Gå til innhold

Studiepoeng ol. + karakterer = ?

Norish

Anbefalte innlegg

Hei ser meg nødt til å spørre her på forum om hjelp da jeg ser meg helt blind på dette med forskjellige poeng.

Hva er studiepoeng og hvordan påvirker det snittet ditt?

skal søke om skole litt brennkvikt, så har jeg tenkt å ta ett års-studie innen økonomi eller lignende før jeg starter med Bachelor. Jeg ser da at jeg får mellom 30-60 studiepoeng for dette, hvilken påvirkning har dette på snittet mitt? har det noen påvirkning? Vil det hjelpe med disse studiepoengene når jeg skal søke om Bachelor og kanskje master?

Takk til den som gidder å forklare meg dette :) (link gjerne til en plass det står godt forklart)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studiepoeng er noe du får når du består en eksamen på et universitet eller en høgskole, og som dermed måler progresjonen din i studiet. Hvis du ikke allerede har fått ekstrapoeng fra folkehøgskole eller førstegangstjeneste, får du 1 konkurransepoeng (som hjelper deg i opptak til høyere utdanning) for å ta 30 studiepoeng (et halvt års fulltidsstudie) og 2 konkurransepoeng for å ta 60 studiepoeng (ett års fulltidsstudie).

Lenke til kommentar

Studiepoeng er noe du får når du består en eksamen på et universitet eller en høgskole, og som dermed måler progresjonen din i studiet. Hvis du ikke allerede har fått ekstrapoeng fra folkehøgskole eller førstegangstjeneste, får du 1 konkurransepoeng (som hjelper deg i opptak til høyere utdanning) for å ta 30 studiepoeng (et halvt års fulltidsstudie) og 2 konkurransepoeng for å ta 60 studiepoeng (ett års fulltidsstudie).

Takk for en fin oppklaring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...