Gå til innhold

[Løst] 6970 Versus 4870x2 i pris/ytelse

knegg

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt kortet 4870X2 to gonga no, har sendt det til komplett pga feil på korta.

Kjøpte det for rundt 4000 då.

sist gong eg sendte det inn fekk eg plutsligt 6970 i posten, so har den upakka i leiligheita.(link) det ligge på rundt 2500 (?) i pris trur eg.

Spørsmål

I ytelse bør eg berre beholde det nye 6970?

Tapa eg penge no sidan det nye kortet er billigare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke krav på ett kort med tilsvarende pris som det du har problemer med, men med tilsvarende funksjonalitet/ytelse. Og 6970 er fullt på høyde med 4870x2.

Samtidig bruker det mye mindre strøm og støyer mindre.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

+DirectX 11 +2x mer effektiv minne +Eyefinity +MLAA +EQAA +bedre texture filtering +langt bedre ytelse i spill der crossfire fungerer dårlig.

6970 gir også i snitt rundt 10% bedre ytelse. Jeg vil si at du har fått en bra erstatning.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg erstattet nylig min 4870x2 med et HIS 6970.

Mine erfaringer med denne erstatningen er følgende:

Teoretisk sett er ikke ytelsen mellom kortene så store, men siden 6970 består av en GPU er ytelsen lang mer stabil og pålitelig.

For min del ble spilleopplevelsen lang mer behagelig når mesteparten av fps svingningene forsvant.

At 6970 bare består av en GPU gjør også at kortet produserer langt mindre varme, noe som også gjør at viftene holder seg relativt stille selv når jeg spiller med veldig høye detaljer.

Mitt 4870x2 var en annen historie, det skulle veldig lite til for at viften slo seg helt løs og hørtes ut som et helikopter.

Disse 2 punktene er hovedforskjellene jeg har lagt merke til, som etter min mening gjør for en erstatning av 4870x2 allerede.

Ellers har vi også mye av det MistaPi har ført opp, spesielt directX 11 er en grei ting å ha.

V-sync virker også mer solid etter jeg startet med 6970, med det gamle kortet føltes V-sync upålitelig pga ytelsen sank for mye.

Jeg kan med god samvittighet anbefale dette kortet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...