Gå til innhold

Er PSU'en min i ferd med å streike (eller er den for liten)?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpt meg nylig et MSI N560GTX-TI Twin Frozr II OC 1GB og har opplevd BSOD av og til etter å ha installert det.

Det er litt tilfeldig når det skjer og det skjer egentlig ikke så veldig ofte (har skjedd ca 3 ganger siden jeg kjøpte det for 1 måned siden). Før jeg installerte det skjedde det aldri.

De gangene det har skjedd, så har pc'en stått nærmest idle og eventlogg'en sier at det skjedde en "Event ID 41 Kernel Power" feil.

Jeg har kjørt diverse stresstester for å se om det kan være overoppheting som er problemet. Skjermkortet ligger på ca 70 grader med MSI Kombustor gående en stund og CPU ligger på rett under 70grader med Prime95 gående i 30 minutter. Jeg vet at det ikke er de beste tallene, men jeg føler ikke at det er så varmt at det skal forårsake BSOD. Det er uansett ikke under stress at det har skjedd til nå (jeg har f.eks. spilt BF:BC2 i timesvis uten problemer).

I tillegg har jeg kjørt memtest86+ i noen timer uten at den har gitt noe negativ tilbakemelding.

Kan det være noe feil med PSU'en min (eller er den for liten)? Eller er skjermkortet defekt?

Her er mine specs:

PSU: Mist 600W

HK: Asus P6t Deluxe

CPU: Intel i7 920 2.6Ghz

Skjermkort: MSI N560GTX-TI Twin Frozr II OC 1GB

RAM: 9GB (3x1GB + 3x2GB Corsair)

HDD: Intel X25-M 80 GB G1 SSD

HDD2: WD 500GB SATA

Lydkort: M-audio Delta Audiophile 2496

Kabinett: Lian-li Scandv2 m/3x 120mm vifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...