eller er den for liten)? Eller er skjermkortet defekt? Her er mine specs: PSU: Mist 600W HK: Asus P6t Deluxe CPU: Intel i7 920 2.6Ghz Skjermkort: MSI N560GTX-TI Twin Frozr II OC 1GB RAM: 9GB (3x1GB + 3x2GB Corsair) HDD: Intel X25-M 80 GB G1 SSD HDD2: WD 500GB SATA Lydkort: M-audio Delta Audiophile 2496 Kabinett: Lian-li Scandv2 m/3x 120mm vifter Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 PSU skall ikke ha noen problemer med å dra det oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå